הנחיה אולימפית I: סיכום

 

כך נראה מפגש הסיכום של מנחי "הנחיה אולימפית"

אי שם בשלהי היסטוריה, מרחק כמה דקות מהמפץ הגדול, בזמן בו עוד היקום היה שקט ובהלם, התקיימה תחרות "הנחיה אולימפית" הראשונה…או שזה היה בסוכות האחרון במסגרת "אייקון". אחד מן השניים.

בכל מקרה, עברו מליארדי שנים (או כמה חודשים) ושמתי לב (או שהזכירו לי) ששכחתי לסכם את האירוע. אז בעוד שלא תוכלו לראות תמונות מהמאורע המשמח כי אנשי אייקון העלו את הסרטון ל MegaUpload  שנסגר בימים האחרונים, למי שלא ידע, בידי אנשי החליפות המעונבים של ה FBI, אני אשמח לספר לכם במילותיי שלי ולהמחיש בעזרת צלליות ידיים על הקיר מה היה שם. יש גם היכן שהו תמונות בפייסבוק, אם יודעים לחפש.

הקונספט להנחיה אולימפית הושאל מהתחרות האמריקאית Iron GM, עם התאמות מקומיות, כגון אי-היצמדות לחוקי מו"ד 3.5. בנוסף, עבור האירוע הראשון מסוגו (למטה תראו פרטים לגבי האירוע השני) חיפשתי בפינצטה מנחים תותחים שגם יוכלו להפוך את האירוע לחוויה מעולה לשחקנים וגם לא ייווצר מצב בו מנחה לוקח את התחרות "בהליכה". עבודת ההכנה החלה כחודשיים לפני האירוע. כבר בהתחלה התעוררו בעיות- חלק מהמנחים המיועדים לא אהבו את הפורמט, חלק פרשו בשל חוסר זמן וחלק סתם התעקשו להתווכח…

פרטים על כל המנחים פורסמו בשבועות שלפני התחרות, כדי שהקהל יוכל לדעת למה לצפות בכיליון עיניים וביראת קודש. שמונה מנחים, ארבעים שחקנים (כל המקומות התמלאו בהרשמה מראש) ואירוע אחד. ואז דברים החלו להשתבש…

ראשית איתי גרייף ביטל השתתפותו ביום שלפני האירוע אך זה נודע לי רק ביום האירוע עצמו ונאלצתי להקפיץ את דודי קאופמן מתפקיד שופט למתחרה. שנית גיליתי שאין מי שיתעד את האירוע מטעם אייקון ולכן מיכאל פבזנר תיפקד כצלם בנוסף לשופט. שלישית, גילינו שלמרות שארבעים שחקנים נרשמו לאירוע, רק שלושים ואחד למעשה הגיעו – רעה חולה של כרטיסי חינם. מזל שבאו שניים-שלושה אנשים שקיוו להכנס למרות שאין להם כרטיס.

 

לאחר כל התהפוכות, היה אפשר להתחיל. הסבר קצר על איך המשחק עובד הועבר לכל המשתתפים, וזמן רב בוזבז בזריקת קוביות לשם חלוקת אקראית של שחקנים למנחים – הלקח נלמד והאחראים הוצאו להורג. ואז הקסם התחיל. שמונת המנחים שלנו לקחו את שלושת הרכיבים הסודיים – שהיו "מרק", "מרחק" ו"מרמור ", טחמו אותם דק, ערבבו, לשו ויצרו משחק מעורר תיאבון. לפי סדר (אנ)אלפאביתי, זה מה שהם יצרו:

  • גל אבירי – לקח הרתפקת מו"ד מוכנה והטיל את השחקנים שלו לתוך מבוך קטלני.
  • ערן אבירם – פרש את ערכת Warhammer Fantasy Roleplay שלו על השולחן והחל לייצר את המשחק משלל גלגולי קוביות.
  • מיכאל גורודין – לא המציא רק הרפתקה בה היו שלושת הגורמים הנדרשים, אלא שיטה בה הם שיחקו תפקיד. מרחק מהשולחן למשל, או  לגרום לשחקנים מרמור. אבל הוא תמיד נהנה להתעלל בשחקנים שלו.
  • אורי ליפשיץ – פרץ בקולו הרועם ושלח את שחקניו לאסוף מרכיבים למרק קסום.
  • ערן מולוט – לקח תחת חסותו את צעירי השחקנים ושלח אותם לסיור בממלכה.
  • דודי קאופמן – שדד מגוון אביזרים ממשחק חי שהתרחש בכנס והשתמש בהם כדי לתבל משחק עם אלים ושביתות.
  • איתמר קרביאן – הפנט את קבוצתו בעזרת חולצה צבעונית קסומה וגרר אותם לסיפור על זאבים ויער מסתורי.
  • גיל רן – שיסה את שחקניו זה בזה במשחק בלתי-שיתופי בעליל וצחוקו המרושע הדהד בבניין.

לאחר שלוש שעות אפיות של משחק, אספנו את השחקנים הרצוצים ואת השופטים המתרוצצים (טלי הלוי, מיכאל פבזנר ועבדכם הנאמן) לחדר אחד בו ניסינו לחשב את המנצח מתוך גליונות הציונים שהעניקו השחקנים והשופטים למנחים. הבנה שאי אפשר לתת לארבעים איש סתם לחכות בזמן החישובים מאוחר יותר, הכרזנו על המנצח של הערב – אורי ליפשיץ שהדהים את שחקניו זכה בכבוד האדיר הזה, כאשר ערן מולוט ומיכאל גורודין ממלאים את מקומות הפודיום הדמיוני שלנו לצדיו. הרבה פרסים חולקו באותו הערב, חלקם גם לשחקן המצטיין בכל שולחן ומחיאות כפיים רבות נשמעו.

בטקס צנוע כשבועיים לאחר מכן הוענקה לאורי המדליה הרשמית שלו, שתמונותיה יעלו מתישהו לאנשהו…הנה אחת לדוגמה

אורי ליפשיץ, ראשון המנחים האולימפיים

 

וכיום צוות הננסים הנועז מתחיל בדממת קודש את העבודה על פרויקט "הנחיה אולימפית II" (הידועה גם בשם "זה לא אישי, זה ביזנס"). נשמח לראותכם.

מודעות פרסומת
עם התגית: , , , ,
פורסם ב-חדשות
4 תגובות ב“הנחיה אולימפית I: סיכום
  1. Mark Pizdetsov הגיב:

    לא תהיה אפשרות לראות מה הלך, בלי מגה אפלאוד?

    • איתמר הגיב:

      אני בודק עם צוות אייקון אם נשאר להם גיבוי, אבל לא הייתי בונה על זה.

  2. מיכאל הגיב:

    היה מגניב, ואם יהיה עוד אחד, אני אבוא שוב
    (כל הכבוד על המהירות, בדיוק חודשים רבים אחרי האירוע)

  3. Yehuda Halfon הגיב:

    היה מגניב,
    אבל כמו שאמרתי אז וגם לך בפרטי אח"כ. זה היה יותר מגניב אם השחקנים לא היו יודעים איזה מילות מפתח לחפש. אני חושב שהיו אנשים שממש חיפשו אותן במשחק ופחות נהנו מהמשחק.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: