של מי המשחקים האלה בכלל

משחקים ותוכנה בהם אנו משתמשים, למי הם שייכים? האם יש לנו איזו זכות עליהם? האם החברות המייצרות אותם עושות לנו טובה בכך שהן מרשות לנו להשתמש בהם לזמן מה? או אולי הכל בסדר וזה מודל שירותי סביר? המאמר הזה ב- RPS מציב את השאלות הללו הזו בחזית הדיון ואני מוצא את עצמי שוב נכנס לעמדה של כעס על כך שמישהו אחר קובע מה אפשר לעשות עם המשחקים אותם "קניתי". בין שלילה שרירותית של חשבונות "קיטור" לבין הבחינה המרתקת של קיימות של תוכנה ומשחקים בראיה היסטורית במאמר הזה, אני מתחיל לחשוב יותר ויותר שהגיע ועבר הזמן לדבר על הנושאים האלה בצורה ברורה ורמה. לנהל דיון ציבורי על הזכות להשתמש בתוכנה שקנית גם לאחר שעברו 20 שנה ולהתחיל להניע את גלגלי מערכת החוק כדי להגן על זכויות הצרכן, או לפחות למסד את הזנות הזו שאנו קוראים לה EULA בצורה שכולנו נדע מראש שנדפקנו; בייחוד כשהעתיד, לפחות בחלקו, נראה כאילו הוא בעננים. (רציתי לכתוב משהו על ללכת אחרי עמוד הענן, אבל לא יצא. לא נורא, נשמור את זה לפוסט אחר).

אשמח לשמוע מה דעתכם!

עם התגית: , , , , , , ,
פורסם ב-אישי
תגובה אחת ב“של מי המשחקים האלה בכלל
  1. Sabre Runner הגיב:

    אני מסוגל להבין את הבעיה הזאת. בגלל זה לא ששתי להצטרף ל-Steam. המחשבה על כך שהמשחקים שלי לא "אצלי" לא נשמעת לי טוב. אבל אני מניח שצריך לסמוך על החברות כי לשם הטכנולוגיה הולכת. ואני באמת חושב שהיא הולכת בכיוון של חברות כמו OnLive ו-Gaikai ובעוד כ-20 שנה לא באמת תחזיק בספריית משחקים אלא תקנה את זמן המשחק שלך בשעות או דקות אפילו על שרת מרוחק שיכול להריץ את המשחק הרבה יותר טוב מהמסוף המסכן שלך בבית.

    העניין הוא שצריך לסמוך עליהם. צריך לסמוך על כך ש-Valve תמיד תשמור עליך ו-Gamer's Gate לא יקרוס. ולסמוך על כך שאם זה כן יקרה אז יש איזה שהוא כיסוי. וכמו בכל דבר באינטרנט היום, צריך לבחור על מי לסמוך. על Valve אני סומך, על Google אני סומך, על Ubisoft לא.

להשאיר תגובה

