המשחקיה בקטנה 2: לא לקנות בפריק

אני לעולם, לעולם לא אקנה יותר שום דבר מחנות המשחקים פריק, ומתרה בכם מפני לעשות כן. מדוע, אתם תמהים? בגלל שהם רמאים וגנבים. בואו ואספר לכם סיפור שקרה באמת. אתם יכולים להאזין לו,  או להמשיך לקרוא. פריק בחרו שלא להגיב על המסופר.

[audio:http://pod.icast.co.il/7661c097-1156-4042-b483-1ab2b68dfe23.icast.mp3%5D

בסוף דצמבר שנת 2009 לספירתם, כלומר, בדיוק לפני שנה, עלה בדעתי הרעיון המבריק לבקש משחקים לביקורת מחברת Z-man games אשר יש לי יחסים טובים עם בעליה, זאב שלזינגר. ביקשתי עותקים של משחקי הלוח Ideology, Arabian Nights ו- On The Brink- ההרחבה של Pandemic, משחק הלוח השיתופי המהולל.
בשמחה, אמר זאב, אך אנא שלם בעד המשלוח לישראל, שכן הוא יקר מאוד. כמה יקר? אתם שואלים- כמעט 300 שקלים בדואר סטנדרטי.

כחובב בלבד בתחום, החלטתי שזה סכום גדול בשבילי, אך לשמחתי לזאב היה רעיון:
מדוע שלא תבקש מאחד מיבואני המשחקים לישראל לצרף עותקי ביקורת למשלוח שלהם?
נפלא! אמרתי ומיד פניתי אל כוכבי כסף ז"ל כדי לעשות כן.
אנחנו נשמח, אמר לי יונתן אלוני, אך לצערי איננו מתכננים הזמנה מ z-man בקרוב. אז פניתי אל פריק, שם אמר לי אוריין "למה לא?" רק שלם לי על המשלוח.

בפברואר יצאה ההזמנה הגורלית לדרכה אל הניכר והתשובה היחידה שקיבלתי עד אפריל הייתה "זה לוקח זמןןןןן". ב25 באפריל: הפתעה- המשלוח המיוחל הגיע. לצערי (וגם לשמחתי) באותו זמן הייתה אשתי הריון מתקדם ובמאי נולד לי משחקן צעיר וחדש. ברור שלא הקדשתי למשחקים המון תשומת לב. למעשה הקדשתי לעניין מעט מאוד תשומת לב, כי רק ביולי נזכרתי במשחקים ופניתי לחנות לקבלם. באופן שלמדתי להכיר אוריין החליט להקל עלי ולעגל את הסכום ששילמתי על המשלוח (שכלל רווח נחמד לפריק בדרך) מ "171 שקלים וקצת" ל… 172 שקלים. חמוד. אבל למי יש כוח להתקטנן?

כשהגעתי לפריק בסוף יולי , אוריין קיבל את פניי בחיוך ושאל "אילו משחקים היו שם?" כשהזכרתי לו, הלך והוריד מהמדף עותקים של Arabian Nights ו-Ideology. הופתעתי.
"מה, לא שמרתם לי את העותקים שלי במחסן, בצד או משהו כזה?"
"לא", אמר אוריין בלי להניד עפעף- זה לא נראה לו מוזר בכלל.
"אז איפה On the Brink?", שאלתי.
"אה, כנראה מכרנו אותו".
"מה, מכרתם את העותק ששייך לי? ששילמתי לכם עבור הבאתו?"
"כן, לקח לך הרבה זמן להגיע" ענה אוריין בעל פני הפוקר.

למרות שדמי התחלי לרתוח, לא היה לי ממש מה לעשות והסכנתי לקביעתו של אוריין שאקבל את המשחק במשלוח הבא שהם יביאו. בינתיים נסעתי לג'ן קון, שם פגשתי את זאב, אך לא התלוננתי בפניו כדי לא להביך את אנשי פריק. מסתבר שאני נחמד מדי.

לא שמעתי כלום מפריק במשך זמן רב, למרות בקשתי לעדכונים, עד שבסוף ספטמבר שוב יצרתי קשר עם אוריין. מסתבר שאכן הגיע משלוח נוסף. "ומה קרה הפעם"? שאלתי אותו- והוא מלמל משהו על זה שהעותק שהגיע נמכר. "שוב נמכר"? שאלתי בעצבים גוברים, וקיבלתי תשובה לאה שהוא לא הספיק להגיד לעובדים בחנות לשמור לי את העותק ויום אחרי הגעת המשלוח הם מכרו את ההרחבה המדוברת. שוב הבטיח לי אוריין שזה יגיע במשלוח הבא.

