שאלות ותשובות על Duels of the Planeswalkers

כמו שיודע מי שקרא את הביקורת שלי, אני משחק זה זמן מה בגרסה הדיגיטלית האחרונה למשחק הקלפים האסיף Magic: The Gathering, הידוע בשמו "קרבות מהלכי המישורים" (Duels of the Planeswalkers). המשחק עורר אצלי כמה שאלות, ובמקום רק לומר אותן לקיר (או למיקרופון, בפודקאסט שכולנו אוהבים), החלטתי לשאול אותן מישהו מהאחראים לדבר. אז מי שהסכים לענות על השאלות שלי הוא , Michael Gills שהוא אחראי המותג הדיגיטלי של מג'יק.

להלן תרגום השאלות שלי והתשובות של מייקל:

מאיפה בא DotP? מה היו כוונות המעצבים וכיוונם והאם אתה חש כי הם הושגו?

DotP נהגה כדרך למשחקנים דיגיטליים לוות מג'יק לראשונה או להתחבר מחדש למשחק. בעוד שאנחנו ממשיכים להוסיף תוכן שמיועד לשחקנים קיימים, או כאלה שהפסיקו לשחק, כמו האתגרים, המוקד העיקרי נשאר להיות דרך לגילוי משחק הקלפים על ידי שחקנים חדשים. הופתענו לטובה כשראינו עד כמה המשחק מצליח כמבוא למג'יק לשחקנים חדשים וכמשחק כיפי לשחקנים קיימים גם יחד.

איך ממוקם DotP ביחס ל"מג'יק אונליין" בשוק? מה ההבדלים העיקריים בין השניים?

Duels of the Planeswalkers הוא מבוא מצוין למג'יק, המספק חווית משחק זריזה וקלילה. Magic Online הוא הגרסה הדיגיטלית לחויית המשחק המלאה של מג'יק.
אני אוהב לחשוב על "קרבות"  כשחקן הידידותי או זבן חנות המשחקים השכונתית שמלמד אותך איך לשחק ונותן לך כמה חפיסות להתאמן איתן, ומג'יק אונליין הוא הגרסה הדיגיטלית של החנות בה ניתן לרכוש מוצרים, לסחור בקלפים, לבנות חפיסות ולהשתתף בטורנירים.

"קרבות" מופץ דרך ה- Xbox Live Arcade ודרך שרות Steam.  מדוע הלכתם על הפצה דיגיטלית? מדוע ההפצה למחשב האישי היא דרך "קיטור" בלבד?

כמוצר מבוא, רצינו ש"קרבות" יקבל את ההפצה הרחבה ביותר האפשרית שעדיין שומרת על רמת האיכות וחווית הלקוח שלקוחותינו מזהים עם מותג Magic. הפצה דרך שירותי איכות כמו XBLA ו- Steam (ובקרוב PSN) מאפשרת לנו להתיג את המשחק לפני קהל גדול מאוד עם שמירה על התחייבותנו לאיכות.

בהתחשב שהרבה מהעומק במשחק מג'יק נמצא בבניית חפיסות, מדוע נעדר חלק זה מ- DotP?

כששחקן חדש לומד מג'יק, מתחילים עם חפיסות מורכבות מראש כדי שהוא יוכל להתמקד בלימוד מכאניקות המשחק והפעולה ההדדית עם היריב. אנחנוו כבר מציעים את חויית המג'יק המלאה עם "מגי'ק אונליין" כך שרצינו ליצור נקודת כניסה קלה יותר למותג, שמתמקדת בסיבות הליבה אותן מוצאים רוב הלקוחות שלנו כיפיים ובו בזמן מסירה חלק מהסחות הדעת.

גם עריכה של החפיסות הקיימות מאוד מוגבלת ב- DotP. מדוע אינכם מאפשרים הסרת קלפים מהן או שינוי מספר האדמות? האם אלו דברים שמתוכננים להיכנס בעתיד?

"קרבות מהלכי המישורים" ממוקד ביצירת החוייה הטובה ביותר לשחקן החדש ותמיכה במשחקיות קלה ומהירה לשחקנים קיימים. בעוד שאיננו יכולים לדון בתכניות העתידיות שלנו, אנחנו בהחלט מאזינים ללקוחות שלנו ואנו מגיבים במהירות לבקשות שמתאימות למטרה הסופית שלנו, שהיא יצירת ההיכרות (או ההיכרות מחדש) הכיפית ביותר האפשרית למג'יק.

הראשון מבין שני תחומי בעיות בהם נתקלתי בעת משחק, הוא בעיות תזמון של אפקטים. כמה משקל ניתן לתחום זה בזמן הפיתוח וכמה קשה לתכנת משחק רגיש לתזמון כמו מג'יק? האם ניתן לצפות לתיקונים בתחום זה?

"קרבות" הוא המוצר הדיגיטלי הראשון שעוצב בעיקר לשחקנים חדשים או חוזרים. כיוון שכך, נדרש שהמשחק יזרום. שחקנים חדשים צריכים לראות את הכיף שבאינטראקציות השונות שבמג'יק בזמן שאינם צריכים להיות מודאגים כל כך מהפנים המדוקדקים יותר כמו תזמון ועדיפות. הסטודיו שלנו משקיע הרבה משאבים בתמיכה בפרטים מסוג זה במגי'ק אונליין ומרכז את מאמציו ב DotP יותר בעקרונות הבסיס.

התחום השני שהפריע לי הוא חוסר היכולת לבחור אילו אדמות ישמשו להפעלת לחשים. האם יש תכניות לתת יותר שליטה בידי השחקנים בתחום זה?

המפתחים שלנו תמיד עובדים על שיפור הבינה המלאכותית במשחק. כרגע אין תוכניות לאפשר לשחקנים שליטה מלאה בהטייה (tapping) של משאבים.

מדוע דורשים משחקים שיתופיים על המחשב האישי גיימפאד? האם יהיה אפשר לוותר על דרישה זו כך שיותר משחקני PC יוכלו לשחק במשותף? מה לגבי משחק משותף מרחוק?

הרגשנו שגיימפאד נתן לשחקנים חויית משחק משותף טובה יותר מאשר האפשרויות האחרות שהיו לנו בעת פיתוח המשחק. אנחנו תמיד חוקרים  דרכים לשפר את החוייה ומשחק משותף מרחוק הוא אפשרות שאנחנו בודקים לעתיד.

האם תוכל לספר לנו על האתגרים והנסיון של בניית בינה מלאכותית למשחק המבוסס על מג'יק? כמה צמודות הבינות המלאכותיות השונות לחפיסות השונות?

כמה חברים בקבוצת המחקר והפיתוח שלנו עבדו באופן נרחב עם Stainless Games על פיתוח הבינה המלאכותית והאתגרים ב DotP. מכיוון שהגענו לגבול הגודל למשחק XBLA, הם נדרשו לבצע מקח בין סוג הקלפים שנבחרים לכל חפיסה ואתגר בשל רמת סיבוכיות אותה תצטרך הבינה המלאכותית לעבד.

מה מוסיפות למשחק שתי ההרחבות שכבר יצאו? לאיזו תמיכה ולאילו הרחבות יכולים אנחנו לצפות בעדכונים עתידיים או הרחבות נוספות?

שתי ההרחבות הקיימות כרגע מוסיפות אתגרים נוספים, הישגים (achievements) , חפיסות לפתוח וקפלים לחפיסות הקיימות. בעקרון, אם שחקן נהנה מ"קרבות מהלכי המישורים" ורוצה עוד תוכן, הוא צריך להעיף מבט בהרחבות.

כרגע אנו עובדים על תוכן עתידי נוסף למשחק, בנוסף להשקת הגרסה לפלייסטיישן 3.

———————————————————————-

אז אלו התשובות שקיבלתי. מעניינות, אם כי אולי לא ממצות כפי שהייתי רוצה. שאלות נוספות שיש לכם אתם מוזמנים להפנות לשרות הלקוחות של Wizards.

בכל מקרה, מה אתם חושבים?

מודעות פרסומת
עם התגית: , , , , , , ,
פורסם ב-ראיון

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: