פרק 123: עצור, משטרה!

מתוך המשחק APB

משחקים רבים נוגעים בהפרת החוק או בשמירה עליו. בין אם כהצדקה לפעילות פרועה או לשימוש בכוח, מאבק נגד שלטונות החוק או מניעת פשעים הם תפקידים שבולטים בלא מעט משחקים. הפעם אילאב סלומון ואיתמר ודברים על המשחקים האלה, מה ניתן לעשות כפושע, מתי הומצא משחק ההתגנבות ומה מגניב ב SWAT.

חוקים לפעמים נוצרים בכדי להשבר, פושעים על מנת להעצר ומדרונות על מנת להדרדר. מה זה קשור? לא יודע, אבל זה חרוז. יש משחקים שנגנבו, מישהו שנרצח בגלל חפץ במשחק ואפילו רוצח שנלכד בעזרת קופסקס 360!

[audio:http://pod.icast.co.il/ca43d16d-8a23-4bbd-be5f-d879ec313b44.icast.mp3%5D

הצטרפו אלינו לשיחה על המשחקים הבאים:

עם התגית: , , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
36 תגובות ב“פרק 123: עצור, משטרה!
  1. טל הגיב:

    קופסקס 360?
    זה יותר נשמע כמו תרגום ל Sexbox 360

  2. Yaniv Groskop הגיב:

    תודה רבה איתמר !!! הפרק כבר עולה לפייסבוק

  3. At הגיב:

    סקרתם את כל המשחקים חוץ מהמשחק שאותו שמתם בתמונה. חבל. APB:R שולט

  4. At הגיב:

    למה אתה מביא כתבות? שיחקת במשחק?

    חבורה של חובבנים…גם אני יכול למצוא לינקים לREVIEWS שקוטלים. תעשו ת'עבודה שלכם ותנסו בעצמכם.

    • איתמר הגיב:

      חה, חהחהחהחה !
      "לעשות את העבודה שלנו". אולי אם מישהו ישלם לנו משכורת על זה באמת נשחק במשחק. אתה מוזמן, אגב.
      אחחח, ברור שאנחנו חובבנים- האתר הזה הוא התחביב שלנו, לא המקצוע.

      ומכיוון שאני לא משחק משחקים במקצועי, ולא מקבל תשלום עבור הזמן שאני משקיע, איזו סיבה יש לי להשקיע זמן במשחק שלפי כתבים מקצועיים הוא די גרוע? אתה יודע, הכתבים האלה שאת הקישורים לביקורות שלהם הבאתי בתגובה הקודמת.

      אתה חושב שזה שאתה כותב "הוא אדיר בכל קנה מידה" זה רציני? אני אשמח לשמוע ממך דעה מבוססת על מה טוב במשחק ומה פחות טוב.

  5. At הגיב:

    תנסה את המשחק לעזאזל. הוא חינמי לחלוטין. אני לא צריך לכתוב כלום, קיבלת ביקורת ולא ידעת איך לקבל אותה. תתמודד.

    • איתמר הגיב:

      אף אחד לא טען שאתה "צריך" לכתוב. בדיוק כמו שאני לא "צריך" לשחק במשחק הזה. תודה לקתולהו, יש לי מספיק משחקים *טובים* בתור שאין לי זמן להגיע אליהם.

      אני שמח שאתה אוהב את המשחק ונהנה ממנו. אין לי כוונה להגיד לך שאתה צריך להפסיק לשחק בו. אבל בתור משחק שקיבל ציון ממוצע של 57% גם ב GameRankings וגם ב MetaCritic, בשילוב שתי ביקורות הדוגמה המקצועיות שקישרתי קודם, אני חושב שלחלוטין מוצדק מה שכתבתי, שהיה, להזכירך: "הדיעה הרחבה יותר היא שגם המקור וגם החידוש די חלשים".

      העובדה שאתה אוהב את המשחק לא סותרת את העובדה שרוב האנשים לא אוהבים אותו. אי לכך, התגובה שלך כאן אינה "ביקורת שלא ידעתי איך להתמודד איתה", אלא השתלחות מיותרת שהתמודדתי איתה יפה מאוד.

      • טל הגיב:

        נכון, metacritic נתן לו ציון ממוצע של 57, אבל TenTonHammer נתן 75.
        TTH פירק את הביקורת למשחקיות (70), גראפיקה (65), וצלילים ומנגינות (80).
        אני מעדיף בד"כ להתייחס למשחקיות, כי זה מה שבשורה התחתונה יחזיק את המשחק מותקן על המחשב שלי.
        הציטוט שאני לוקח מהביקורת של TTH הוא: "The game is fun and exciting, but some may opt to play the social game more than the actual combat."
        עבור משחק MMO, האפשרות לצאת רגע מהמשימות, מעליית השלבים והמירוץ אחר ציוד יותר טוב לצורך פעילות חברתית מהווה נקודת יתרון, בייחוד אם קיימים מספיק כלים בכדי להכנס ו"להתערבב" בקהילת השחקנים.
        אני משער שאם היה לי זמן פנוי בשפע, הייתי שוקל לבדוק את המשחק, לפחות אם יש ביקוש לביקורת עליו.
        אולי אחרי הסמסטר הנוכחי, מי יודע…

      • איתמר הגיב:

        טל, מה הפואנטה שלך? לא הבנתי.

      • טל הגיב:

        הפואנטה היא שאם היה לי זמן, והמאמץ הוא למטרה *מקודשת*
        אז בעיקבות זאת ש-TTH לא ממש קטל את המשחקיות של APB:R, יש אולי איזה סיכוי שאבדוק את המשחק…
        אבל לפי מה שנראה לי כרגע, הסיכוי הזה הולך וקטן

        אאה, ואישית, אני לא מסתמך על שיכלול ציונים. לא של GR ולא של MC. זה יכול להצביע על איזו מגמה מסויימת (אלא אם זה באמת באמת נמוך), ומגמתיות אני נוטה לבדוק גם טיפה יותר לעומק.
        לא שאני לא מסכים עם RPS, אני יכול לשער שמה שנכתב שם קולע בדיוק,ובטח לפי מה ששחקנים דיווחו חזרה:

        — Really fucking dull.

        — — They should have that on the box

      • Yaniv Groskop הגיב:

        תראה טל אני מסכים שממוצע ציונים נמוך לא אומר שהמשחק גרועה בהכרח, אבל אם הציון הכי טוב שלו הוא 75 והממוצע הוא 57 זה אומר שיש סיבה לכך. וחוץ מזה נניח והממוצע שלו היה 75 עדיין זה ציון די נמוך.

      • טל הגיב:

        "וחוץ מזה נניח והממוצע שלו היה 75 עדיין זה ציון די נמוך." — יניב גרוסקופ

        אם 75 נחשב ציון *די נמוך*, זה אומר מה? ש-Evil Genius, S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky, Alpha Protocol, Call of Juarez, Halo 2, The Temple of Elemental Evil, Hellgate: London ועוד ועוד (ציונים 75 ומטה), הם משחקים גרועים? שלא כיף לשחק בהם?
        Shank קיבל 67… משחק כייפי של מכות
        Ultima Online קיבל 59, רק משחק שפרץ גבולות מפה ועד הודעה חדשה

        פרופורציות לניקוד, כוכבים ונקודות זה לא הכל.

      • איתמר הגיב:

        אני לא בטוח ש UO פרץ כל כך הרבה גבולות כמו שאתה חושב. הוא בגדול לקח את אולטימה 7 ופתח אותו לריבוי משתמשים.

      • YANIV GROSKOPF הגיב:

        טל בשבילי זה ציון נמוך אני לא אומר שזה בהכרח משחק גרועה אבל לרוב לא משחק שאני חושב ששווה להשקיע בו זמן עובדה שבכל המשחקים שציינת לא שיחקתי ולא רק בגלל הציון הנמוך. חוץ מזה Ultima Online יצא לפחות לפני עשור אני חושב אני מדבר על משחקים שיצאו בדור הנוכחי (3-4 שנים מקסימום) ולגבי SHANK צודק שהוא מהנה וממכר אבל מה אם הורך ועלילה? ישנם עוד דברים שצריך לקחת בחשבון. בקיצור טל לכל אחד יש את ההחלטות שלו לגבי איזה משחקים לשחק ולדעתי משחק שלא עבר את 80 בממוצע כבר בהמדת נחיתות אבל אם יש משחק שנראה לי טוב מאוד תמיד יש דמואים או טריילרים שיעזרו להחליט. ממוצע ציונים אף פעם לא היה נר לרגלי אלה רק כלי עזר שעוזר למפות משחקים פחות איכותיים.

