פרק 107: מה שמשחקים מלמדים חייזרים

איינשטיין הצטרף ל"אנשים בשחור"?

ברוכים הבאים להרצאה הדו-שבועית שלנו. הפעם פרופסור לוי ודוקטור ויסברג ידושו בנושא השלכות הפסאודו-מדעיות וארי-טכנולוכיות שיש להדמיות שעשוע ממוחשבות על תפיסת המציאות העכשווית, בעיקר תוך התייחסות לפן הבין-גלקטי של תוכן לודולוגי של מדע אוטו-סינכרוני.

בסוף השיעור נא להחזיר את הכריות, השעונים המעוררים ורובי הפלזמה.

[audio:http://pod.icast.co.il/4d00567c-9e77-49e3-8e07-4004c71c171d.icast.mp3%5D

רפרנס לתוכן ההרצאה:

 

 

מודעות פרסומת
עם התגית: , , , , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
5 תגובות ב“פרק 107: מה שמשחקים מלמדים חייזרים
  1. ויטלי הגיב:

    בעודי מקשיב לפרק , בנוגע לזה שבמשחקים לא ניתן לפתוח דלתות נעולות גם אם אתה יצור ירוק ענק עם אגרוף פלדה ,אז יש אפילו סרט כזה … גרוע במיוחד בשם "סימנים" (בכל זאת עיברותזיה) ששם כל הסרט מבוסס על רעיון מאוד דומה ומפגר להפליא … ממש כמו מל גיבסון עצמו.

    נ.ב.
    ממש קשה לכתוב ולהקשיב ,אני חוזר כמה דקות אחורה בזמן … בלו בלו בלו …

    בעודי מקשיב לפרק ….
    🙂

  2. שמעתי רק קצת מתוך הפרק, אבל יש הרבה מדענים שלא מוצגים בתור האיש הרע במשחקים. אוקיי, אז גורדון פרימן הוא לא בדיוק מדען, אבל מה לגבי כל המדענים האחרים ב- Half Life 2 (ודוקטור קליינר בפרט)? או, למשל, אחת הדמויות הראשיות של MDK 2? או Day of the Tentacle (גם במשחק הראשון וגם בשני הוא מטורף, אבל רק בראשון הוא מרושע…)?

    לגבי חייזרים בסרטים/משחקים: טוב, כמו שאתם בטח יודעים, חוסר הסבירות של זה שהם יראו אנושיים, ינשמו חמצן וידברו אנגלית הוא לא מה שחשוב. מה שחשוב זה מה נקבל מזה (בתור הצופים/גיימרים) שהחייזרים *לא* יראו אנושיים, ינשמו חמצן וידברו אנגלית. הרבה סרטים/משחקים מוסיפים תכונות פחות אנושיות לחייזרים שלהם אם הם יכולים.

    • איתמר הגיב:

      לא הצלחנו למצוא מדענים כדמויות ראשיות (פרוטגוניסטים). מלבד זאת, אתה חייב להסכים איתי שיש הרבה יותר "מדענים מטורפים" במשחקים ממה שיש "מדענים נורמלים", לפחות כאלה שיש להם שם.

      מה שנקבל מחייזרים בלתי-אנושיים הוא שהם ירגישו יותר זרים – ע"ע השגריר קוש ב"בבילון 5" לעומת כל שאר ה"חייזרים", או ה"הנאר" ב"אפקט המאסה" לעומת כל השאר.

  3. איתמר הגיב:

    הנה משהו נוסף על מה אפשר למד עם משחקים: מורה משתמש במיינקראפט חנך ילדים:
    http://arstechnica.com/gaming/news/2011/04/educational-building-blocks-how-minecraft-is-being-used-in-the-classroom.ars

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: