סיכום כנס GameIS 2010 – חלק שני

איתמר משחק "מכת נגד" לראשונה מאז 2004.

למי שפספס, החלק הראשון מתאר את אירועי הבוקר.

הירדמותו של גיא הייתה הסימן לסוף החלק העסקי של היום, ותחילת תכנית הערב שהייתה פתוחה לקהל הרחב. מפה הלכנו לאכול פיצה בחינם, שזו מסורת של GameIS, ומסורת מבורכת…לפחות לאלה מאיתנו שאוהבים פיצה (ואוהבים לא לשלם עליה). החלק הזה המשיך בחלוקת פרסי GameIS 2010 למפתחים ישראלים, בתחרות זו הייתי שופט ובכל הקטגוריות פרט לאחת המשחק לו נתתי את מירב הנקודות גם זכה. זה אומר אחד משני דברים- או שהשופטים האחרים מסכימים איתי על המשחקים הטובים ביותר, או שהקול שלי פשוט הכי חשוב. אני מעדיף לחשוב שהאפשרות השנייה נכונה.
הקטגוריה היחידה בה "פספסתי" הייתה משחקי הסטודנטים, בה פשוט לא הצלחתי לשחק במשחק הזוכה Off White Lies. זהו משחק פלאש שפשוט לא עבד לי למרות שניסיתי לשחקו בשני מחשבים ששונים ושלושה דפדפנים שונים. לתוצאות המלאות ולזוכי ה"פסילונים" אתם מוזמנים ללכת לאתר התחרות. יש באתר גם קישורים לכל המשחקים ואני ממליץ לכם לנסות אותם, לכל הפחות את הזוכים. גם באירוע הבזה, אגב, היה אולם מלא. מלא אנשים ומלא התלהבות. יש לנו כבר מסורת נוספת עכשיו, כי גם Playful Shark וגם We Create Stuff כבר מחזיקים שלושה פרסי GameIS כל אחד.

באותו אולם היה מיד סשן סיעור מוחות, בניסיון לחשוב על רעיון למשחק שכמה מפתחים מוכשרים יגשימו במהלך הערב. עלו רעיונות מוזרים שקשורים לשינה, חלומות ואו שפריצים של דם ולמען האמת אין לי מושג מה קרה עם זה, כי העניין הזה די נעלם במהלך הלילה ולא כתוב על זה כלום באתר הכנס.

הסדנה של ערן

אחר כך התחילו סדרות הרצאות, כל פעם שלוש במקביל. אני נכחתי (ויצאתי באמצע) פאנל על שלא עניין אותי וכנראה לא הבנתי את הפואנטה שלו. הפאנל הזה הביא ילדים בחטיבת ביניים לדבר על עצמם ויחסם למדיה, גולל משחקים. אולי זה היה אמור לתת תובנות למישהו שמנסה לפתח משחקים בשבילם, או למכור להם משהו, אבל, כאמור, אני יצאתי באמצע וגיליתי שפספסתי הרצאה מעניינת (להפתעתי) של גיל מגידיש על פיתוח בעזרת HTML5.
משמם המשכתי למצגת מעניינת מאוד של חגי אלקיים על תחושת ההטמעה (immersion) במשחקים, סיבותיה והאלמנטים החשובים בה, שאני מקווה שאוכל להעלות לאתר, עברתי לחיפוש מקור לארוחת ערב ומשם לסדנה שהעביר ידיד המשחקיה ערן אבירם למפתחי משחקי מחשב על מבוכים ודרקונים מהדורה רביעית. בעוד שפספסתי את תחילת הסדנה, שנראתה לי יותר כמו הרצאה עם דיון ופחות כמו סדנה, הייתי ברוב העניין ונהניתי לשמוע את ערן מסביר ואת אנשי המחשבים מופתעים ממה שיש למשחקי תפקידים להציע. יצא לי גם לשבת ליד אביב אור, שזה תמיד נחמד. את תוכן הסדנה, בקיצור, ניתן לראות כאן.

לאחר מכן פגשתי בחור אמריקאי מעניין בשם ג'ייקוב תומפסון, שעבד כשנתיים באקטיויז'ן על סדרת Call of Duty. הוא עכשיו עושה תואר שני בארץ ורוצה לפתח מיזם פיתוח משחקים. בתקווה הוא יבוא להתארח במשחקיה בקרוב.

מכיוון שכל הכנס הזה עמד בסימן איחורים מרשימים האירוע האחרון, בו שיחקו שחקני קבוצת eSrael בקאונטר סטרייק (CS:S) נגד שחקנים נבחרים מהקהל, התחיל אחרי חצות, במקום ב 23:15, כמתוכנן. המשמעות היא שבקושי נשארו אנשים לשחק מול הקבוצה, שהיא מספר אחת בארץ ומתחרה מדי פעם בחו"ל, למרות שהיו פרסים מרשימים על הכף. תוכלו למצוא קצת פרטים על זה פרי עטו של ניר מירצקי, אבל מספיק שתסתכלו בתמונות ותאמינו לי כשאני אומר שזו הייתה שחיטה מוחלטת, כצפוי, ולמעט כמה תקלות טכניות היה מהנה מאוד. מיעוט האנשים גם אמר שהספקתי לשחק יותר מסיבוב אחד וגם שכל מי ששיחק נגד המקצוענים זכה במוצר של חברת SteelSeriers . אני יצאתי עם מקלדת משחקנים כבדה מאוד שחסרונה העיקרי הוא החוסר באותיות עבריות על המקשים. נו טוב, נצטרך ללמוד הקלדה עיוורת.

סך הכל היה כיף באירוע, וחזרתי הביתה סביב 1:30, עם מקלדת וכמה כרטיסי ביקור מעניינים. אני סבור שהכנס השנה, כנראה בגלל היותו חלק מ- Contech היה המרשים ביותר עד היום מבחינת משתתפים וארגון למרות הבעיות ואני מקווה שבשנה הבאה יהיה אפילו יותר מוצלח. כולכם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק של GameIS כדי להישאר מעודכנים.

עם התגית: , , , , ,
פורסם ב-כללי
3 תגובות ב“סיכום כנס GameIS 2010 – חלק שני
  1. nadav הגיב:

    סיכום טוב. כמה אנשים לדעתך נכחו בכנס ?

    BTW – אתה צריך בודק איות

    • איתמר הגיב:

      קשה להעריך, כי היו אנשים שונים (ומספרים שונים) בזמנים שונים במהלך היום. אני חושב שאפשר לומר שהיו מאות בודדות של אנשים סה"כ. אני אנסה לברר עם המארגנים אם הם יודעים, אם כי קשה להפריד בין מי שבא ל- Contech ומי שבא ל- GameIS.

      בקשר לאיות, אתה צודק ולמעשה שלשום התקנתי בודק שכזה, אבל רק אחרי שכתבתי את הקטע (שמלא בשגיאות אפילו יותר מבד"כ).

      • De-Panther הגיב:

        רוב מי שבא באותו יום, בא לאירוע של גיימאיז.
        רק אולם אחד היה מוקדש לדברים אחרים, והוא היה די ריק לפי מה שאני זוכר

להשאיר תגובה

