רעה, פלוגה, רעה

שלום, שמי איתמר ואני משחק משחקים שנה אחרי שהם יצאו, פחות  או יותר. במקרה הנוכחי עברו רק עשרה חודשים, אז מבחינתי זה הישג. אני מתכוון לזה שבדקות אלו ממש המחשב שלי מבצע הסרה למשחק בעל השם הארוך-מדי  Battlefileld Bad Company 2, שלפי וויקיפדיה הוא המשחק השמיני בסדרת "שדה קרב" של EA ויצא במרץ האחרון.

כמו כמעט כל משחק שמוצא את עצמו, להפתעתו, מותקן על הדיסק הקשיח שלי, גם ב BFBC2 (ראשי תיבות בעברית שקפ"ר 2) שיחקתי אך ורק במערכה לשחקן יחיד. הסיבה לא כל כך חשובה וכוללת סיפורים עצובים על מחסור בזמן, חברים וכישרון בימ"רים. רק חשוב שתזכרו שכל מה שאני הולך לדבר עליו היא המערכה לשחקן יחיד. בשקפ"ר 2 המערכה הזו מורכבת משלוש עשרה משימות. זה מספר מכובד אם כי לא מאוד מרשים, בייחוד בהתחשב שסיימתי את כולן בערך בחמש ומשהו שעות (הערה לעצמי: למדוד עם שעון למשחק הבא). מה שיותר מרשים הוא הגיוון במשימות.

בין אם זה בג'ונגלים עבותים, הרים מושלגים, סמטאות צפופות או מדבריות סחופי רוח אין ספק ששקפ"ר 2 נותן לשחקן ליהנות מסביבה מגוונת. אישית אני הכי אהבתי את החלקים המושלגים ולו בגלל שזה הזכיר לי שלבים מסוימים מהימ"ר המצוין No One Lives Forever 2 (בעברית: אאלחל"נ 2). בחלק מהמקרים הסביבות משמשות יותר מתפאורה-  יש שלב מדברי בו האבק הנישא ברוח מגביל את הראות ומשנה את הטקטיקה הנדרשת. יש גם שלב בו הקור הרב מחייב את השחקן לדלג מבית לבית בלי להיות יותר מדי בחוץ. בג'ונגל הצמחיה קצת מסתירה ויש במקום אחד גם מלכודות תיל.

היה פה קיר?

מעבר לסביבות, שקפ"ר 2 מגוון גם בדברים שהוא נותן לך לנסות: מלחימה בשטח בנוי, דרך נהיגה בג'יפ, ירי מוולקן במסוק, עבור בשליטה בטנק ועד הטסת מזל"ט. הכיוון ממשיך בכלי הנשק שניתן להלחם איתם, מרובים אוטומטיים, דרל אקדחים ורובי ציד, עבור ברובי צלפים, מטולי רימונים, טילי כתף ועד סכין קומנדו. הוסיפו לרשימת כלי הנשק גם וריאציות בדמות תחמושת וכוונות שונות ותמצאו מגוון רחב אם כי בלתי מאוזן של כלי הרג. למה אני מתכוון כשאני אומר לא מאוזן? לזה יש שם את הנשק הכמעט אולטימטיבי: קובה צלפים חצי-אוטומטי שאיפשר לי לצלוח את רוב המשחק בקלות, מלבד הפעמים שהייתי צריך לחימה מטווח קרוב מאוד או לירות בכלי רכב.

מלבד העניין הזה הלחימה במשחק איכותית ויאה לימ"ר צבאי מהדרג הראשון. היא גם הזכירה לי שמזמן לא שיחקתי בימ"ר דומה (L4D זה לא אותו דבר בכלל) כשנהרגתי המון בהתחלה ולא בגלל שהמשחק קשה במיוחד – בשום שלב במשחק לא חסרה לי טיפת תחמושת, למשל, ושיחקתי ברמת הקושי הרגילה. מה שכן חסר לי זו היכולת לנטות התידה מעבר לפינות בניינים ומחסות אחרים, למרות שפעמים רבות אחרי זמן מה לא נשאר מהמחסות דבר, כי אש האויב הרסה אותם. זו אחת הנקודות החזקות במשחק – העובדה כי רוב הבניינים ניתנים להריסה, לפחות חלקית. למעשה, לא מצאתי במשחק כפתור שפותח דלתות, אז אש הנשק האישי עשתה את זה במקום.

גם הגרפיקה סבבה לגמרי אבל לא משהו לכתוב עליו הביתה, כמו שאומרים. דבר מוזר אחד היה נסיו להראות דברים לא בפוקוס אם המצלמה לא מתמקדת עליהם, שנראה כמו טשטוש פיקסלי של מתלוננת נשיא-לשעבר טיפוסית. ואם כבר עסקינן בדברים שהפריעו לי אז הנה הדבר הגדול: המסדרונות. שקפ"ר 2 ברובו הגדול הוא 'ימ"ר מסדרון' לעילא. הכל מתוסרט, הכל מדוד, הכל ספור וחופש הפעולה אפסי. בין אם זה העובדה שרק עמיתיך לכח המיוחד יכולים לפתוח דלתות, דרך מגבלות פיזיות של ממש בתנועה ועד תחושת הדז'ה-וו העזה שמגיעה כל פעם שצריך לחזור על קטע מסוים והאויבים מגיעים בדיוק באותם מספרים לאותם מקומות ומשתמשים באותן פעולות. הייתי מגדיל ואומר שזה פחות משחק יריות ויותר מטווח אינטראקטיבי, עד כדי כך הכל מתוסרט – וזה עוד התסריט הטוב.

שבע בום. רק בלי השבע

התסריט הרע הוא מה שכתבו אנשי DICE לסיפור העלילה של המשחק, הבנוי מדמוית טפשיות, תפנית צפויה ורקע ביזארי בו ליפנים היה במלחמת העולם השנייה "נשק סקלארי" שזה הכינוי לנשק פא"מ שנותן שקפ"ר 2.

בקיצור, האם נהניתי? כן. האם המשחק שווה את מחירו למי שמתעניין במערכה לשחקן יחיד בלבד? לא. אז אם אתם מעוניינים בבניינים מתפוצצים ומשחק רשת, לכו על זה. אם לא, קנו את המשחק ביד שנייה או משהו ותעזבו אותי בשקט – יש לי עוד משחק משנה שעברה להתקין: Mass Effect 2.

עם התגית: , , ,
פורסם ב-ביקורת משחק
5 תגובות ב“רעה, פלוגה, רעה
  1. loler הגיב:

    ימ"ר? שקפ"ר 2? באאלחל"נ 2 כבר נקרעתי מצחוק

  2. עידו הגיב:

    אתה מוחק את המשחקים שלך מהמחשב?!?!?
    מהההה???? אתה קונה כל כך הרבה?
    ולמה אתה לא משאיל לי קצת?
    אין לך במקרה איזה משתמש סטים שאתה יכול לשנות את הסיסמה שלו ל123456 לשבוע בשביל לתת לי להוריד כמה משחקים ואז להחזיר את הסיסמה הרגילה שלך?

    אל תבין אותי לא נכון אני פשוט לא יכול לראות משחקים שנקנו והם לא מותקנים על כלום. (וחוץ מזה אני רוצה לשחק בהם 🙂

  3. טל הגיב:

    המולטיפלייר ב BAD COMPANY 2 הוא הדבר הטוב ביותר במשחק, וכנראה הטוב ביותר שיש כיום בתחום המלחמה. בתור אחד ששיחק בהרבה מאוד ימ"רים (פעם ראשונה שאני כותב ימ"ר), זה המשחק המהנה המורכב המאתגר והאיכותי ביותר.

    • איתמר הגיב:

      במה, למשל, הוא מתעלה על משחקים כמו MW2 או Black Ops? בשניהם עדיין לא שיחקתי.

  4. […] 10:20 – דורון שיחק בשבועיים האחרונים בהרבה דברים. בעיקר ב- Mafia 2 ו- Battlefield: Bad Company 2. […]

להשאיר תגובה

