יוביסופט הם רשעים!

טוב, אחרי שסיימנו עם החלק של "כותרת סנסציונית ומיותרת", נשאר החלק של "להסביר למה הכוונה".

ובכן, Rock, Paper, Shotgun מדווחים כי ממש לאחרונה הכריזו בחברת ההוצ"ל הצרפתית שהם מתעתדים לעבוד למודל חדש למען שמירה על משחקיהם מפיראטיות (ואולי הפצת משחקים בכלל) ובו משחקים יידרשו חיבור מתמיד לרשת כדי לשחק. לא משנה אם זה משחק לשחקן יחיד, לא משנה אם קניתם אותו בחנות- אתם צריכים להיות מחוברים, החל מהמשחק Settlers 7.

היוביסטים רוצים במחי יד אחת לפתור את כל בעיות הפיראטיות שלהם (בתקווה שזה יעלה את המכירות), למנוע מכירת משחקים מיד שנייה ואולי גם למנוע רמאים והאקרים במשחקים רבי משתתפים. הם גם מצהירים שמשחקים שמורים יאוחסנו על השרתים שלהם וניתן יהי להתקין משחקים על כל מחשב שאתם רוצים. אז עד כאן זה נשמע יופי, לפחות בשבילם. הבעיות שלי (ואלה שמעלים במאמר המקורי) הן:

  1. מה קורה כשיש בעיות בחיבור הרשת?
  2. מה לגבי אנשים שאין להם חיבור רשת באופן זמני או קבוע? (נסיעות, ישובים מרוחקים, מעונות)
  3. למה הפרטים האישיים שלי חייבים להיות אצלם בשביל לשחק?
  4. למה אני לא יכול למכור את המשחקים שלי ביד שנייה?
  5. שמירת משחקים על השרת עלולה להיות איטית.
  6. מה? המשחק יעצור אם אובד הקשר עם השרת? WTF?

האמת היא שהחדשה הזו באה לנו בזמן טוב כי פרק 78 של המשחקיה (שייצא ב- 16.2) יוקדש כולו להפצה דיגיטלית של משחקים ומשמעויותיה.

עם התגית: , ,
פורסם ב-חדשות
10 תגובות ב“יוביסופט הם רשעים!
  1. יובל בירב הגיב:

    אני מבין שאתה לא קורא אותנו, הא?
    http://www.vgames.co.il/article/8364.html

  2. swym הגיב:

    1. אין משחק
    2. אין משחק
    3. אתה לא צריך למסור שום פרט חוץ ממייל שיכול להיות אנונימי
    4. אתה יכול. אני לא רואה סיבה שזה יפריע למכור את המשחק כל עוד המוכר והקונה לא ינסו להתחבר במקביל מאותו חשבון.
    5. אני מניח שבפועל דברים נשמרים לוקאלית בcache ורק אז מועברים לשרת שלהם ולא רואה סיבה שזה יהיה אחרת.
    6. אני מניח שהאימות נעשה רק בהפעלת המשחק עצמו ואחר כך אין בעיה אם החיבור פתאום מתנתק.

    זהו? 🙂
    חלק מהדברים פה הם באמת בעיות רציניות, אבל לא נראה לי שהכל הוא כמו שמנסים לתאר אותו. את הפיראטיות לדעתי זה לא יעצור (אבל רק יעכב, ואני מניח שזה מספיק טוב בשבילם).

    • swym הגיב:

      * יעקב=יעכב. אני לא מכיר שום פיראט שקוראים לו יעקב.

    • איתמר הגיב:

      Swym,
      3- האימייל יכול להיות אנונימי, אבל ה- IP זה גם מידע שלי.
      4- אלא אם כן תפתח חשבון אחר לכל משחק, אתה נותן גישה לקונה (או קונים) לכל המשחקים שלך, ורוב הסיכויים (אם זה דומה ל Steam) שברגע שמישהו משחק אחד מהם, אי אפשר יהיה גם לשחק באחרים.
      6- תתפלא, ולך תקרא את הידיעה המקורית.

      • swym הגיב:

        3. את הIP שלך (שהוא בדרך כלל לא באמת שלך ולא ברור לי למה שחברה מסויימת תתעניין בו כל כך) ניתן לראות היום בכל שירות דיגיטלי כמו Steam, או כל משחק אונליין. ככה שאני לא רואה כאן שינוי מדיניות
        4. יכול להיות שאני טועה פה, אבל אם יוביסופט לא תאפשר מכירה מחדש או של מוצר פיסי שנקנה בחנות היא נכנסת ליותר מידי פינות חוקיות שיכולות להיות בעייתיות עבורה. בכל מקרה, תמיד ניתן לפתוח חשבון נפרד לכל משחק ואז למכור אותו עם המשחק כמו שציינת בעצמך.
        6. האמת היא שהידיעה המקורית לא כל כך ברורה, וRPG מציינים את זה בעצמם. אז יכול להיות שגם פה אני טועה:
        They also explain that if your connection drops while playing, the game will pause while it tries to reconnect, and then will apparently allow you to carry on without the internet. They don’t say whether it will be impossible to save if you do, however. They also say in the same notes that, “you will need to have an active Internet connection to play the game, for all game modes.” So this is a little unclear.

      • איתמר הגיב:

        עקרונית אתה צודק. מעשית, אני לא מכיר מישהו שירצה לפתוח תיבת דואר חדשה וחשבון משתמש חדש על כל משחק שהוא קונה, כדי שיוכל למכור את המשחק אח"כ.

        לגבי חוקיות העניין- אתה רואה מישהו תובע את Valve על זה שאי אפשר למכור משחקים של Steam?
        יוביסופט (או valve) פשוט יכולים להגיד שהם מוכרים שרות מקוון, ולא מוצר. כמו שחשבון MMO לא נחשב "שייך" למשתמש, אלא לחברה (למשל, בליזארד).

      • swym הגיב:

        המקרה של Steam קצת שונה: אם אתה קונה את המשחק בחנות דיגיטלית אתה מראש מודע לכך שאתה לא קונה מוצר פיזי שתוכל למכור אחר כך הלאה. אבל אם תקנה למשל את HL2 (שמחייב את STEAM) כעותק פיזי בחנות רגילה, אתה תוכל למכור אותו אחר כך למישהו אחר בלי שום בעיה. המקרה אצל יוביספוט הוא הרבה יותר בעייתי בהנחה והוא לא מאפשר לך למכור אחר כך את העותק הפיזי שקנית.

  3. איתמר הגיב:

    א- למה אתה מניח שכל מי שקונה בסטים מודע לזה שהוא לא יכול למכור את זה אחר כך? ומה הקשר בין הפיזיות או הדיגיטליות של מוצר ליכולת למכור אותו? אין שום בעיה טכנית שתמנע ממני לסמן משחק שלי בסים ולבחור "שלח לחשבון סטים XXX" כך שהמשחק יימחק מהחשבון שלי ויתווסף לשלו.

    ב- למיטב זכרוני HL2 קשור לחשבון הסטים שלך. למעשה אין באפשרותך להעביר אותו, גם אם תמכור את העותק הפיזי שלך.

  4. […] כתבתי כאן את דעתי על מערכת ניהול הזכויות הדיגיטליות (DRM) של […]

להשאיר תגובה