      • איתמר הגיב:

        אני מסכים לגמרי עם המסקנה של יניב. טל, אתה קצת מתעלם מהעובדה שנתתי את הציונים הממוצעים כי דיברתי על הדעה הרווחת לגבי המשחק, לא להכריז באופן מוחלט (כאילו יש דבר כזה) אם הוא טוב או לא. בשביל זה הבאתי ביקורות מאנשים שאני סומך עליהם.

      • טל הגיב:

        רק אומר שכדאי להתבונן אחורנית על הדברים שנעשו ומתי, בכדי להווכח עד כמה UO פרץ דרך.
        לומר שבגדול הוא לקח את U7 ופתח אותו למולטיפלייר…
        *** יישור מבט ומתיחת העין כלפי מטה ***

        מעבר לזה, נראה לי שאנחנו כנראה כמעט על אותו דף, רק שאצלי כנראה הרף הוא לא 80, אלא 60 או אולי אף יותר נמוך.

  6. מיכאל הגיב:

    נראה לי שהפשע הכי משעשע שעשיתי היה בsaints row 3, ובו התרסקתי את כל הקומות של מרבה-קומות, ישר על גג של מכונית משטרה
    היא התפוצצה

  7. שחר הגיב:

    פרק מצויין כמו תמיד.אהבתי מאוד את מה שאמרתם על סקיירים,כי על זה אני יכול להעיד מניסיון אישי.אני משחק כרגע במשחק,וכבר קרה לי כמה פעמים שבטעות לחצתי על המקש של הגניבה,וכל הכפר פשוט התחיל לרדוף אחרי עם חרבות וקשתות.

  8. שחר הגיב:

    פרק מצויין כמו תמיד.אני חושב שבקרוב אתחיל לשחק בsaints row 3,ואז יהיו לי שלל דברים מופרעים להוסיף.

  9. חתול הגיב:

    מהרגע ששמעתי את נושא הפרק חיכיתי לשמוע על מקס פיין ולא אכזבתם.
    מהניסיון (המועט) שלי עם GTA המשטרה רודפת אחריך גם על מעבר באור אדום, ובמיוחד על העברה החמורה של התנגשות בניידת. אבל שיחקתי רק ב־GTA 1 ו־2, אז אולי דברים השתנו.

  10. כמה הערות, בלי שום קשר ביניהן:
    1. ב- Driver הראשון (ויש שיטענו – היחיד בסדרה הזו שהיה שווה משהו, עד ה- Driver שיצא השנה, ויש שיטענו שגם אחריו…) היתה סימולציה מאוד מוצלחת של חוקי התנועה, ויכולת למשוך את תשומת לבה של המשטרה אפילו עקב חציית קו הפרדה רצוף כשהם באזור. זכורה לי במיוחד משימה אחת שבה זה הוסיף מגבלה מאוד מעניינת (הייתי צריך להגיע לצד השני של העיר תוך 3-4 דקות, בלי טלטולים מיותרים כי היה לי ארגז עם חומרי נפץ ברכב, אבל לקחתי פנייה לא נכונה היישר לתוך פקק… כשבנתיב הנגדי נוסעת לה באיטיות מכונית משטרה).
    2. לא ברור לי מאיפה אתה אומר, איתמר, שמה ש- Zynga עשו זה פשע. במיוחד כשבאותה נשימה אתה אומר שאין שום חוק נגד מה שהם עשו. אולי זה לא מוסרי, אבל הם לא פשעו עד שהוכח שהם באמת עברו על חוק כלשהו.
    3. Police Quest SWAT לא היה FPS – הוא היה סרט אינטראקטיבי (!). המשחק השני היה משחק אסטרטגיה במבט איזומטרי (ומדהים אותי עד כמה אני זוכר שהוא נראה טוב, ביחס לאיך שהוא נראה באמת), ורק המשחק השלישי היה FPS, וויתר על הקידומת של "Police Quest" בשם שלי (אם כי, בצורה מוזרה-משהו, שמר על ה- SWAT).
    4. עוד משחק שהיה בו ייצוג גדול של משטרה היה Mirror's Edge. כששיחקתי במשחק, בזמנו, הייתי מאוד משועשע מזה שאין שום הסבר למה הם מתוייגים בתור "הרעים" בעוד הדמות שאתה משחק היא "לוחמת חופש", ולא "טרוריסטית".
    5. אני מניח שלא שיחקתם ב- Heavy Rain, אז אני רק אגיד ששם יש (לפחות בתור אחת מהדמויות) המון דגש על עבודת המשטרה – תוך מתן תשומת לב לנושאים כגון מתי מותר לפתוח בירי, וגם על תהליך החקירה עצמה (אם כי החקירה מוצגת בצורה יותר… ויזואלית ממה שאתם עלולים לצפות).

    • איתמר הגיב:

      1- זה לא זכור לי, אבל הזכרון שלי הוא כמו אוצרת מוזיאון משוגעת, ששומרת על פרטי מידע מסוימים בפורמלין במשך שנים עם שלט נאון מהבהב מכוון אליהם, ופרטים אחרים זורקת לפך תוך שעות מקבלתם, למרות העובדה שעל האריזה כתוב "זהירות, חשוב, יום נישואין!".
      2- באותו עניין, אני אצטרך לשמוע שוב את הקטע כדי להגיב כהלכה (אז אולי תכוון אותי באיזה דקה זה היה), אבל נדמה לי שאמרתי שזו "העתקה פושעת" או משהו כזה והכוונה היא למעשה נפשע (שוב המילה הזו) שאולי אינו עובר על החוק אבל הוא בלתי מוסרי. אם לא כך אמרתי, אז אני מתקן את דבריי בידעבד עם טיפקס קסום.
      3- ארררג! זכרתי שהיו רק שניים! זה מה שקורה כשמתייעצים עם וויקיפדיה בזמן ההקלטה. טוב שיש מאזינים רציניים כמו עידן.
      4- הבחירה בשימוש ב"לוחם חופש" לעומת "טרוריסט" היא תמיד עניין של השקפה, גם מחוץ למשחקים. עם זאת, דווקא ב- ME אני חושב שההתלבטות פשוטה משום שאלו "טרוריסטים" שלא מפעילים טרור על אף אחד – אף אחד לא מפחד מהם. הם רק מעבירים מידע.
      5- נכון. זה אחד מהחורים האלה בהשכלה שלי שיש להם צורה של PS3.

      • לגבי 2: אני לא יכול לכוון אותך לדקה המדוייקת שבה זה נאמר. זה לא באמת חשוב. 🙂

        לגבי Mirror's Edge: הסיבה שההתלבטות שלי לא היתה כזו פשוטה היא שמלבד מקרה מאוד נקודתי שקשור לאחותה של הגיבורה (ובעצם, בו עוסק המשחק, וגם בתוך המשחק עצמו דואגים להבהיר לנו שמדובר במקרה יוצא דופן), לא מוצגת שום השלכה שלילית לחיים בעיר שבה מתרחש המשחק. הכל נקי ומצוחצח, האזרחים לא נראים סובלים במיוחד – בעיני, מה שפיית' והחברים שלה מבריחים ממקום למקום היה יכול להיות סמים, והעלילה היתה נשארת זהה לחלוטין. כאילו, חוץ מזה שאז ל- EA היה קשה יותר למכור את המשחק.

        (ראוי להגיד: בדיוק אותו טריק עלילתי נעשה גם ב- Driver הראשון, שם אתה *לכאורה* משחק שוטר סמוי, שאף אחד לא יודע על כך שהוא שוטר. PC Gamer בזמנו העלו סברה שמדובר בעלילה שהודבקה על המשחק ברגע האחרון, כדי להצדיק את כל מעשי הפשע שאתה מבצע במהלך המשחק בלי שכל מיני ג'ק תומפסונים למיניהם יתעצבנו על המשחק).

