איך מספרים אסטרטגיה?

אני מתכנן לכתוב למשחקיה סדרת כתבותביקורות על משחקי אסטרטגיה בזמן אמת (אב"א). זה נובע מכך שהצטברו לי על המחשב כמה משחקים מהסוגה הזו, האהובה עלי לאפחות ממשחקי פעולה ותפקידים, והחלטתי לשחק אותם ברצף וכך לקבל יכולת טובה יותר להשוואה.

כרגע אני משחק במשימות הראשונות של "מפקד עליון 2" (הידוע גם בכינויו SupCom2) ואח"כ מחכים לי "שחר המלחמה 2" , ההרחבות ל"פלוגת הגיבורים" ו"עולם במאבק" ובתקווה גם "מלאכת כוכבים 2" ו"תחבולה". (כן, כן, אני בטוח שתצליחו להבין מה השמות הלועזיים של המשחקים).

בעקבות כתבה בה נתקלתי על המשחק האחרון, עלתה בי פתאום מחשבה: איך מספרים סיפור טוב במשחק אב"א? האם העובדה שמשחקים כדמות נעלמת (או לפחות מרוחקת ומנותקת) במשחק עצמו מונעת התחברות לסיפור, או רק מקשה עליה?

ניסיתי לחשוב אחורה על משחק אב"א שממש התלהבתי מהסיפור שלו ולא הצלחתי להזכר באחד כזה. האם לכם יש הצעות? מה עושה לכם את זה בסיפור המערכה של משחק אב"א? האם זה משנה אם יש קטעי מעבר מצלמים (ע"ע C&C) או בתוך מנוע המשחק (CoH), או סתם טקסט לקריאה? אני מחכה לתגובות שלכם.

חוץ מזה, למי שמתעניין, ניתן להשיג את המשחקים הנ"ל במחירים די מצחיקים, והזמנה דרך קישורים אלו תעזור למשחקיה בכמה שקלים:

עם התגית: , , , , ,
פורסם ב-אישי
12 תגובות ב“איך מספרים אסטרטגיה?
  1. כרמל יערי הגיב:

    עולם במאבק הוא אב"א עם עלילה שלפחות אותי סחפה מאוד, ממש התחברתי לדמות פארקאר וכשקיבלתי דרגה, ממש הרגשתי גאווה עצמית. שלא לדבר על הבוז העז שחשתי קלפי בנון וההערצה אליו כשהוא מקריב את עצמו בהמשך. 
    בכלליות זה משחק מדהים לדעתי ויש להלל אותו בכל הזדמנות.
    דבר שני, אם בלספר אסטרתגיה עסקינן, מה לגביי הסוגייה שעולה תמיד במשחקיי תפקידים של "סיפוריות וזרימה נגד עומק טקטי?" הייתי מאוד שמח לשמוע אותכם מדברים בנושא(:

    • איתמר הגיב:

      כרמל, הנקודה המעניינת היא שדווקא WiC עשה את קטעי המעבר שלו עם ציורים סטטיים לרוב, ולא בסרטונים מצולמים, או אפילו בתוך מנוע המשחק.
      המ…צריך לחשוב על זה.

  2. מיכאל פבזנר הגיב:

    האמת שמאוד אהבתי בזמנו את העלילה של סטארקראפט. הוא נטה להגזים בפאתוס ובמלודרמתיות, ולפעמים הדמויות פעלו בצורות די טפשיות ולא הגיוניות, אבל זה עדיין היה נחמד. בתכלס, הבעיות האלו היו הרבה יותר בוטות והרבה יותר קפצו לעין בהרחבה, Brood War. המשחק המקורי היה יותר סביר מהבחינה הזאת.

  3. מיכאל פבזנר הגיב:

    אני מקולקל באופן כללי.

    • מיכאל פבזנר הגיב:

      אממ, זאת הייתה אמורה להיות תגובה לאיתמר. 😛

  4. Sabre Runner הגיב:

    אני חושב שמשחקי אסטרטגיה הם לרוב אופרות גרנדיוזיות. StarCraft הראשון הוא דוגמה מצוינת לאופרת חלל כמו לוחמי החלל, מלחמת האדם הזקן או מלחמה לנצח.
    אלו לא משחקים שמתנהגים כמו ספר או סרט יותר מכל משחק וידאו אחר. אין את ההטמעה של להנחות דמות אחת ולחוות את העולם דרכה. אבל יש סוג של הטמעה של הכוונת כוחות גדולים ומהלכים מורכבים. זה ההבדל בין אקדח מים לגל ים.

    • איתמר הגיב:

      הבעיה ב SC1 היא לא עם הגרנדיוזיות, אלא עם הדיאלוגים ואיכות הדמויות.
      גם ב- supcom2 יש אותה בעיה.

להשאיר תגובה

