פרק 110: הכי גרוע שיש

 

דאיקטאנה: שם נרדף לכשלון?

למבצע חודש חינם באודיבל

כולנו אוהבים לשבת בנוחות עם [הכנס מותג משקה כאן] קרה ביד ולספר על המשחקים האהובים לינו- מה עשיונו, איך הם היו מגניבים ו"למה לא עושים כאלה יותר". רובנו, עם זאת, גם אוהבים לקטר: לשבת בנוחות עם [הכנס מותק אוכל כאן] חם ביד וספר על המשחק הכי מזעזע שיצא לכם לראות, כמה הוא היה גרוע ולצחוק על כל אידיוט שקנה אותו ואאו פיתח אותו.

אבל מה עושה משחק לגרוע במיוחד? האם יש פרמטרים אובייקטיבים ל"זוועה" או שהכל יחסי? ומדוע יש טונות של עותקים של המשחק ET קבורים באדמת ניו מקסיקו? הפעם הזמנתי את אילן גלר לענות על שאלות אלה ואחרות ובדרך גם הפלגנו לדיון נוקב במהו תפקידה של הביקורת ומה תפקיד האקדמיה הישראלית בחקר משחקים – דיון שלמזלכם נחתך בעריכה ברובו.

אז שבו בנוחות ב[הכנס שם רהיט כאו] הנוחה שלכם והאזינו לפרק:

[audio:http://pod.icast.co.il/bcba645c-4c48-42db-a264-0593e8eaf45d.icast.mp3%5D

הנה כמה קישורים רלוונטיים:

מודעות פרסומת
עם התגית: , , , , , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
5 תגובות ב“פרק 110: הכי גרוע שיש
  1. אחלה פרק. אחד הטובים שהיו בחודשים האחרונים. 🙂

    לגבי Duke Nukem Forever: אני מסכים עם אילן – ביחס למשחק שהיה בפיתוח יותר מעשור – לא נעשה כמעט יח"צ ל- Duke Nukem Forever. רק בשנה האחרונה, לקראת ההפצה שלו, היתה התעוררות סביבו. ועדיין, לאף אחד אין ציפיות ממנו, מעבר לזה שהוא יהיה FPS טפשי וכיפי מסוג שהוא עדיין (גם אחרי Bulletstorm) ממש נדיר בתעשיה הזאת.

    לגבי הטענה של אילן בנוגע לסיבות שבגללן משחקים יוצאים גרועים: לדעתי אתה ממש טועה. בכלל, הניסיון לחלץ גורם אחד שהוא לכאורה אחראי לרוב המשחקים הגרועים נידון לכשלון מראש. אבל אני לא מסכים גם עם הרבה מההנחות שלך בדרך: לא כל מי שעובד בתעשיה הזאת הוא מוכשר (למעשה, לפחות מבחינת פיתוח תוכנה אני יכול להעיד שקיים מספר עצום של אנשים לא מוכשרים בעליל שעובדים בתעשיה הזאת…), והרבה מאוד פעמים מה שמשתבש בתהליך הפיתוח של משחק בכלל לא קשור למחסור במשאבים. נכון, זו אכן הסיבה שבגללה מרבית המשחקים מבוססי-הסרטים יוצאים מחורבנים כל כך, אבל הדבר האחרון שאתה יכול להגיד על משחק כמו Daikatana, למשל, הוא שהיו חסרים לו משאבים.

    • איתמר הגיב:

      אתה רואה, אילן? עידן מסכים איתי. וגם איתך. רק בנושאים שונים.

      מזלך, עידן, שחתכתי את הויכוח הארוך שהיה לאילן ולי בנושא זה מהפרק, אבל אני חושב שניצחתי בו 🙂

      • בדיקה הגיב:

        גם אני חושב שחוסר במשאבים זה לא הגורם העיקרי למשחקים לא מוצלחים. בכל יצירה שמישהו עושה יש מספר עצום של משתנים שמשפיעים על האיכות שלה, בין השאר כישרון ומשאבים, אבל יכול להיות מישהו בלי כישרון ועם משאבים שלא ידע לנצל אותם ואפילו מישהו עם כישרון ועם משאבים שמסיבות שונות יוציא משחק שלא ילך כמו שצריך מסיבות אחרות

  2. איתמר הגיב:

    הנה עוד נקודת מבט על דאיקטאנה: "וי בריבוע"
    http://avivor.com/webcomics/?webcomic_post=2005-04-17-romero

  3. רותם הגיב:

    דברים שנאמרו במהלך הדיון הזכירו לי את הכתבה הבאה:

    http://www.dvoritshargal.com/?p=18624

    נכון, מדובר בכלל בביקורות קולנוע ולא במשחקים, אבל לא נראה לי שזה כזה מהותי כי העקרונות הבסיסיים זהים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: