פרק 120: לכל דבר טוב יש סוף

בגלל שכולם אמרו לי כשהייתי קטן "עד 120" החלטתי שזו נקודה טובה לעצור את המשחקייה. לפחות בינתיים. אם אתם רוצים לשמוע על זה וגם על איך ולמה עושים סופים במשחקים- זה הפרק בשבילכם. זהו גם הפרק הראשון שאני מגיש לגמרי לבד, מקווה שזה בסדר 🙂

[audio:http://pod.icast.co.il/1488a147-d244-47c8-a93a-0635d2812d65.icast.mp3%5D

 

קישורים לדברים שמוזכרים בפרק:

עם התגית: , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
30 תגובות ב“פרק 120: לכל דבר טוב יש סוף
  1. Serj הגיב:

    NOOOOO

    בהצלחה בהמשך הדרך, חבל שהחלטת לעצור דווקא עכשיו כי בערך לפני שבוע גיליתי את הפודקאסט שלך, בהחלט פודקאסט איכותי.

    האם, ואם כן, מתי נוכל לצפות לחזרתך "המשחקיה 2 הנקמה"? D:

    • איתמר הגיב:

      תודה. כמו שאמרתי בפרק, שובה של המשחקייה תלוי בכך שאקבל הצעות לעזרה בהפקת המשחקייה ממעוניינים. אני לא מתכוון להמשיך אותה בפורמט הנוכחי.

      • Tal Shterzer הגיב:

        באיזו עזרה אתה מעוניין, איתמר?
        האם ההכנות הללו מקבילות להכנת מפגש D&D במהדורת 3.5 (זמן לא מבוטל) או יותר למהדורת 4.0 (לוקח זמן, אבל פחות מ-3.5)?
        האם זו עזרה בדיאלוג, מפגש והקלטת הפרק (לא בטוח שיש לי קול רדיופוני)?

  2. דוד הגיב:

    די עצוב

  3. Tal Shterzer הגיב:

    למעשה ב-BioShock, ישנו הבדל בסוף בין קצירת כל הילדות, לבין חלק מהן (רע מול רע מאוד)

    • איתמר הגיב:

      צפיתי עכשיו בשני הסיומים האלה ביוטיוב והם זהים מבחינת מראות וטקסט, רק נימת הקריינית שונה, אז אני לא מחשיב את זה.

  4. someone הגיב:

    פרק מצוין,באמת.עוד פרקים יתקבלו בברכה,ואני מקווה שהפגרה באמת תסתיים עם סוף השנה.

  5. מיכאל הגיב:

    אשמח לראות את המשחקיה עונה 2 -טעינה מחדש-
    אני נהנתי, ואפילו אם אין עוד עונה אני בהחלט רוצה להגיד, תודה

    אולי הפרק הראשון של עונה 2 יכול להיות על המשכים(משמע Sequel)

    אני אישית מבטיח להגיב יותר בעונה 2

    • איתמר הגיב:

      אם אני זוכר, פרק 64 עוסק במשחקי המשך וסדרות.
      ותודה.

  6. Tal Shterzer הגיב:

    רגע, אין איזה בונוס ראיון עם מפתחים או מעצבים מבית היוצר של מגילות הקדמונים(Elder Scrolls) לרגל יציאת Skyrim? הרי טוד הווארד מתראיין לכל פיפס שרק מוכן.
    טוב, אני מקווה שיהיה בעונה הבאה של המשחקיה.
    בהחלט יהיה מבאס חודשיים ללא פודקאסט מבית איתמר, מה שישאיר לי רק פודקאסטים של פיתוח תוכנה, מעניין אבל יש גבול.
    איתמר, חזור הביתה !!!!!!!

    • פה מהפרק פיילוט הגיב:

      בתור מי שמאזין מהפיילוט ועד עכשיו, קודם כל, כל הכבוד על ההתמדה וההשקעה. אולי אפשר להחזיר את רן ככה שהעומס יתחלק ביניכם ויחד עם זה להוציא את הפרק בתדירות יותר איטית אבל שיהיה מושקע וארוך יותר כמו שהיה פעם (ופרק 121 על סיקוולים כמו שהוצע פה נשמע מעולה).
      בכל מקרה מה שיוחלט, כל הכבוד על מה היה עד עכשיו ובהצלחה בעתיד בפרויקט הזה או באחרים.

  7. משה הגיב:

    היי איתמר,

    לא האזנתי לתוכניות רבות של המשחקיה מפני שאינני מתעניין באופן כללי במשחקים ובמשחקי מחשב, ולמעט כמה תוכניות שעניינו אותי ספציפית התחום איני מסקרן אותי. התוכניות להן האזנתי היו מעניינות והיה ניכר שאתה משקיע בהן בכדי להביא לתוצאות שכאלו.
    אני מאזין באופן קבוע לפודקאסטים קבים בנושאים שונים ומגוונים, והמשותף לכולם שכעט ואינני מגיב בהם. תשאל מדוע, מפני שאין לי מה לומר באופן מיוחד. שמעתי, נהניתי, נקסט. להגיב ולכתוב "תודה היה מעניין", "תמשיכו כך" וכו' וכו' נראה לי בנלי וביני לביני נראה לי טיפשי. למשל את הפודקאסט ביו-קאסט אני שומע מהפרק הראשון ומעולם לא הגבתי בו ולא היה לי מה להגיב במיוחד. בסופו של דבר ברוב המקרים ההאזנה נעשית בשביל ולשם הבידור ולא בכדי ללמוד ולהקיף נושא כזה או אחר.
    בהצטרף העובדה שאת רוב הפודקאסטים אני צורך ומוריד דרך רסס, הרי שאין לי מגע עם האתרים האישים או אפילו עם העמוד באייקאסט.

    אני מבין וכאב לי מאוד לשמוע אותך נפרד מהמשחקיה, ומאוד הזדהיתי עם התחושה של הניתוק מהמאזינים והמצב שאתה פועל בחלל ריק ללא משוב מכל סוג שהוא.

    מקווה שתחזור.

  8. רן לוי הגיב:

    😦
    כנראה שבאמת, לכל דבר טוב יש סוף…אבל אני חושב שעבור איתמר, זו
    רק ההתחלה.
    מהרגע הראשון שהתחלנו להקליט, אי אפשר היה לפספס את כמות
    הידע שיש לאיתמר בנושא משחקים ומשחקיות. 'המשחקייה' הייתה הזדמנות
    להכיר את התחום הזה מבפנים, ואני מאמין שכל תעשיית המשחקים הישראלית (המצומצמת,
    אבל גדלה בהתמדה) כבר מכירה את איתמר ושמעה עליו. אני משוכנע שבעוד זמן
    לא רב נשמע בשורות טובות יותר… 🙂

    אני מבטיח שאם יהיה לי את הזמן (וזו תמיד הבעיה הכי גדולה, לא?)- אני אגרור
    את איתמר, צועק ובועט, להקליט עוד כמה פרקים של 'המשחקייה'…
    רן

  9. Eran Aviram הגיב:

    אני אומנם משתתף בפרקים פה ושם, אז אני לא יודע אם הקול שלי נחשב, אבל אני מצביע להמשך המשחקיה!
    חובבי המשחקיה, ופודקאסטים ישראלים בכלל, הרימו יד ותגידו איזה משהו, הביעו את מחאתכם. Occupy Itamar!

  10. בן הגיב:

    ברצינות, ובלי קשר למה שנאמר בסוף הסופי, זה היה פרק מעולה. מהטובים שעשית, לדעתי. ממש נהנתי.

    ועכשיו עם קשר לסוף הסופי, אני מקווה שתשנה את דעתך. אני מאזין קבוע וחבל לי להיפרד מהתוכנית.

    • איתמר הגיב:

      אני שמח שנהנית. אין ספק שפרק כמו זה, שנכתב כולו מראש (בדומה למה שרן עושה ב"עושים היסטוריה") הוא שונה משאר הפרקים. עם זאת, הוא גם צורך משמעותית יותר עבודה בהכנה.

      בקשר לסוף, נראה מה יקרה בסוף הפגרה. אם מספיק מאזינים יתנדבו לעזור, המשחקייה יכולה לחזור. היי,יצא חרוז!

  11. נעם הגיב:

    הצטערתי לשמוע על מותה בטרם את של המשחקיה. למרות שאני לא משחק במשחקי מחשב (האחרון ששיחקתי בצורה רצינית היה enchanter של Infocom), נהניתי לשמוע את הפודקאסט. כל הכבוד לך שמצאת זמן לשחק ולהכין את הפודקאסט בין יתר הפעילויות של עבודה ומשפחה. בהחלט ליהטוט לא פשוט.
    לפי כמות התגובות לפרק זה יש לך אכן מאזינים אקטיבים.
    (ד"א, בטכניון, כשעושים הצבעה בכיתה, למשל מי הבין, כמות העונים היא אפסית. גם לשאלה מי הבין, גם לשאלה מי לא הבין, וגם לשאלה מי נמנע.)
    בקיצור – יש הרבה דגים.
    כאמור, מצטער לשמוע. אשמח אם תמשיך.
    כל הכבוד – בכל מקרה.

    • איתמר הגיב:

      תודה נעם. כן, אני יודע שאנשים לא נוטים להגיב אם זה לא משהו שבוער להם. העובדה שזה פודקאסט ויש אנשים ששומעים אותו לא ליד מחשב גם מקשה לזכור להגיב.

      כל תגובה כאן משמחת אותי, אז תודה!

  12. Eliav Solomon הגיב:

    האזנתי עכשיו לפרק במלוא תשומת הלב.

    זהו אכן פרק מצוין ומרגש.

    ברור שאנשים רוצים שהמשחקייה תמשיך! אני מעוניין לעזור בכל מה שתצטרך, כמו שכבר דיברתי אתך.

    מלבד זאת, תודה על שעות רבות של תוכן המשחקיות האיכותי ביותר בעברית! כיפאק היי! או משהו.

    • Eliav Solomon הגיב:

      אה! ועוד דבר! נקודתית, אני רוצה לציין לטובה את The Witcher 2 שיצא לאחרונה. הוא מציע חופש בחירה ששם בכיס הקטן הרבה מהמשחקים שדיברת עליהם גם בפרק הזה וגם בפרק על בחירה. זה רלוונטי לפרק הזה כי לשחקן יש 16 סופים פוטנציאליים אליהם הוא יכול להגיע. וחוץ מזה, זה אחלה משחק. אחד ממשחקי התפקידים הטובים ביותר שיצאו בשנים האחרונות.

      • איתמר הגיב:

        לגבי הבחירות, אתה צודק, כפי שהמאזינים שימעו בקרוב מאוד בפרק הבונוס 22. משום מה לא זכרתי את המשחק כשהכנתי את הפרק…אולי כדאי שכבר אמשיך לשחק בו מעבר לעשר דקות הפתיחה. 🙂

      • Tal Shterzer הגיב:

        נראה לי שחברות ממזרח אירופה, אוהבות משחקים מרובי סופים. ממש כמו S.T.A.L.K.E.R: Shadow of Chernobyl
        בכל מקרה, אני מאזין למשחקיה בדרך לעבודה, במידה ויש פרק כמובן. זה בהחלט עוזר לעשות את שאר היום יותר שמח.

    • איתמר הגיב:

      תודה, ואני בהחלט אצור איתך קשר לקראת סוף הפגרה.

  13. תום הגיב:

    בהצלחה בהמשך איתמר. היה כיף להאזין ומקווה לשמוע אותך שוב במשחקיה או בפרוייקט אחר.

  14. yaniv הגיב:

    איתמר שמעתי את הפרק ביום שהוא יצא ואז לא היה לי מה להגיד כי אם הייתי מזדהה זה היה יוצא צבוע כי הרי אם אני מסכים אתך למה לא הגבתי על הפרקים. אבל גם לא יכולתי להגיד שאתה טועה כי אי אפשר להשקיע מאמץ ולא לקבל תמורה על כך. אז עכשיו אני יודע מה להגיד אז לעניין אני מניח שאתה יודע שאתה בין עשרת הפודקאסטים המובילים בארץ ליתר דיוק מקום שביעי בארץ עם 110718 האזנות. עכשיו מספר כזה אומר משהו זה אומר שהיה כמות גדולה מאוד של מאזינים שהאזינו לפודקאסט שלך הורידו אותו ואני מקווה שהם נהנו ממני בדיוק כמו שאני נהניתי. אז אם אתה צריך עזרה בכל דבר אני כאן כי אחרי הכל אתה מקום שביעי בארץ וזה הישג גדול לפודקאסט בכלל ולפודקאסט גיימינג בפרט שהרי קשה להצליח כ"כ שאתה פונה לקהל יעד כ"כ קטן ואף על פי כן הפודקאסט הצליח. לדעתי אתה בכלל לא הייתי צריך לבקש מאנשים עזרה אלה הם היו צריכים לבקש ממך לעזור לך ולהיות חלק מפודקאסט מוצלח שכזה.

    • איתמר הגיב:

      היי יניב. תודה על המחמאות, קודם כל, ובהחלט ייתכן שאני אנצל את עזרתך.
      לגבי "השביעי בארץ", אתה חייב לזכור שלמעשה "המשחקייה" הרבה פחות פופולרית מכך מכיוון שמה שנכון לספור הוא מאזינים לפי פרק, ולא סך הכל ההאזנות, מדד בו המשחקייה בין המובילים פשוט בגל שהיא ותיקה.
      כמו שאמרתי בפרק, גם אם בממוצע יש לכל פרק של המשחקייה מעל 600 מאזינים (או 300-400 בחודש הראשון לצאתו), העובדה שרק 1-2 מגיבים במקרה הטוב היא הבעייתית מבחינתי.

      • yaniv הגיב:

        איתמר יש פודקאסטים במקום נמוך יותר עם יותר פרקים. ובכל מקרה הסיבה לא משנה אלה ההישג להיות מקום שביעי בארץ זה בהחלט הישג מרשים מאוד. אז איתמר אני ממש הייתי רוצה לעזור למשחקיה בכל דרך שהיא גם הקטנה ביותר.אז בכל מקרה אני מצפה בקוצר רוח לרגע שבו אני יאזין לפרק 121 של המשחקיה (:

      • איתמר הגיב:

        תודה יניב,
        אני אשמח להשתמש בעזרתך.
        הבהרה לגבי הטבלה של אייקאסט- מדובר בסך כל ההאזנות, כלומר כל פרק כפול כמה האזנות יש לו, מה שאומר שפודקאסט עם מעט פרקים והרבה מאזינים יכול להשתוות לכזה עם מעט מאזינם אבל הרבה פרקים. כמובן שתלוי כמה זה "מעט" וכמה זה "הרבה".

להשאיר תגובה

