דרקוניקון 2012

 

פאנל "תפקיד המנחה"

אי שם בשבוע שעבר, היה דרקוניקון!

אז מודל 2012 של כנס משחקי התפקידים הפרטי היחיד בישראל (פחות או יותר) עבר בהצלחה ואני כאן כדי לספר לכם מה היה ולנזוף במי שלא בא.

מי שלא בא: אני נוזף בכם!

אז מה היה לנו?

בית ספרישיבה אחד, חדר משחקיםקופותדוכנים אחד, כמה כיתות, כמה וכמה משחקים כמתאיים איש ויום אחד חם מאוד.

המיקום- בית הספר הישיבה המשהו – היה סביר, כאשר הוא כלל בונוס בלתי צפוי בצורת חניה חינם – שהספיקה לכעשרה אנשים – ומינוס די צפוי, הלא הוא חום אוגוסט הישראלי, מתובל בלחות תל-אביבית טיפוסית. מה שתרם ל"אווירה" הבעייתית היה מחסור במזגנים מחוץ לכיתות, כולל בחדר הגדול והעמוס שהזכרתי בהתחלה. היה גם תור די גדול שהשתרך מחוץ לקופות בבוקר, שנבע מחוסר היכולת להרשם מוקדם, מה שכמעט-כמעט עלה לי באפשרות לשחק במשחק האחד שנורא רציתי. כולי תקווה שששני הנושאים הללו ייפתרו לשנה הבאה, אבל בואו נתמקד בדברים הטובים, כי היו.

דוכנים והדגמות

היו דוכנים די מגוונים, של מאנקי טיים, ופריק, נדמה לי, וגם של "סולאר קטליסט" החברה הישראלית החדשה והנוצצת שהוציאה ממש לאחרונה לאור את משחק התפקידים הישראלי הראשון (?) "חץ הזמן". תוכלו לשמוע עליהם יותר בפוסטים עתידיים, כי גם ראיינתי אותם ומאז גם קראתי את הספר.

חוץ מזה היו שלל משחקי קופסה בהדגמה, וסוף סוף יצא לי לשחק רובו-ראלי. כמו שחשבתי זה משחק שדורש יכולת אנליטית, תשומת לב לפרטים ואהבה לרובוטים ואני והרובוט החמוד והקטן שלי הובסנו קשות על ידי  איתי בן עברי שכנראה משחק את המשחק כבר מתוך שינה. נו טוב, בפעם הבאה נתנקם!

בנוסף, הספקתי לפגוש ולדבר עם אלעד גולדשטיין, מפתח משחקי לוח ישראלי די חדש, שהדגים את המשחק האחרון שלו City of Karez, וגם את הראיון אתו תוכלו לשמוע בהמשך.

משחק תפקידים

למרות עניין התור והלחץ, בסופו של דבר, ובעזרת אדיבותה הבריטית-משהו (הוהו!) של דסי אבירם, הצלחתי למצוא את מקומי סביב שולחן המשחק של ערן אבירם, בו הוא הריץ משחק בעולם המד"ב של סדרת Mass Effect, משחק שהשתמש בהמרה מעניינת לחוקי Savage Worlds – כאן המקום להזכיר שתרגמתי את חוקי התתחלה המהירה של המשחק המקורי לעברית וניתן להוריד אותם מהרשת כאן. אני אספק קישור להמרה ברגע שאוכל למצוא אילו מההמרות שמצאתי ברשת היא-היא  זו ששיחקנו. עדכון: הנה הקישור.

ערן, כרגיל, היה מנחה מצוין, וההמרה, לטעמי, הייתה נהדרת – היא נתנה טעם של "אפקסט המאסה" לחוקי המשחק, אבל נשארה מספיק קרובה למקור שהיה לי קל לשחק. הכוחות הביוטיים והטכנולוגיים עבדו כצפוי ממשחק המחשב ותאמו לחוקי השיטה באופן מפתיע.  בנוסף, הדמויות המוכנות מראש  היו עשויות היטב ומעניינות. אני, למשל, שיוחקתי אלקור עצבני וחמום מוח. כן, קיראו את זה שוב – אלקור חמום מוח. זה דרש כמות מרשימה של ריסון מצדי, אני חייב לומר. עם זאת, לסבב הזה היו שני חסרונות: ראשית, ההרפתקה כללה בעיקר קרב, ומעט מאוד משחק דמות, ושנית, מה שכם משפיע על הראשון, היא הייתה נורא קצרה. התחלנו באיחור של כחצי שעה לסבב בן שלוש שעות, שזה גם ככה מעט. בקיצור, נשאר לי טעם של עוד – חבל שערן עוזב מחרתיים לחו"ל לכמה שנים.

ערב תיאוריה

לקראת סוף היום נערך ערב תיאוריה השני של העמותה למשחקי תפקידים, שהפעם הוקדש לפאנל "מהו תפקיד המנחה". את הפאנל הנחה מיכאל גורודין, יושב ראש העמותה, והשתתפו כמה מנחים מעולים: איתי גרייף, מיכאל פבזנר, אורי ליפשיץ וערן אבירם. עלו כמה נקודות מעניינות מאוד, כמו מה בא קודם, סמכויות המנחה או האחריות שלו ומישהו אפילו התחייב לעדכן את הערך "מנחה" בוויקיפדיה. אני הקלטתי את הפאנל, אם כי אני לא בטוח שאיכות ההקלטה, שנבעה מאילוצי הכיתה בה הפאנל נערך, הינה ראויה למשמע אדם. בתקווה גרייף יערוך את ההקלטה ונוכל להעלות אותה להנאתכם.

בקיצור, אני נהניתי ואני מקווה לראות אתכם שם בשנה הבאה. בכל מקרה, עד אז יש גם אייקון, ביגור וכמובן, הנחיה אולימפית!

עם התגית: , , , , , ,
פורסם ב-כללי

להשאיר תגובה

