פרק בונוס 6: שלושה איים

אז בשבוע שעבר הייתה תערוכה קטנה שעסקה בבידוק אלקטרוני, E3 שמה (אולי ראיתם את הפוסט של ניר בנושא) ואני ניצלתי את ההזדמנות ל(ואת העובדה שהייתי נטול מנחה לצידי) לתפוס לסיכום את יוגב סיטון, מנהל אתר NextGN וממקימי הפודקאסט השני בישראל על משחקים (קרי: "הפאנבויז").

בשיחתנו דיברנו על החשיפות הגדולות של חברות החומרה (מיקרוסופט, סוני ונינטנדו), העלנו השערות למה התערוכה הייתה פחות מפתיעה משנים עברו, האם טכנולוגיית התלת-מימד תתפוס בישראל, כולל הסבר טכני על איך עובד ה- 3DS וגם פה ושם על משחקים: משחקי הקינקט והמוב, ההכרזה המשעממת (או הנפלאה, תלוי איך מסתכלים) של ואלב ואיך אפשר בלי קצת על DRM.

תודה רבה ליוגב, ובשבוע הבא- על משחקים בפלטפורמה אחרת, עם המנחה החדש!

להאזנה:

לחצו כאן.

ו…פרסומת!

עם התגית: , , , , , , , , , , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
18 תגובות ב“פרק בונוס 6: שלושה איים
  1. swym הגיב:

    אני בטוח שזה פרק נפלא, אבל אי אפשר כל כך לשמוע אותו. מקבלים הודעת File not found כשמנסים לנגן אותו.

    • איתמר הגיב:

      swym, אני בדקתי אצלי וזה עובד על-הכיפק.
      תנסה שוב?

      • swym הגיב:

        עדיין לא עובד לי.
        מצד שני, אני גם לא מצליח להיכנס לicast, אז אולי הבעיה היא בכלל אצלי?

      • איתמר הגיב:

        כן, אני חושב שהבעיה אצלך.
        פרקים קודמים אתה מצליח לשמוע?

      • swym הגיב:

        כנראה באמת היה רק אצלי. עכשיו זה עובד יופי.

  2. אחלה פרק.

    יוגב – כיף לשמוע את הקול שלך. אתה בטוח שלא בא לך לחזור להקליט פודקאסטים? 🙂

    בנוגע לפורטל 2: אני באמת לא מבין איך אנשים יכלו להתאכזב מהסיפור הזה גם אחרי ש- Valve הבהירו מפורשות שההפתעה תהיה קשורה לפורטל 2. אני, אישית, מאוד התלהבתי מהטריילר. אבל כן, בתור הפתעה, היא היתה די מעפנה מבחינתי. אני יודע להעריך את המשמעות של ההופעה של גייב נוול במסיבת העיתונאים של סוני, אבל בתור מישהו שאין לו פלייסטיישן 3 בבית (ובכל מקרה מתכוון לשחק בפורטל 2 על ה- PC), למה שזה יהיה אכפת לי?

  3. אילי הגיב:

    למה לא ניתן להוריד את הקובץ ככה שאפשר לשמוע איפה שרוצים?

    • איתמר הגיב:

      אילי, אתה מוזמן להוריד את הקובץ מעמוד המשחקיה באייקאסט (ראה קישור בצד שמאל). הנה קישור ישיר.
      האמת, אם רובכם מעדיפים, אני יכול לבטל את הנגנים בתוך הפרקים ולהשאיר קישורי הורדה (וכמובן את הנגן הראשי של האתר).

      אשמח לשמוע מה מאזינים אחרים חושבים.

  4. ההכרזה של פורטל לPS3 מעניינת במיוחד בגלל השילוב האפשרי בין VLAVE כמפיצה לסוני כמפיצת חומרה.
    אם השילוב יצליח ונוכל לקנות DLC של VALVE בPS3 זו יכולה להיות התחלה של תקופה חדשה לVALVE ולDLC כמפיצה חיצונית לסוני. זה יכול למשל להסתעף לכדי התרחקות מתונה של VALVE משוק הפיסי למשל.. מה שלדעתי קצת יעציב את עידן ואת כולנו (כרגע זה תרחיש פחות סביר אבל הוא עדיין יותר קרוב היום מאשר היה לפני התערוכה).

  5. עודד הגיב:

    בקשר לדיון על משחקי "גרעין קשה" לעומת "casual", נראה שההגדרה הכי "מוגדרת היטב" שיוגב מצליח להגיעה אליה היא "casual זה כל מה שאני לא משחק" (או משהו כזה).

    שזה די דומה להתייחסות שלו לתלת-מימד: זה לא מעניין אותי ולכן זה לא רלוונטי לגיימרים. אני חושב שזו וגם זו גישות מוטעות.

    • איתמר הגיב:

      אין לי ספק ש"משחקים מזדמנים" (התרגום שלי ל"קז'ואל") אינם מוגדרים היטב, כפי שתוכל לקרוא בתגובות על פוסט E3 שניר כתב.
      לגבי התלת-מימד, אני חייב להסכים עם יוגב שברמת המחירים וכמות המשחקים שתומכים בה היום, אני לא רואה לטכנולוגיה שוק רחב בארץ כרגע. יהיה צריך לשקול מחדש את הנושא בעוד שנה.
      שים לב שיוגב דווקא כן התלהב מתלת-מימד כעקרון (ע"ע 3DS) ודווקא דיבר על המשחקים שאינם מעניינים אותו אישית (ימ"רים, למשל).

      בכל מקרה, אנחנו תמיד שמחים לקבל מגיבים חדשים. הישאר, יהיה מגניב 🙂

      • עודד הגיב:

        בקשר לתלת-מימד – התבלבלתי. מה שהתכוונתי להגיד הוא שההתיחסות של יוגב לחישת תנועה היא "זה לא מעניין אותי ולכן זה לא רלוונטי לגיימרים", שלדעתי היא מוטעית.

        אני חושב שחישת תנועה היא לא הדבר הבא – היא הדבר הנוכחי וכל מי שלא מכיר בכך שזו מהפכה שאנחנו נמצאים באמצעה (ויש המון משחקים שמנצלים את היכולות האלה, גם אם נתעלם מכל משחקי ה-wii) משלה את עצמו.

      • איתמר הגיב:

        על אילו "המון משחקי חישת תנועה שאינם משחקי ווי" אתה מדבר?

      • עודד הגיב:

        טוב, אולי "המון" היה קצת מוגזם 🙂 . כש-move יגיע לחנויות, יצאו איתו כ-15 משחקים שתומכים בו. קינקט יצא עם עוד איזה 15 כותרים וחוץ מזה יש עוד איזה עשרה כותרי eye-toy שזה פחות או יותר "קינקט פרימיטיבי" אז אני מחשיב את זה.

        זה לא iphone, אבל זה בהחלט סביר להתחלה.

      • עודד הגיב:

        סליחה, ושכחתי את כל משחקי ה"מציאות מוגברת" שבטלפונים.

    • Sabre Runner הגיב:

      אני חושב שהדרך הכי טובה שאני יכול להגדיר את הגרעין הקשה מול המזדמנים בלי לרדת להגדרות לוגיות תקניות היא: השחקנים המזדמנים הם אנשים שמדי פעם גם משחקים משחקים, הגרעין הקשה הוא האנשים שמשחקים הם תחביב רציני בשבילו.

  6. איתמר הגיב:

    עודד, אתה לא יכול לומר ש"חישת תנועה היא הדבר הנוכחי" ולספור לי משחקים שעוד לא יצאו, כמו הקינקט והמוב. ועם כל הכבוד למשחקי "צעצועין" ו אייפון- הם בהחלט לא כותרים גדולים או מצליחים בקנה מידה גדול בפלטפורמות שלהם.

להשאיר תגובה