שוב שקט. באוקטובר ניסיתי ליצור קשר עם אוריין בדוא"ל אך לא נעניתי, כך גם בטלפון. לבסוף הסתבר לי שהוא יצא לחופשת לידה. מזל טוב.

בנובמבר הצלחתי להשיג אותו והוא הבטיח שיבדוק אם הגיע עותק לחנות. לאחר המתנה של שבועיים לתשובה רלוונטית הצלחתי להשיג אותו שוב והוא אמר לי שאין להם עותק ושאולי עדיף שיזכו אותי במשחק אחר באותו סכום. 160 שקלי כסף נוצצים- זהו שווי המשחק לפי האתר של פריק.

מאוכזב וכועס חפרתי רבות באותו אתר כדי למצוא משחקים של z-man באותו הסכום- הרי הבטחתי לזאב כיסוי למשחקים שלו. בסוף מצאתי שלושה משחקי קלפים שלהם שערכם הכולל 169 שקלים. ידעתי שאוריין הקמצן לא יוותר לי על תשעה שקלים, אז השלמתי עם הוספה שלהם מכסי. שלחתי לאיש מייל עם שמות המשחקים ו…כמובן ששוב לא קיבלתי תשובה. לאחר שבוע נוסף הצלחתי לתפוס אותו בטלפון ואז הוא  נזכר לומר לי שהוא כבר לא עובד בפריק. מה??? הוא הפנה אותי לבוס הגדול, אליק.

כשדיברתי עם אליק בתחילת החודש הנוכחי וניסיתי להסביר לו את ההסדר שסגרתי עם אוריין הוא מיד התנפל עלי בצעקות על כך שאני לא יכול לסגור כלום עם מי שאינו עובד שם. טוב…

כשהסברתי לו את כל הסיפור אמר שיחזור אלי…ואז הוא אמר שהוא לא יכול לעזור לי, כי את העותק שלי לקח מכון התקנים הישראלי לבדיקה ולא החזיר. מה? את העותק הספציפי שלי? ככה הוא טען. אבל, הוא אמר, הוא מוכן לפצות אותי במחיר העלות של המשחק- 80 שקלים. על כך שנאמר לי שהמשחק שלי נמכר הוא לא רצה להגיב. על כך שהם מכרו מוצר שהיה שייך לי הוא לא רצה להגיב. כשביקשתי לדעת מחירי עלות של אותם משחקי הקלפים שרציתי…ניחשתם, הוא לא הגיב.

כשביקשתי הסברים מדוע הוא מנסה לרמות אותי ולתת לי משחק ב-80 שקלים (או את המשחק היחיד מתוך השלושה שרציתי שהיה במלאי ושוויו רק 40 ש"ח)  במקום 160 הוא רק כתב לי שעלי להתבייש.

לפני כשבועיים קיבלתי מעטפה קטנה בדואר, שבה 20 שקלים, כי אליק נתלה בשורה באימייל קודם בה אמרתי לו ש"עקרונית אתה צריך לפצות אותי רק על ההובלה. אם אתה רוצה לפצות אותי רק על זה, אני אשמח לקבל בחזרה 20 שקל או כמה שזה לא יצא" (בדיעבד, זה יותר קרוב ל-50) כי את מחיר המשחק הם חייבים ל- Z-man ואולי כדאי שאני אשאל אותם כמה זה יוצא. אני מחשיב את 30 השקלים הנוספים כמחיר אותו שילמתי על הלקח.

אז זה לא רק שלפריק יש שירות לקוחות גרוע- אחד הגרועים שראיתי. זה לא רק שהם מטעים ולא מציינים באתר משחקים שאינם במלאי. זה לא רק שהמחירים שלהם מופקעים ולכן רוב האנשים שמבינים בתחום מזמינים משחקים ישירות מחו"ל. זה לא רק שדחו אותי בתירוצים שונים ומשונים- פריק פשוט רמאים וגנבים. למכור משחק ששייך לי זו גנבה, לנסות לפצות אותי בחצי מהערך זו רמאות.

בגלל הסיפור הזה, אני לא אקנה לעולם יותר בפריק ומבקש מכם לעשות אותו דבר. אתם יכולים לרכוש משחקי לוח בחנויות כמו toysmart.co.il או להזמין מחו"ל ועבור משחקי וידאו יש עשרות אלטרנטיבות אחרות. שפריק יחפשו פראיירים. עצוב לי שחברה טובה כמו כוכבי כסף נסגרת בגלל עניינים הקשורים לפריק וחנות מצוינת כמו טקטיקה נסגרת בעוד רודפי הבצע האלה מצליחים ומרוויחים.

עם התגית: , , , ,
פורסם ב-אישי
18 תגובות ב“המשחקיה בקטנה 2: לא לקנות בפריק
  1. חגי הגיב:

    שלום יתמר. אני מבין שזה מתסכל אבל תסתכל על העובדות: זוהי חנות משחקי קופסא/קלפים/תפקידים מתוצרת טיח ולבנים אם לא היחידה בארץ (אחרי שטקטיק נסגרה) אז הגדולה והידועה ביותר. יא מקבלת את מוצריה מיבואן יחיד בארץ, הקוביה, ולכל השלושה היו מחירים שווים. מרבית האנשים הקונים שם הם שחקנים צעירים (ילדים) אשר אוריהם מעדיפים לא לרכוש מחו"ל. מבחינת תמיכה, אני יצרתי קשר באמצעות מייל רבות אם החנות ותשוב הוחזרה לי תוך יממה. אולי הבעיה היתה שיצרתה קשר עם מוכר בחנות ולא עם החנות עצמה.. לפי מה שראיתי נוהל החזרים שלהם (לכל דבר) הוא די מעצבן (אי אפשר להחזיר דברים שניקנו בעצם, יש מערכת אבל לא מתפקדת) כך שאולי גם הפריאורדרים להם כך אני אישית הזמנתי small world מהם והם התקשרו להודיע שזה הגיע (שמתי טרום הזמנה על זה לפני שזה יצא). אולי זה מקרה נפוץ מה קרה לך אולי לא, אני יודע שנחמדלי לקנות משם וגם אם לוקח להם שנים והם יקרנים להביא משחקים ואתר די מצ'וקמק הם תמיד סיפקו בשבילי את הסחורה.

    • איתמר הגיב:

      חגי,
      קודם כל, אם קראת את הסיפור אז אתה יודע שזה לא רק אוריין אלא גם אליק, בעל החנות. חוץ מזה, אוריין לא היה רק מוכר בחנות אלא אחראי.
      שנית, העובדה שהצלחת (כמו גם אנשים רבים אחרים, אני מניח) לקנות בשלום בפריק זה לא חכמה. שירות לקוחות של חנותחברהארגון נמדד כשיש משהו יוצא מגדר הסטנדרטי- אתה בעצמך יודע על חוסר היכולת להחזיר דברים (למרות שכיום יש חוק חדש שמחייב אותם).

      לא הבנתי גם את הנקודה שלך ב"תסתכל על העובדות…". אני מודע לכך שהחנות מצליחה ומי קונה בה, אני רק סיפרתי את הסיפור שלי כדי לתת למי שקורא אזהרה. ברור לי שההורים של ילד שרוצה קלפי מג'יק לא קוראים את "המשחקייה" וימשיכו לקנות שם. אגב, אתה טועה לגבי היבוא- לא רק "הקוביה" מייבאים משחקים לארץ. עד עכשיו היו גם "כוכבי כסף" ועכשיו יש את "מאנקי טיים", ולמרות שאין הבדלים ענקיים ברמות המחיר, ניתן למצוא מחירים יותר זולים (ויותר יקרים) למשחק מסוים בארץ, וכמובן בחו"ל.

  2. noobster הגיב:

    אוי.. איתמר… ברוך הבא למסך ההתמודדיות עם פריק… אין לי מה להגיד חוץ מלהזדהות.
    פרסמתי ואני תומך בבעלי בלוגים על פרסומים פומביים ומציע לך להמשיך לפרסם את הסיפור.

    http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/forumpage.asp?forum=800 תוסיף פה.

    • ברווז צולע הגיב:

      אני גם ממליץ בחום לפרסם את הסיפור בפורום משחקי לוח בתפוז. למרות שרוב משתתפי הפורום נוהגים לקנות באינטרנט ולא בפריק, רבים מהם מארגנים קבוצות משחק גדולות והם יכולים להפיץ שם את הסיפור.

      • איתמר הגיב:

        ברווז, אתה יותר ממוזמן להוסיף שם קישור לכאן.
        תודה מראש.

  3. SilverHand הגיב:

    אז לפי מה שהבנתי:
    פריק קיבלו בשמך משחק ללא תשלום מצדם ומכרו אותו במחיר מלא.

    לא לעניין מצדם.

