Global Game Jam 2010

איתמר גויס למילואים והשאיר אותי להעלות פוסטים.

אז ניצלתי את ההזדמנות לסכם את ה2010 Global Game Jam פרויקט בינלאומי ייחודי שהתרחש לפני שבועיים בהרצליה. את הארוע אירגנו יובל ספיר ועודד שרון והוא נערך בחסות סטודיו Playful Shark ועיריית הרצליה, הארוע התקיים במרכז המדע של הרצליה ולצורך המפגש קיבלנו מספר כיתות מדעים על ציודם.

ארוע GGJ הינו למעשה כינוס מפתחי המשחקים הגדול ביותר בארץ ובעולם (שממתין לרישום לספר השיאים של גינס בימים אלו ממש) שמטרתו פיתוח משחק לפלטפורמה כלשהיא בעזרת שפת תיכנות/מנוע כלשהוא וכל זאת ב48 שעות משלב הרעיון ועד למשחק המוגמר.

במהלך 48 השעות הנ"ל חושבים על רעיונות (ופוסלים אותם), מעצבים את המשחקיות, את הגרפיקה וגם את הסאונד והמוזיקה כמובן. לחיזוק הספורטיביות ניתן בתחילת היום נושא (והפעם Deception) שהמשחק יבוסס עליו (באינטרפטציה חופשית יחסית) וסוג של Asset (במקרה הזה Broom, Room Or Loom). בהינתן האות כל הצוותים מוזנקים לדרך.

GGJ2010 Tel Aviv - Ending Presentation

הצוותים הישראלים מנו כ80 איש באווירה שאינה תחרותית וכולם עוזרים לכולם כפי יכולתם, בעיקר תיזזו את הגרפיקאיות (רמז,רמז היו גם בנות) ואת אנשי הסאונד שעזרו כמעט לכל הפרויקטים במקביל. לישראל, כמקובל בד"כ אצל הגויים היו קצת מגבלות בשל ההבדל של ימי המנוחה (שבת/ראשון) ולכן נאלצנו לסיים את הפרויקט כבר ביום שבת בערב, בעוד שאר הטמאים הבינלאומיים ממשיכים לתכנת עד למחרת בערב  (Havn't the Jewish people suffered enough?)

מבחינת הפיתוח עצמו בלטו במיוחד מנוע הUNITY  וכמובן פלטפורמת הFLASH  אבל ניתן היה למצוא גם משחקים לIPhone , Facebook, כמה סלולריים ופלטפורמות מוזרות אחרות.

אחד הדברים המיוחדים בפרויקט טמון בעובדה כי למשחקים לא צריך להיות הגיון ממשי או מסחריות כלשהיא ולכן ניתן לראות משחקים הזויים במיוחד (אך מהנים בו זמנית).

אני אישית הגעתי לפרויקט עם צוות וידאו (אני ורותם לויים הבמאית) למטרת הפקת סרטוני ביניים למשחקים של אחרים אך במהלך היום הראשון שוכנענו לעבור לצד "המפתח" ופיתחנו ביחד עם "אלון צראפי" (המפתח בפלאש) משחק וידאו בסגנון Choose Your Own Adventure  בשילוב עם Point & Click שהנושא שלו היה מאבק כוחות בGGJ עצמו.

בשילוב של חוסר ניסיון וחוסר הקשבה לעצות (תודה לגולדי) מצאנו את עצמנו מסיימים את היום הראשון עם הרבה קטעי וידאו טובים אך עם מעט מאוד קוד כתוב. לאחר עוד יום עמוס הצלחנו לסיים גרסת דמו בסיסית ואנו מקווים להעלות גרסה מלאה בקרוב.

לעומתנו סיימו מספר גדול של צוותים את המשחקים בזמן (עם הקפי תוכן משתנים אך איכותיים בד"כ) וכך זכינו לצפות במגוון הדגמות משחקים כבר במוצאי שבת.

את כל המשחקים הישראלים ניתן להוריד ולשחק בחינם מהאתר הזה.

אציין כמה משחקים שזכרתי במיוחד (או שאני חבר של המפתחים – בחרו בין השניים):

הצוות של "הכריש המשתעשע" פיתחו את ROOM , משחק דמוי TIM הפוך. (ויש גם אוגר).

כמה חברה פיתחו את 2 LOOM (כן, כן Loom 2 בגרסת ה Deception).

נציין גם את Splatter, ימ"ר בחדר הבטוח של בית המשוגעים.

את Global Game Jam P.D. משחק מבוסס GPS (תצטרכו לנסוע להרצליה בשביל המשחק הזה…)

ולסיום נציין את Heavenly Deception משחק הנשלט ע"י מיקרופון ובו תשחקו גוש קקי יפיפה ואת Hiccups – שוטר זומבים איזומטרי.

ישנם משחקים נוספים ששווים איזכור אבל תצטרכו למצוא אותם בעצמכם. (רמז, יש לינק בכתבה הנ"ל).

תמונות:

בסה"כ זה היה ארוע באמת יוצא דופן, מלא כיף ויצירתיות ואני אישית בטוח נרשם גם בשנה הבאה.

*הרחבה על הצד של המפתחים בDigital Trident

 

עם התגית: , , , , , , , , , ,
פורסם ב-אישי, כללי
6 תגובות ב“Global Game Jam 2010
  1. De-Panther הגיב:

    היה כיף!!!!111

    אני אהבתי את זה:
    http://www.globalgamejam.org/2010/object-space

    ונראה לי שהמשחק שאני עשיתי יכול לזכות בתואר המשחק הכי לא מובן(אז אני אפילו לא אשים קישור אליו)

  2. […] החוויות שלו מגלובאל גיים ג'אם. במשחקיה תוכלו למצוא גם קצת רשמים מהמשחקים עצמם. הייתי כותב על הכנס בעצמי, אבל החוויה המוגבלת שלי […]

  3. alon הגיב:

    אני מניח שהמשחק שלנו (evilpigeons) נכנס תחת כותרת "פלופורמוט מוזרות" 🙂 אבל אני רוצה לציין שלמרות שפיתחנו בפייתון זה רץ גם על סלולרי – לפחות על ה-n900 שלי. תודה על הסיכום, נהנתי לקרוא אותו. לא בטוח אם ציינתה את המשחק שהיה לא סימטרי עם שחקן שיורה בקופסאות עם מספר כדורים מוגבל וראייה של shooter רגיל, ושחקן שהוא אחת הקופסאות ויש לו מבט עליון על העולם ומנסה לאסוף פרסים ולהתמחק – זה לפי דעתי היה המשחק המוצלח ביותר בתחרות בארץ.

  4. […] העולמי Global Game Jam, ומספר לנו על החוויות, מעבר לדברים שכתב בפוסט. שם גם תמצאו את הקישורים לכל המשחקים אותם הוא […]

להשאיר תגובה

