פרק 78 – הפצה דיגיטלית, זה טוב לגיימרים?

ניר, איתמר ודורון (ניר, שוב.) נפגשו במרתפי אוברון (קומה 4)  ופיתחו שיחה דיי מעניינת על כל מיני דברים, אבל אז הם התחילו להקליט ויצאה תוכנית על הפצה דיגיטלית. אז איך זה התחיל? (רמז: פיראטיות) ולאן זה הולך? (רמז: אנטי פיראטיות), מה נרוויח מהעניין? (רמז: כסף ושפע), מה נפסיד? (רמז: שעות שינה ופרטיות) ומי לא יהיה פה בעשור הבא? (רמז: הם ממשפחת המפיצות היבשתיות).

The girl can stay

fd3bcaac-c03f-42f2-b691-c6b8cb81fe97.icast.mp3

* באופן תמוה זה יצא מעניין ויש אפילו טיפ לישראלים.

*מדריך לקנייה ישראלית בiTunes,XBOX Live וכו…. בבלוג של GamesGirl

* עידן זיירמן מ"העולם על פי אינטל" לא אוהב את ה DRM של Mass Effect 2 (בכלל)

עם התגית: , , , , , , , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
8 תגובות ב“פרק 78 – הפצה דיגיטלית, זה טוב לגיימרים?
  1. יותם נוי הגיב:

    יש עוד "מגזר" שנפגע מההפצה הדיגיטלית – משחקים יד-שניה.
    לא ידועה לי דרך למכור את הרכוש הדיגיטלי שלי בSteam, ויש לי כמה משחקים שבאמת אין סיכוי שאשחק בהם שוב.

    אני יכול להבין את זה, הרי משחק שמופץ דיגיטלית לא "נדפק" עם הזמן כמו דיסק או כל מדיה פיזית ישנה יותר. בנוסף, היתרון הגדול של משחקים יד שניה היה בזה שקשה להשיג משחקים ישנים מיד ראשונה – דבר שההפצה הדיגיטלית ביטלה כמעט לחלוטין. ועדיין אני מחפש לקנות את Chronomaster מזה שנים רבות…

    ובכל זאת, ההפצה הדיגיטלית מנצחת עם היתרונות הרבים שציינתם, ואני לקוח מרוצה של Steam ו-GOG כבר זמן רב.

    אה, וגם הייתה אחלה תכנית.

    • Nir Miretzky הגיב:

      האמת שציינו את זה בתוכנית מספר פעמים אבל כנראה זה יירד בעריכה ("בעיות סאונד" או במילים אחרות – כולם צעקו ביחד) – מכירה יד שניה או אפילו לתת משחק במתנה לאחר שסייימת אותו נשמעים כמו זכויות יסוד של הצרכן אך בחוזי ה EULA עליהם אנחנו חותמים, מנסות החברות לסייג את זכויות אלו. (דיברנו על זה בתוכנית עם עו"ד קלינגר על משפטים ומשחקים אם אני לא טועה)

  2. My_T הגיב:

    רציתי להגיד לכם שזו פעם ראשונה שאני מקשיב לפודקאסט שלכם ומאוד נהניתי,
    רק דבר אחד יש לי להגיד:
    אמרתם משהו על ירידה במחירים של משחקים (בהתחלה על אינדי ואחריי זה בכללי) – חברות ההפצה הענקיות לא מסכימות להוריד מחירים..
    תסתכלו על MW2 שמוכרים ב-60$ ועוד לא מצאתי שום מבצע, על AC2 שכנראה ימכרו במחיר זהה ועל MW הראשון שאפילו היום עולה הרבה (40$ בסטים – 50 שקל פחות ממשחק ממוצע שנתיים אחריי שהוא יצא).
    אז עם זה אני לא ממש מסכים,
    אבל נהניתי מאוד 🙂

    • Nir Miretzky הגיב:

      אתה מדבר בעצם על כוחות השוק, כמו שאמר דורון (שציטט חבר שלו) לכל משחק יש מחיר – והצד השני של זה: אם משחק נמכר טוב במחיר מסוים כנראה זה המחיר שלו. – אם לא היו מוכרים במיליונים עותקים של MW 1 ו 2 אז הם היו מורידים מחירים אבל אם אנשים משלמים אז כנראה שזה מחיר טוב. צריך גם לציין כי משחקים שיש להם שרתי רב-שחקנים פעילים ממשיכים למכור טוב לאורך זמן.

      • My_T הגיב:

        הבעיה היא שאני לא בטוח שהמשחק מספיק טוב בשביל המחיר שלו-
        אני קניתי את המשחק MW2 במחיר 60$ רק בגלל שכל החברים שלי, שכמה שניסיתי להוריד אותם מהעניין, קנו אותו בכל זאת.
        לשמוע חברים משחקים במשחק ביחד זה גורם לך לרצות גם…
        בקיצור – הבעיה היא שיש יותר מדיי ילדים שהם לא איזה גיימרים או משהו כזה, ונמשכים למותג – וזו תהיה סיבה מספיק טובה בשבילם לשלם עוד 40 ש"ח…

      • Nir Miretzky הגיב:

        הקטע המעניין שה"ילדים" האלה, הם הדלק של התעשייה מלכתחילה, כי רק מאוכלוסיית משחקניי ה"הרד-קור" אי אפשר להחזיק את תעשיית הבידור הגדולה בעולם.
        ולכן מי שקובע את המחירים זה בעצם ה"ילדים" האלו לפי מה שהם מוכנים לשלם (בשילוב אפקט שיווקי כמובן).

  3. איתי ברנר הגיב:

    D2D החלו לפעול ב2004.

    ההפצה הדיגיטאלית הראשונה שאני זוכר באינטרנט היא של משחקי Apogee, כבר מ99 או אפילו 8 אני חושב. מה שאירוני זה שרק אחרי שהם התחילו לשתף פעולה עם GOG, המחירים שם החלו לרדת לרמה נורמלית.

  4. מתן A הגיב:

    אין לי מושג איך הגעשתי לפודקאסט הזה, וזו הפעם הראשונה שאני מקשיב לתוכנית, והיה מעניין עם הרבה מידע ארכיוני =)
    רק תמשיכו!

כתיבת תגובה

