פרק 126: לפתח משחק בישראל – איך מתחילים?

חברות משחקים עם פעילות בישראל. מתוך: gameis.org.il

תמיד רציתם לפתח משחקים? זה משהו שאתם מתים עליו אבל לא יודעים כיצד לגשת לנושא? חושבים שאתם יכולים לעשות יותר טוב ממה שאתם רואים מסביבכם, אבל לא יודעים כיצד? אז זה הפרק בשבילכם.

ברוכים הבאים לסדרת פרקים שיעסקו בפיתוח משחקים בפינת העולם הקטנה והמזרח-תיכונית שלנו. בפרק זה אני מדבר עם דודי פלס על הדרכים השונות להיכנס לעבודה בתחום המשחקים בישראל של 2012 ומראיין אנשים שונים ומגוונים מהתחום, החל מאנשי אקדמיה, דרך מפתחים צעירים בתחילת דרכם ועד כמה מוותיקי התחום בארץ.

למי מכם שרוצה חודש ניסיון וספר חינם באודיבל, אתם מוזמנים לעשות זאת דרך הקישור שלנו כאן.

במסגרת הפרק תוכלו לשמוע על:

  • תכניות לימודים רלוונטיות בארץ.
  • סיפורי התחלה של מעצבים ואנשי ארט.
  • כמה הצלחות מקומיות.
  • טיפים למפתחים המבקשים להיכנס לתחום.
  • עמותת תעשיית המשחקים הישראלית.

על הדרך, אתם מוזמנים להאזין לכמה מן הראיונות הארוכים יותר שמוזכרים בפרק:

[audio:http://pod.icast.co.il/e82d08e8-3be5-4934-b801-75b4a7913ceb.icast.mp3%5D
עם התגית: , , , , , , , , , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
12 תגובות ב“פרק 126: לפתח משחק בישראל – איך מתחילים?
  1. Lior Sarid הגיב:

    אני מאוד שמח לראות שאכפת לכם. אני בהחלט אפיק המון מידע מהסדרה הזאת.

  2. Icel הגיב:

    שני הזאנרים tower defense ו-MOBA התחילו ממפות Starcraft במקור ולא WC3.
    האב של DOTA היה Aeon of Strife.

    • איתמר הגיב:

      אביב, בירור מעלה שאתה אכן צודק.
      "אביב המגניב" כבר אמרתי היום? 🙂

    • swym הגיב:

      האמת היא שעוד לפני כל המפות של WC3 או AOE או SC2 בזאנר הTower Defense היו משחקים שזה בדיוק מה שהם עשו: Rampart, The Horde, ו-Dungeon Keeper הם דוגמאות למשחקים שהמכניקה המרכזית שלהם היא מעבר בין בניית ביצורים למגננה, כשבהדרגה גלי האויבים הולכים ומתגברים.

      ובסופו של דבר זה גם כל הקונספט של משימות מסוג "Hold the line" שהיו נפוצות במשחקים בשלל זאנרים שונים (למרות שTower Defense הוא יותר ספציפי בגלל ההתמקדות בבניית ביצורים):
      http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/HoldTheLine

  3. טל שטרצר הגיב:

    לפני WC3 היה Quake שהיה נתון לשינויים ומודים. אחד המודים הרציניים הראשונים, ניתן למצוא את Team Fortress מ-1996, כמה שנים טובות לפני DOTA 🙂

  4. עמית הגיב:

    עם אני ילד צעיר (15) ואני מאד רוצה להיות מפתח משחקים אבל אני לא כל כך טוב במחשבים (אני עוד לא בתיכון אז עוד לא למדתי מחשביפ) ואני לא עושה מודים למשחקים (לא יודע איך) אבל אני מאד מאד מאד רוצה להיות בתעשיה הזאת האם אתם חושבים שיש לי סיכוי ועם כין כיצד להגשים את זה?
    אני ישמח עם תענו זה מאד חשוב לי
    תודה 🙂

    • איתמר הגיב:

      שלום עמית,
      לדעתי אתה קודם כל צריך לחשוב מה מעניין אותך במשחקים. אתה רוצה לצייר דמויות מגניבות? אה רוצה לתכנת מערכות מסובכות? אתה רוצה לראות איך פרויקט כזה עובד, או שאתה רוצה לפתח מנגנון משחקי וכיפי?
      בכל תחום מתחילים אחרת – אם אתה רוצה לצייר, לעשות סאונד או אנימציה, אתה צריך להתעניין ולהתאמן בתחום הרלוונטי. אם אתה רוצה לתכנת, אין מה לעשות, צריך ללמוד תכנות- ולא צריך בית ספר בשביל זה, יש היום המון ספרים ואתרים שמלמדים.
      בהנחה שאתה רוצה להבין איך בונים משחקים, הדרך הכי טובה להתחיל, לדעתי, היא לבנות משחק ש*אינו* ממוחשב: נסה לבנות משחק לוח או קלפים ותראה אם אתה מצליח ליצור משהו שהוא כיף עבורך ועבור החברים.
      לחילופין, נסה את ידך בכלים כמו ה Game Maker, RPG Maker , Flash game Dojo או Adventure Game Studio – אלו כלים שמיועדים ליצירת משחקים, ובהם חלק גדול מהעבודה "השחורה" נעשית עבורך.

      (רמז, העתק-הדבק את השמות הנ"ל לגוגל).
      בהצלחה!

  5. omer הגיב:

    איפה אפשר ללמוד תכנות מספיק כדי לתכנת משחקי מחשב? אני מדבר לא על לקרוא מספרים לבד ואיזה רמה מינימלית בכלל צריך תואר ראשון במדעי המחשב או מה?

להשאיר תגובה