      • איתמר הגיב:

        עידן, גם אם הם היו מבריחים סמים זה עדיין לא היה טרוריזם. אבל אם אתה רוצה, אפשר להמשיך עם קו ההגיון הזה ולהגיד שהם מבריחים חומרים לפצצה או מעבירים פקודות לתאי טרור. בכל מקרה שום דבר שאתה והשליחים האחרים עושים במשחק הוא מעשה טרור.
        לגבי הטענה של PC Gamer, זה מתאים בדיוק לנקודה שהעלנו בפרק – היותך פושעשוטר הוא לרוב תירוץ לעשות דברים בלתי מקובלים בעליל.

      • עכשיו הבנתי מה אתה רוצה. הבעיה שלך היא עם הסמנטיקה. הבעיה שלי עם המשחק היא שהוא מנסה לשכנע אותי שפיית' וחבריה הם "הטובים", ולא עושה שום דבר בשביל להצדיק את זה.

      • איתמר הגיב:

        הממ, מעבר לזה שאני לא רואה אותם עושים שום דבר רע, למה אתה צריך הצדקה? כלומר, מה אכפת לך אם הם "הטובים" או "הרעים"? שיישאר בתחום האפור. הרי יש מספיק משחקים בהם משחקים את "הרעים".

      • מה זאת אומרת "מה אכפת לי?". אכפת לי כשעלילה של משחק משתמשת במניפולציות זולות. אכפת לי שמשחק שמתיימר להשקיע יותר מ- 3 שניות של מחשבה על העולם שלו מספר לי ש- X רע ו- Y טוב כי "ככה זה", ולא מוצג שום דבר רע ש- X עושה או דבר טוב ש- Y עושה. שוב, זה לא ש- Mirror's Edge נשאר בתחום האפור, הוא מנסה לגרום לנו לחשוב שצדדים מסוימים הם טובים וצדדים מסוימים הם רעים, הוא פשוט לא נותן אף סיבה טובה לזה. ה"הצדקה" הזו שאני צריך היא חלק בסיסי שנדרש בשביל לספר סיפור.

        (זה מזכיר לי בכלל משהו אחר לחלוטין – אבל בשביל שאני אתן אותו בתור דוגמה תצטרך לראות את הסרט "אמן האשליות", והוא סרט זניח לחלוטין שסביר להניח שלא ראית ואני לא יכול להמליץ עליו בכלל, מעבר לעובדה שהוא היה נותן לי דרך אחרת להציג את הבעייתיות הזו).

      • איתמר הגיב:

        דווקא ראיתי את אמן האשליות, אבל אני בקושי זוכר ממנו משהו. יש שם משהו על אבן חן ירוקה?

        בכל מקרה רוב מה שנאמר לך על טובים ורעים נעשה כאקספוזיציה – מסופר ע"י הדמות הראשית, שיחות בסרטוני מעבר וכאלה – במה זה שונה מאלפי משחקים אחרים? האם הסיפור על הוריה של פיית' או חיסולו של מרק לא נראים "לא בסדר" בעיניך? ומה שכן מתרחש במשחק- הפללת אחותה של פיית' ברצח, ההודאה שומעים על כך מהברנש המגודל כשמתחבאים בצינור האוורור והעובדה שהוא נורה למול עיניה בידי האויב כדי שלא ימסור מידע.
        לי נראה שאתה נובח על העץ הלא נכון – פיית' ומרעיה הם לוחמי חופש בצורה הכי קלאסית שיש- הם נלחמים על החופש לעשות דברים מסוימים, על החופש לא להיות מנוטרים כל הזמן.

      • הדבר היחיד שהמשחק הצליח לשכנע אותי זה שיש איש אחד רע, ועד כמה שאני זוכר, גם אליו התייחסו בתור "סיפור יוצא דופן". ה"אקספוזיציה" שאתה מתאר היה דלה מכדי לשכנע, וסמכה על התחושה הפנימית שלי ש"ניטור זה רע". אבל זה לא באמת חשוב. אותך זה שכנע, אותי זה לא.

      • איתמר הגיב:

        בוא נגיד שלי זה לא הפריע.

כתיבת תגובה

