פרק 103: משחקינו לאן?

אומרים שהנבואה ניתננה לשוטים, אז אספתי לי אדם נוסף שמוכן להשתטות בדמות העורך הראשי של "גיימר" וניסינו לנחש לאן צועדים המשחקים האלקטרוניים: בין אם בתוכן(The Void ), בין אם במודל העסקי (Onlive) ובין אם בחומרה בה הם משתמשים (קינקט). האזינו לפרק אם אתם רוצים לשמוע את ניחושינו בנושאי הזרמת משחקים, סוף עידן החנויות הממשיות, תוכן משתמשים, סוגות ואולי אפילו מותו של המחשב כפלטפורמת משחקים.

יש גם הבהרה בנושא "פריק".
[audio: http://pod.icast.co.il/de1b65e0-01e3-4535-8186-a1b7f8123f83.icast.mp3%5D

עם התגית: , , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
6 תגובות ב“פרק 103: משחקינו לאן?
  1. או, סופסוף עלה הפוסט על הפרק. 🙂

    לא סיימתי לשמוע את הפרק עד הסוף, אבל התגובה שלי על החלקים ששמעתי עד עכשיו:
    * קונסולות ניידות: אני מסכים לחלוטין עם הדעה של אילן בנושא הזה, וגם התבטאתי בנושא ב"גיימפוד" שיעלה ביומיים הקרובים…
    * ה"התבגרות" של תעשיית המשחקים: גם כאן אני מסכים יותר עם אילן מאשר עם איתמר. התעשיה שלנו לא במצב כזה גרוע. קודם כל, זה לא משנה אם 99% מהשחקנים לא חושבים על הדילמה המוסרית שמוצגת בסצינה ב- Modern Warfare 2 – עצם העובדה שהיא נמצאת שם כבר שמה אותנו במקום יותר טוב. אבל ב- Modern Warfare 2 לא שיחקתי, אז אני פחות יכול לדבר עליו. אבל קחו לדוגמה את Modern Warfare הראשון – משחק מיינסטרימי בדיוק כמו MW2, שבלי המון רעש וצלצולים כמו זה שהיה מסביב למשימה ההיא ב- MW2, מצליח להגיד כמה דברים מאוד חזקים על זוועות המלחמה והמדיניות המיליטנטית של ארה"ב. ספציפית, המשימה עם הכי הרבה "מטען" במשחק ההוא היא משימה ש- RPS הסבירו מה כל כך טוב בה הרבה יותר מכפי שאני אצליח אי פעם (אפשר למצוא את מה שהם כתבו ב- http://www.rockpapershotgun.com/2007/12/01/test-ignore-will-be-gone-in-second-honest/ – אבל זהירות – מכיל ספוילרים לרוב). חוץ מזה, שימו לב לתפנית החדה שסדרת GTA קיבלה במשך השנים לכיוון הבוגר והמהורהר יותר. או לעלייה בפופולריות של משחקי אינדי כמו Flower. נכון, יש בתעשיה שלנו הרבה זבל, אבל זה ככה בכל מדיה גדולה.
    * מותו של ה- PC: כאן, לעומת זאת, אני עם איתמר (ואם יורשה לי לציין: כמה מפתיע שאילן גלר מציין את מותו הקרוב של ה- PC. הוא עשה את זה בסך הכל במשך כל הבערך-עשור שאני מכיר אותו). כל הסימנים מראים שאנחנו דווקא יותר רוצים מכשירים שעושים את הכל. מלבד נושאי ממשק וכוח עיבוד, אין שום דבר שמבדיל בין הסמארטפון שלי למחשב שלי. שניהם מכשירים שמתיימרים לתת לי לעשות הכל. אילן מתייחס לזה כאילו ה- PC יילך וייעלם. אני מתייחס לזה בצורה ההפוכה – כאילו ה- PC עכשיו נכנס לכל מקום. הלפטופים הם PC (מה "יותר קונסולי" בדיוק בלפטופ שמריץ ווינדוס 7?). מכשירי המדיה-סנטר שיושבים לנו בסלון הם PC. כאמור, הסמארטפונים שלנו ממש מנסים להיות PC. ות'כלס, בואו ונודה בזה, בכל מיני מובנים גם הקונסולות הולכות ונהיות יותר PC. ובעולם שמתחיל לאמץ פלטפורמות כמו App Store שרץ דרך Chrome, או Steam, הדבר האחרון שאפשר להגיד הוא שה- PC הדסקטופי בכבודו ובעצמו לא מתקדם ביחד עם העולם.

    • איתמר הגיב:

      רק רציתי להעיר שדיון "מותו של ה- PC" היה הרבה יותר ארוך, אבל קוצר בעריכה כדי לחוס על המאזינים. 🙂

    • אילן גלר הגיב:

      עידן, כשהויכוח שלנו התחיל הפלייסטיישן הייתה מעט יותר מקוריוז בישראל, כל עותקי הביקורת שהגיעו לגיימר היו של משחקי PC והמחשבה שאחת מהסדרות הגדולות של המחשב תעבור לטלוויזיה ולא תחזור יותר נראתה מגוכחת. בכל העולם הייתה רק קונסולה אחת שהצליחה באמת, ושתיים שהפסידו הרבה כסף עבור היצרניות שלהן.

      אני חושב שהנבואה שלי מאז התגשמה כמעט במלואה, ויותר מזה – העלייה של אפל ככוח דומיננטי בשוק המחשוב והסלולר מעידה כי הגישה הזו כנראה מתאימה להרבה יותר אנשים מגישת המחשוב הפתוח והכל יכול לכאורה.

      כמו בויכוחים ההיסטוריים הטובים ביותר, גם אנחנו מסתכלים על העולם וכל אחד מאיתנו משוכנע שהוא צדק. אני מניח שנחכה עוד עשר שנים ואז נבדוק שוב. 🙂

      • באמת, כשהויכוח שלנו התחיל אתה ביטלת את ה- PC כמכונת משחקים. היום אתה מבטל את ה- PC בכלל… לא צריך ממש להגיד, אבל עם שני הדברים אני לא מסכים. אבל סבבה, אני מוכן לחזור לויכוח הזה בעוד עשור. ושוב כל אחד מאתנו יחליט שהוא צודק. 🙂

        אגב, בינתיים מתברר שגם ג'ון קארמק מסכים איתי ואיתך לגבי סוף עידן הקונסולות הניידות…

  2. אילן גלר הגיב:

    שלא ישתמע שאני מרוצה מזה אגב, אני דווקא רוצה 3DS מתישהו ומאוד מתלהב מה-NGP. אני דווקא מקווה שזה לא יקרה

    • אני גם לא יודע אם אני מרוצה מזה. כל עוד צורות שליטה נוספות על המסך מגע (כמו מה שיש ל- Sony Xperia Play הזה) לא הופכות לסטנדרט, לא הייתי רוצה לוותר על הקונסולות הניידות. ובכל זאת, זה יקרה. 🙂

להשאיר תגובה