    נכנסתי לקישור של חנות המשחקים שהצעת. נראית חנות מגניבה, עם משחקים שאני לא מכירה את רובם (זה יתרון) חבל שכל כך רחוקה (אני אוהבת להגיע לחנות ולקנות, זה הרבה יותר מגניב מללחוץ על כפתורים ולחכות לחבילה).

    בפעם הבאה השתמש בבלוג – אני למשל הייתי מתחלקת איתך במשלוח ומזמינה את Silent but deadly night – b-movies (כולל בובה!) שלא מצאתי בישראל.

    • איתמר הגיב:

      האמת שנראה לי שבפורום משחקי לוח בתפוז הם עושים הזמנות מרוכזות.
      בכל מקרה משום שזה משלוח בלבד ללא הזמנה, אני לא יודע איך היה אפשר להזמין ביחד. אבל דיה לצרה בשעתה.

  4. SilverHand הגיב:

    אפשר גם לא לשלם את המשלוח עד שאתה מקבל את כל מה ששלחו לך (כן אני יודעת שאני מפספסת פה את הנקודה).

    • איתמר הגיב:

      באותו זמן לא חשבתי שינסו לסדר אותי, אז שילמתי על כל המשלוח. מטעויות לומדים.

      • SilverHand הגיב:

        ברור, קל לי להשיא עצות לאחר מעשה 🙂 מזל שהסכומים לא יותר גבוהים מזה.

  5. חבל לקנות בפריק גם אם הם לא היו כל כך גרועים… אני הזמנתי מ-Troll & Toad את דומיניון + הרחבה + משלוח, באותו מחיר שדומיניון לבד עולה בפריק.

  6. Nir Miretzky הגיב:

    אמנם דיברתי על זה כבר עם איתמר בפרטי ואין ספק שהנתונים היבשים לא מחמיאים (בלשון המעטה) לחנות אבל יש לי בכל זאת נקודה להוסיף לעניין.
    חנות נישה שכונתית מטבעה אינה מתנהגת כמו סניף חנות רשת וטוב שכך. חנות פריק קיימת מעל ל15 שנה ובשנים אלו עברה תהפוכות וקשיים רבים בעוד היא מספקת תוכן שאינו ניתן להשגה בארץ (כן, גם לפני שהיה ניתן לקנות באינטרנט) במחירים סבירים עד זולים. היא שרדה את תקופת הצ'יפים בקונסולות תוך ייבוא מסוכן של משחקים מקוריים מכל העולם, היא שורדת עכשיו את חנויות האינטרנט שמאפשרות הזמנה של כל משחק (שאינו דובר עברית) ללא סנטימנטים ובמחירים זולים.

    וזה נכון, איתמר נתן להם מספר הזדמנויות לפתור את הבעיה והבעיה נפתרה לבסוף רק בחלקה אבל בכל זאת אני חושב שמגיע לחנות הזאת יותר קרדיט. חנות שנשענת על 2,3 עובדים ותיקים טבעי שתהיה תלויה גם במצבי רוח ותקופות רעות ולא רק בנהלים הקבועים של המנכ"ל והדירקטורים כמו ברשתות הגדולות אך מצד שני היא סיפקה ומספקת ידע, מקום מפגש קהילתי ומקום שבו תמיד יש עם מי לדבר על תחביב שולי יחסית בחברה הישראלית.

    לסיכום
    נכון, הם טעו ובגדול ואני בהחלט מאוכזב – אבל טעות אחת לא מוחקת אצלי שנים של נתינה לקהילה (גם אם הם הרוויחו פה ושם זה לא מקטין מהרווח שיצא לקהילה במשך השנים הארוכות אל מול הסיכון של בעלי החנות)
    – מבחינתי זו היא רק פסילה ראשונה במשחק הזה ואני עדיין מעדיף את המכולת השכונתית עם המוכר המקצועי והמוזר על כל חנות סופרמרקט עם מוכרות זמניות ומשועממות.

    נ.ב.
    למען גילוי נאות הייתי בעבר הרחוק בעל חנות נישה לקונסולות ומשחקי וידאו וניהלתי עסקים גם מול אליק ואילן בעלי חנויות פריק.

  7. מור הגיב:

    גם לי היו כמה חוויות לא נעימות בכלל עם פריק. האתר שלהם גם לא מתעדכן לעיתים קרובות, ועדיין יש שם הרבה מוצרים שכבר אין במלאי או לא ברור אם יזמינו שוב. בכל זאת, הייתה לי בעיה עם חלק של משחק והם מאוד עזרו בעניין הזה.
    לצערי גם היו לי לא מעט בעיות עם הזמנות מחו"ל, ושם עוד יותר קשה להתלונן (במיוחד כשהמכס מעורב, זה בכלל סיוט).
    אני רוצה להצטרף להמלצות על החנות טויסמארט בזרזיר. חנות נחמדה עם שירות מעולה. יש מבחר, ואמנם המחירים לא זולים, אבל עדיין לפעמים עדיף מלהזמין מחו"ל ולחסוךאת הכאב ראש.

  8. Liquid Logic הגיב:

    כמו שמישהו כאן כתב,

    גם לי היו כמה אי נעימויות מולם (אשר לא הסתכמו בנזק כספי לשמחתי אלא רק בעיכובים מטרידים). הנטיה שלהם לפרסם באתר משחקים שאינם במלאי ולפעמים לחייב אותך עליהם או להציע לך כתחליף את המשחק הפתוח כאשר העותק שלך (שהגיע אחרי חצי שנה) נמכר לדיכפין הראשון שבמקרה היה בחנות באותו היום.

    לגבי ריכוז הזמנות מחו"ל תוכל תמיד להצטרף לקהילות ב "תפוז" וב "בורד גיים גיק" ו ב "פייסבוק" – שם אנחנו משתדלים לשתף פעולה כשזה משתלם, כמו בכל משחק טוב 🙂

    tapuz: http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ForumPage.aspx?ForumId=800
    bgg: http://www.boardgamegeek.com/guild/968
    facebook: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=13490755581

  9. יוסף הגיב:

    אה, פריק. החנות שמפרסמת מחיר בהזמנה מוקדמת, ואח"כ כשכבר יש להם את ההזמנה שלך, עם פרטי האשראי, מודיעה לך שהמחיר עלה "בגלל עלות היבוא" ב-100%. החנות המפרסמת מוצרים שכבר שנים לא היו לה, החנות היקרה ביותר בארץ, הלנות עם הצוות הכי לא מבין (שילמדו מטקטיקה, שם ידעו להסביר על משחקים כמו שצריך!). בקיצור, פריק אחלה חנות. באמת. אם לא מפריע לכם יחס גרוע, שירות גרוע, עובדים שלא מבינים מה הם מוכרים, מחיר יקר – אחלה חנות. מה שכן – היא באמת יפה. כלומר, הקירות והדלתות של הטירה – זה נראה מגניב. ככה מפתים תמימים למלכודת דבש.

    • איתמר הגיב:

      אם מישהו יוכל להסביר לי איך "פריק" משגשגת כש"טקטיקה" נסגרה, אני אודה לו.
      ההשערה היחידה שלי היא שמכירת משחקי וידאו פשוט יותר משתלמת.

      • ברווז צולע הגיב:

        א. גם לדעתי מכירת משחקי וידאו ומחשב הרבה יותר רווחית.
        ב. פריק מארגנת טורנירים של משחקי CCG (יו גי הו, מג'יק) בהם המשתתפים צריכים לקנות סחורה מהחנות בשביל לשחק.
        ג. אני מניח שדמי השכירות בדיזנגוף סנטר יותר גבוהים מאשר באיכילוב.

  10. Nir Miretzky הגיב:

    מכירת משחקי מחשב מקנה בד"כ 10% רווח, פרט למקרים מיוחדים כמו מבצעים (של המפיץ/ספק לחנות), מכירה של משחקים בעלי דרישה גבוהה יחסית לשוק ומשחקים שהחנות השיגה בהנחה מסיבות שונות. – משחקים משומשים והחלפות יכולות להעניק רווח נאה אם מנוהלים נכון.
    מחירי השכירות באיכולוב הרבה יותר גבוהים מאשר בדיזינגוף סנטר בממוצע, אבל יכול להיות שהמיקום (מרתף) והאופי (קהילתי, מושך קהל קבוע) של פריק הקנה לה הנחה בשכירות – מצד שני גם טקטיקה הייתה באיזור זול יחסית של דיזינגוף סנטר.

    הסיבה העיקרית לשרידות של פריק היא ק-ה-י-ל-ה – יכול להיות שזה מצרך שמידלדל להם (לפי התגובות והסיפור של איתמר למשל) אבל זה מה שמחזיק אותם מעל המים.
    *ההערות על העיצוב לא במקום לטעמי – עד שמישהו מרים חנות שמתייחסת ברצינות לקהל/קהילה הזו – לא לגיטימי להתייחס לעיצוב כ"מלכודת" (מבחינתי).

    בכל מקרה, אני מסכים שמצטיירת תמונה לא מחמיאה לאחרונה לחנות…..

להשאיר תגובה

