המרוץ לארנונה

"המירוץ לארנונה" הוא שמו של משחק פלאש ישראלי שיצא לאחרונה והופק על ידי שני בוגרי בצלאל. משחקי פלאש יש הרבה, וכך גם בוגרי בצלאל, אבל המשחק הזה שונה בכמה פרמטרים:

  1. לא רק שהוא ישראלי, הישראליות שלו היא חלק בלתי נפרד ממנו ומרכיבה את העלילה והאווירה.
  2. זהו משחק הרפתקה, כמו בימים הטובים ההם.
  3. המשחק הומוריסטי גם ויזואלית וגם טקסטואלית.

המשחק קצר אך מהנה ולכן, לפני שתמשיכו למטה לקרוא את הריאיון שערכתי עם אלון סימון, אחד היוצרים, מדוע שלא פשוט תשחקו בו?

מי אתם, המתפתחים?
אנחנו אורן רובין ואלון סימון, שנינו אנימטורים בוגרי בצלאל. "המירוץ לארנונה" התחיל כפרויקט הגמר שלנו במחלקה לאנימציה (אומנויות המסך). במהלך הלימודים נעזרנו במנחים שלנו אייל שורק ואורי אינקס שעזרנו לנו מאוד להתמקד במבנה המשחק, בתסריט ובעיצוב. לאחר הלימודים המשכנו לעבוד עליו בתור פרוייקט אישי שלנו. במהלך העבודה על המשחק נעזרנו בשני חברים מתכנתים: רועי קרמר שעבד אתנו להרים דמו של המשחק לתערוכת הגמר בבצלאל, ובדורון אסייס-טר שבנה את האתר שהמשחק יושב בו, ובכלל שניהם תמכו בפרויקט והשקיעו בו זמן לאורך הדרך. אני רוצה גם לציין את השחקנים שתרמו את קולם למשחק: מולי שולמן, אסף פריינטא, דן קיזלר, ענת ניב ועדי קוזסלובסקי- כולם שחקנים מקצועיים שהגיעו בהתנדבות והיה ממש כיף לעבוד איתם, ואת המוזיקאי המוכשר שעבדנו אתו, יונתן אלבלק.

מאיפה הגיע הרעיון למשחק?
את הרעיון לעשות את המשחק על סטודנט שצריך להשיג את ההנחה בארנונה קיבלנו מחבר ללימודים, דורון עפר, וכמובן על סמך החוויות האישיות שלנו כל פעם שהיה צריך לסדר את הארנונה ולהשיג את כל האישורים הנדרשים. במשחק גם ויתרנו על עוד כמה מסמכים שצריך להביא, כמו אישור מעורך דין ואישורים מביטוח לאומי כדי שהמשחק יהיה יותר ממוקד. בתגובות למשחק ציינו שבכלל יש גם צורך באישור מבעל הבית הקודם שעזבת את הדירה שגרת בה קודם, ואישור מבעל הדירה הנוכחי שהשותף הקודם עזב. וכמובן שעד שלא תסגור את כל הסיפור הזה לא תוכל לקבל תו חניה… בקיצור, יש מספיק חומר במציאות לבסס עליו את המשחק. במקביל אני רוצה לציין שהמשחק סטירי ולמרות כל הביורוקרטיה המתסכלת, עיריית ירושלים נותנת בסופו של דבר הנחה בארנונה לסטודנטים.

החלטתם לוותר על שאר הטופסיאדה הדרושה לתשלום הארנונה במציאות, ונשארתם עם משחק שלוקח כעשרים דקות לשחק – מדוע כה קצר?
כמו שאמרתי את המבנה המשחק סגרנו כשעבדנו עליו במסגרת הלימודים בבצלאל מתוך שאיפה שנצליח להעמיד את המשחק כולו לתערוכת הגמר בסוף השנה. בשלב מסויים הבנו שלא נעמוד ביעד הזה ולתערוכה עצמה העמדנו רק דמו של המשחק. את שאר העבודה על המשחק סיימנו בשלב מאוחר יותר. לוקח לשחקן ממוצע כשעה לסיים את המשחק, תלוי כמובן כמה הוא מיומן במשחקי מחשב. בגדול הקו שהנחה אותנו בבניית מבנה המשחק היה לא להקשות על השחקן בחידות ובפזאלים אלא ליצור משחק זורם וכייפי שבו הדגש יותר על הבדיחות והאנימציה (אחרי הכול אנחנו אנימטורים)

המרוץ לארנונה נמצא בפיתוח כבר המון זמן (מעל שנתיים). מדוע?
המשך למעשה הוקפא למשך כשנה וחצי. שנינו התחלנו לעבוד במשרות מלאות ומקביל לא מצאנו מתכנת שיוכל להתחייב לפרויקט.  בסופו של דבר אורן לקח על עצמו את כל עניין התיכנות, למד תיכנות תוך כדי עבודה, ולמעשה הביא את המשחק לידי גימור.

מדוע החלטת לעשות משחק הרפתקה?
הלכנו על משחק הרפתקאות מסוג קווסט כי זה היה סוג המשחקים שגדלנו עליהם, משחקים כמו  Day of the TentacleThe NeverhoodMonkey Island ורבים אחרים, שהרשימו אותנו בהומור הפסיכי, בעיצוב באנימציה ובתסריט. באופן כללי יש תחושה שז'אנר הקווסטים קם לתחייה עם משחקים כמו Hector Badge of Carnage , החידושים ל-Monkey Island והידיעה המשמחת שטים שייפר, היוצר של הקלאסיקות של לוקאס-ארט, הצליח לגייס מתרומות סכום של 2 מיליון דולר ליצירת קווסט חדש.

למה לפתח משחק הרפתקה בפלאש?
הגענו אל הפלאש בתור תוכנה נוחה ליצירת אנימציה ושם זה טבעי שגם התכנות יעשה בפלאש.

מה היה האלמנט הכי קשה למימוש במשחק?
כמו שציינתי, מכיוון ששנינו אנימטורים, המשחק נתקע בשלב התיכנות- כמעט כול החומרים היו חיכו מוכנים בערך שנה עד שאורן נכנס לעניין התיכנות. בנוסף, מכיוון שהיה חשוב לנו לא לעשות שום שינויים בתסריט של המשחק ולשמור על התוכן נקי מאלמנטים מסחריים, כל עלויות ההפקה היו עלינו והעבודה עליו נעשתה בזמנינו הפנוי.

עד כמה קשה לעשות משחק הומוריסטי?
בהתחלה שברנו את הראש איך לגרום לסיפור להיות מהודק ומתומצת כדי לא להכנס לפרוייקט גדול מדי שלא נוכל להתמודד איתו. אחרי שעברנו את השלב הזה שאר העבודה על התסריט יחסית זרמה והיה כיף להמציא את כול הבדיחות הקטנות והדמויות הלא קשורות. ההומור זה משהו שאנשים מאוד מתחברים עליו. אנחנו מקבלים מלא תגובות של אנשים שאומרים שהמשחק היה מצחיק ומגניב בעיניהם, שזה מאוד מפרגן.

איך התגובות שקיבלתם עד כה?
התגובות שקיבלנו מאוד מאוד מפרגנות. נכון לעכשיו נכנסו למשחק כ- 35,000 איש וכ-5,500 איש עשו לייק.

מה הפרויקט המתוכנן הבא?
ממש כרגע אין פרויקט בקנה, אנחנו מקווים שבזכות ההצלחה של "הארנונה" נוכל להשיג תקציב הרים משחק גדול נוסף.

 

תודה רבה לאלון סימון ושיהיה לחבר'ה בהצלחה. אגב, בקרוב נתחיל במשחקייה סדרת פרקים שתעשוק בפיתוח משחקים בישראל.

מודעות פרסומת
עם התגית: , , ,
פורסם ב-חדשות, ראיון
5 תגובות ב“המרוץ לארנונה
  1. nsh הגיב:

    שיחקתי,נהנתי לחבר'ה האלה יש כישרון.

  2. אביב הגיב:

    עבודה יפהפיה. מצחיק, זורם, והיוצרים הם בפירוש אנימטורים משובחים. כל הכבוד, ותקווה שיצאו עוד דברים בסגנון הזה מבצלאל בפרט ובישראל באופן כללי.

  3. Sabre Runner הגיב:

    בהחלט מגניב אם כי הייתי שמח לאפשרות לדלג על קטעים שחוזרים על עצמם.

  4. טל הגיב:

    משחק הנק מתי יהיה
    2

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: