משחקי העונה

 

The End

כאב, מהנדס וכפודקאסטר, הזמן שלי מוגבל. כל כך מוגבל, למעשה, שאם לא הייתי צריך לשחק משחקים עבור הפודקאסט לא יודע כמה משחקים הייתי משחק. טוב, אולי זו הגזמה. בכל מקרה, מדי פעם אני מנסה לשחק משחקים פה ושם שאו שאין לי יותר מדי זמן לנסות, או שהם לא מספיק מוצלחים שאקדיש להם הרבה מהזמן שלי. אז הנה אסופה של כמה מהם כדי שיהיה לכם מה לקרוא. אתם יודעים לקרוא, כן? זה לא שיוטיוב ומשחקי פייסבוק מחקו לכם את כל המוח, אני מקווה.

Cogs

המשחק הראשון נקרא "גלגלי שיניים" והוא אכן משופע בהם. זה משחק שקניתי כחלק מחבילת Humble Bundle ולמרות שהוא בנוי היטב ודי זול, ממש לא נהניתי ממנו. זה לא שהוא עשוי רע במיוחד, אלא פשוט שזה אוסף של חידות "הזזת אריחים" כמו ריבועי הפלסטיק הזולים האלה שהיו מחלקים בהפתעות של ימי הולדת כשהייתי ילד- ריבוע כזה של 4X4 עם 15 אריחים בתוכו שממוספרים ומבולגנים וצריך להשתמש במיקום הפנוי כדי להזיז אותם ולסדר אותם חזרה- מכירים?

אז אני פשוט שונא אותם. זה נראה לי משעמם לאללה, אז גם אם מוספים עליהם גלגלי שיניים מסתובבים, צינורות, בלונים ומה לא כך שהסידור הוא לא פשוט לפי מספרים, אלא לפי הגיון, המטלה הזו של להזיז אותם כך שישבו במקום שאני רוצה מרדימה אותי ונראית לי כמו בזבוז זמן מוחלט. ראו הוזהרתם.

Aquaria

מעין משחק חקר והרפתקה מוזר שהגיע אלי יחד עם אותה חבילה צנועה שמעתי עליו דברים טובים, אז החלטתי לנסות… והשתעממתי! כן, המוזיקה נחמדה, כן הגרפיקה צבעונית אבל המשחק נראה חסר כיוון ושיטוט נרחב במערות תת מימיות חסרות הכוונה או מטרה (לפחות זה הרושם שאני קיבלתי) זה פשוט בזבוז הזמן היקר שלי. היו במשחק כל מיני רעיונות שנראו קצת מעניינים שב-41 דקות המשחק שלי לא ראיתי מתגשמים לכדי משהו ממשי – קסמים מבוססי צלילים, א-לה-"האורגים", בישול ויצירת שיקויים וכאלה. אבל לא ברור לאן צריך ללכת, מדוע, והאם אמורים להימנע או להלחם במיני הדרכים, המדוזות והסרטנים שנושכים את בת הים העדינה שלך. בקיצור: מפוזר ואטי – מתאים לאנשים שמחפשים להירגע, אני מניח.

 

sמשחק האריחים מתוך "הסוף"

The End

משחק פלטפורמה חינמי בדפדפן מבית היוצר של ערוץ 4 הבריטי, The End משום מה מסרב לעבוד אצלי כמו שצריך- בכרום הוא נתקע לי בחלק של קרבות האריחים (כן, יש מיני-משחק מופשט חביב בסוף כל שלב) ובפיירפוקס הוא מסרב להתחבר לחשבון הפייסבוק שלי. אם נתעלם מאלה, זה משחק פלטפורמה ציורי בו…חכו לזה…מתמודדים עם שאלות פילוסופיות על המוות. כן, כן.

הקונספט מגניב, והשאלות הפילוסופיות בסוף כל שלב מעניינות, אך בעוד מכניקת האור והצל בזמן הפלטפורמה עצמו חביב, המשחק מגיב באטיות וגמלוניות, מה שמעיב על ההרגשה. אולי גם זו אמירה פילוסופית? משחק האריחים (Death Cards!) דווקא מאוד חביב – זהו משחק הגיון לא רע וניתן לשחק בו בלבד אם רוצים, מול המחשב או יריבים אנושיים. חינם, כבר אמרתי?

Don't Take It Personally, Babe, It Just Ain't Your Story

משחק "בחר את דרכך" בסגנון גרפיקה יפני, "לא הסיפור שלך" מציב את השחקן כמורה בבית ספר תיכון שבנוסף לניסיון ללמד גם מעורב בחיי התלמידים, בעיקר תוך מעקב לא לגמרי חוקי אחרי הצ'טים שהם מנהלים בשיעור. עם בחירות מוסריות, דיאלוגים משובחים ורמת משחקיות נמוכה כמאפיין את הז'אנר, "לא הסיפור שלך" מכיל סוף מפתיע ומצדיק את שמו. גם חינם.  לא לכל אחד. גם שווה לנסות.

 

 

עם התגית: , , ,
פורסם ב-סקירה

להשאיר תגובה

