כנס המפתחים בישראל 2011: סיכום

איתי קרן, יוצר Rope Racket

בשל בעיות לוגיסטיות הנובעות מחוסר יכולת של איתמר להיות בכמה מקומות בו זמנית, סיכום האירוע מוגש לכם על ידי ידיד המשחקיה, המפתח, האופנוען והיזם אביב לוין.

מכיוון שאיתמר היה בפעילות שהשתיקה יפה לה (אין לי מושג מדוע הוא לא יכל להגיע), נשלחתי אני, קורא ביקורות על אופנועים וכותב תקצירים על טיולי אופנועים, למשימה: לכתוב על כנס מפתחי המשחקים הישראלי. הכנס הופק ע"י קורבומייט גיימס (עודד שרון) ונערך במכללת אפקה שבתל אביב.
הכנס התחיל בסביבות 12:00 בצהריים ונגמר בלילה בפאב ה-Dancing Camel. הוא הועבר כולו באנגלית מכיוון שחלק גדול מהדוברים אינם דוברי עברית וגם חלק קטן מאוד מהקהל. בין השאר היה איזה סיפור משעשע עם מדבקות שם הפוכות והרבה מחיאות כפיים למרצים – ובצדק.

אתחיל בסיכום ראשוני: האמת, היה כיף!
הכנס התחיל טיפה באיחור, אבל בסטנדרט ישראלי עוד אפשר לחשוב שהקדימו. ההרצאות שנבחרו היו טובות, המרצים היו תותחים, והקהל עשה רושם של נהנה. עם זאת, יותר ממשתתף אחד בקהל, בשיחות שניהלתי אחרי הכנס, הביע חוסר שביעות רצון מנושא שיחות הסקייפ וחוסר זמן מיועד לנטוורקינג.

מהלך הכנס:
לאחר דברי הפתיחה והתודה של עודד שרון, עלה אלון ברנע, סגן הנשיר למו"פ של מכללת אפקה לכמה מילים בתור נציג מארחי הכנס. רק הוא סיים ומיד עברנו להרצאת סקייפ של Duncan Curtis מ-Halfbrick יוצרי משחק הסלולר Fruit Ninja האוסטרלים.
דאנקן דיבר על איך הפכה החברה מחברת פרוייקטים של צד ג' לחברה המייצרת תכנים מקוריים ובינהם Fruit ninja. בנוסף הוא דיבר על יציאה לפלטפורמות חדשות וגם גילה שהמשחק הולך לצאת בגרסת מכונות ארקייד (על מסכי מגע ענקיים).
אח"כ עלה ניב פישר ודיבר על משחק שעוד לא יצא בשם SPLATTERS אך שכבר קיבל הכרה בכנסים, תחרויות ופרסים בינלאומיים. מדובר במשחק פיזיקלי שמנסה להתרחק מז'אנר החידות לכיוון אקשן בעזרת לחלוחיות, פצצות וקוצים.

אחריו עלתה יוליה מחברת ארקדיום ונתנה הרצאה טובה במיוחד על העברת משחק רשת למשחק רשת חברתית כולל טיפים לשיפור חוויה, היא הדגישה את נושא שינוי המשחק ביחס לסטטיסטיקות המגיעות מהמשתמשים, שיוצר מצב בו המשחק נמצא בפיתוח תמידי. לאחר מכן נתנה מספר טיפים לאופטימיזציה של ביצועים, במקרה של משחק פלאש בפייסבוק ועל נושא מכירות תוך משחקיות. לאחר הפסקת קפה קצרה עלה עו"ד יורם ליכטנשטיין ודיבר על זכויות יוצרים, הוא דיבר על מה אפשר להגן ולא פחות חשוב, על מה אינו מוגן בתחום זכויות היוצרים.

הקישו על התמונה לצפייה בשאר התמונות מהאירוע

אם ההרצאות עד פה פנו ליזמים ולצד הקריאטיבי, פנו שני המרצים אחריהם לצד ה"מפתח" יותר של הקהל. הרצאה טכנית של קרל קולוורט מ"יוניטי" הראתה את היכולות שיש ביוניטי והקישוריות המידית לתכנות כמו Maya ומיד התחיל בפיתוח זריז מאד של משחק מגוף ראשון מול הקהל, כולל הטמעתו על מכשיר טאבלט נייד תוך כדי ההרצאה. נקודה חשובה אך קצרה שתרמה לחלק גדול מהקהל שאתו דיברתי היא תחום ה"Union" בתוך יוניטי. מדובר בקבוצה קטנה בחברה, כשלושה אנשים, שמטרתם לנסות לקדם משחקים בפלטפורמות בהן יוניטי לא תומכת בהם דיפולטיבית, כדוגמת ה-Playbook של RIM, יצרנית הבלקברי.

ההרצאה שהגיע אח"כ הייתה של תום קרצם מ"אדובי". תום הציג את מנוע הפלאש החדש, שמרכז עניינו הוא היכולת להשתמש במעבד הגרפי בחומרה והתוצאה אכן מהירה ומרהיבה. הוא הרחיב גם על פלטפורמת Molehill בכלל ועל פורטים שניתן לעשות בעזרתה.

ללא שיהוי עלה אחריו ג'וליאן פורגוד מ"רוביו" ודיבר על המעבר של "אנגרי ברדז" מרעיון ראשוני למשחק עם קהילה גדולה מסביבו. הוא דיבר על תהליך היצירה, פרגמנטציה של השוק ונקודה שדיבר עליה בקצרה אך מאד חשובה לדעתי, שהלקוח מחויב בעצם לשרות ולא לספק! ההרצאה שלו הובילה כמובן לכמות השאלות הרבה ביותר ולהמון תגובות.

ג'וליאן פורגוד, רוביו.

משם עברנו לאירוע התאטרלי של היום, עם יוסי טאגורי, אחד מיוצרי Pah!, יוסי חשף הכל על המשחק, לטענתו, כולל מספר ההורדות ומספר המשחקים ואף נתון משעשע על מספר הפעמים שאנשים צעקו pah! בכל העולם. כמובן שמה שעניין את כולם היה כמה כסף הם עשו והתשובה בערך 60000$ עד היום.

לאחריו עלה ארז ירושלמי מ"סמייט" ודיבר על מאחורי הקלעים של התעשייה ובין השאר מה כדאי לך לייצר בתוך הסטודיו שלך ומה כדאי להוציא למיקור חוץ. אסף סלע מסיידקיק עלה אחריו, אך בהרצאה הזאת לא נכחתי (מישהו היה צריך לעשות נטוורקינג). מיד לאחריו הייתה הרצאה מעולה, לדעתי, אך קצרה מידי של שאן קופרנן מ-IDE-Agency. ההרצאה שלו כוונה לכל היזמים בקהל, ובמיוחד ליזמים מתחום המשחקים, למרות שלדעתי 80% מהתוכן, אם לא יותר, מתאים לכל יזם באשר הוא. לצערי ההרצאה הייתה קצרה וזריזה מדי, בכדי שנוכל להספיק לשיחת סקייפ עם דן שרליס.

מה לא אהבתי:

  • הרצאות סקייפ, זה לא זה, אמנם ההרצאה של הבחור מ-Halfbrick הייתה טובה, אבל אחת הסיבות שאני מגיע לכנס היא היכולת לדבר עם המרצה פנים אל פנים ובנפרד מכל הקהל לאחר ההרצאה, ואת זה אי אפשר להשיג בשיחת סקייפ. נכון, אתה מקבל את הקונטקט של המרצה, אבל זה לא אותו דבר.גם לי יצא להעביר הרצאות בשתי הצורות פרונטלי ומרחוק, ואין תחליף לפרונטלי מבחינת נטוורקינג!

מה אהבתי:

  • הרצאות על משחקים שכבר יצאו (פרוט נינג'ה, מהג'ונג, אנגרי בירדז, Pah)- הידע של אדם שכבר סיים את התהליך תורם כל כך הרבה יותר מאשר של אדם שבתוך התהליך; התהליך מעניין אבל הערך המוסף של משהו גמור שיצא גדול בטרוף!
  • בעיות סאונד ותאורה- זה מרגיז.

לסיכום, האירוע אורגן היטב, היה מעניין ושווה!

יוסי תאגורי, Pah!

ניקוד:
תוכן – 4.5 נק' (באמת הרצאות טובות ומרצים מעולים, הסקייפ היה פספוס).
אווירה – 4 נק' (קצת עמוס מידי).
תרומה – 5 נק' (שיחה עם אדם אחד אפילו שסיים משחק שלם והוציא אותו לשוק ויכול לתת לך רשמים היא מעולה).
יכולות נטוורקינג – 3נק' (היה צריך לפספס הרצאות).
ארגון – 3נק' (קצת שכונתי, מדבקות הפוכות?!?!).
אוכל – 2 נק' (בורקסים ופיצה??? שתייה לא משהו בכלל).
סה"כ – שווה ומומלץ!

מידע על כנסים ואירועים עתידיים אפשר למצוא בדף הפייסבוק של GameIs


הרהור:
הדבר הכי מקסים היה צעיר אחד מספר שורות לפני, שהקפיד לשחק באייפון במשחק שכרגע המרצה מדבר עליו. נכון, זיהיתי שבמג'ונג הוא פישל, כי המג'ונג היה לפייסבוק, אבל בשאר הוא שיחק גם שיחק 🙂

מודעות פרסומת
עם התגית: , , , , , , ,
פורסם ב-כללי

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: