ערב משחקים עם החבר'ה: Can't Stop

במהלך חופשת פסח האחרונה – כן, מסתבר שגם למבוגרים יכולה להיות חופשת פסח לפעמים – שמחתי מאוד שהזדמנן לי שוב לפגוש קבוצת חברים ולעשות ערב משחקי לוח. במהלך הערב שיחקתי בארבעה משחקים, וכאן תוכלו לשמוע על הראשון מביניהם.

Can’t Stop הוא משחק לוח חביב ומופשט שיצא לאור במקור בשנת 1980 על ידי חברת Parker Brothers (מונופול) והודפס מחדש לאחרונה בידי Face2Face.  הוא מיועד לשניים עד ארבעה שחקנים ובערב המשחקים האחרון שימש כספתח לערב מאוד מהנה. זהו משחק מרוץ שבודק כמה כל שחקן סומך על המזל שלו. רכיבי המשחק כוללים לוח מתומן (כפי שניתן לראות בתמונה) עם אחד עשר מסלולים הממוספרים מ-2 ועד 12, ארבע קוביות משחק, אחד עשר סמנים צבעוניים לכל שחקן ושלושה סמנים לבנים, שמיד תבינו את מטרתם. כל משחק לוקח כ-20 עד 50 דקות.

מטרת המשחק היא להיות השחקן הראשון שמגיע לנקודה האחרונה בשלושה מסלולים על הלוח. בכל תור לוקח שחקן את הקוביות, זורק אותן, ושם (או מקדם) סמן לבן במסלול שמספרו לפי סכום של שתי קוביות וסמן נוסף לפי הסכום של השתיים האחרות. כלומר, אם גלגלתי את הקוביות וקיבלתי 1,3,5,6, אז הסכומים האפשריים הם 4 ו-11, 8 ו-7 או 6 ו-9. נגיד שבחרתי את הזוג האחרון, אז אני יכול לקדם סמן שלי במסלולים 6 ו-9, או לשים חדש בהם, אם לא היה לי שם כבר אחד כזה. חשוב לשים לב שמהלך זה נעשה בעזרת הסמנים הלבנים בלבד, כי הוא זמני.

במידה ואיני יכול לשים סמן אחד (משום שהמסלול כבר סגור כי שחקנית כבר הגיעה לסופו), אני שומר אותו לזריקה הבאה, במידה ואיני יכול לשים סמנים כלל, התור שלי הסתיים.

עכשיו, וכאן נכנס אלמנט דחיקת המזל, השחקן צריך להחליט האם לגלגל שוב, או לסיים את תורו. במידה והוא מחליט לסיים, הוא מחליף את הסמנים הלבנים בסמנים בצבע שלו ומעביר את התור הלאה. במידה והוא מחליט לגלגל שוב, חוזרים על הפעולה, רק שעכשיו יש לו רק סמן לבן אחד לשים (או שניים, אם נפל קודם על מסלול סגור). נניח שהפעם גלגלתי 2,2,3,4 ואני בוחר את הזוג 5ו-6. אז אני שם את הסמן הלבן האחרון על 5 ומקדם אותו מקום אחד במסלול 6. ההחלטה הזו חוזרת שוב, גם לאחר שכל שלושת הסמנים הלבנים נמצאים על הלוח, רק שעכשיו אם הקוביות אינן מאפשרות מספר מסלול שנמצא בו סמן לבן (5,6 או 9, בדוגמה), התור שלי מסתיים, ואני מסיר את הסמנים הלבנים בלי להתקדם, כי לקחתי סיכון גדול מדי.

השיקול המרכזי הוא כמה אתם סומכים על המזל שלכם, ואיך אתם בהסתברות- לכל מי שיודע קצת, ברור שהסיכויים שייצא בזוג קוביות 6 או 7 גדול בהרבה מהסיכוי שייצא 2 או 12 ולכן המסלולים האחרונים קצרים מאוד, ואילו הראשונים ארוכים.

 

זה כל המשחק, כאשר אין ממש אינטראקציה תוך-משחקית בין השחקנים, בדומה למשחק מרוץ רבים, אבל, לפחות בערב המשחקים הזה, בו כולנו היינו טירונים ב Can’t Stop , נתנו אחד לשני עצות (פחות או יותר מועילות) אילו זוגות קוביות  לבחור והאם לנסות לגלגל שוב או לא כך שלא ישבנו משועממים בתורות של השחקנים האחרים.

לסיכום, זה משחק נחמד מאוד ודי קצר עם עקרון פשוט והעובדה שבסוף ניצחתי גם עוזרת לי לחבב אותו 🙂

 

 

 

עם התגית: , ,
פורסם ב-סקירה

להשאיר תגובה

