פרק 53: GameIS 2009 ומשחקי מציאות חלופית

arg_main_picture

ARG? מה זה? למה זה טוב? איך מתערבבים מציאות וסיפור דרך פעילות של המוני אנשים, שרובה באינטרנט? ומי, או מה, היא סרונה?

הצטרפו אלינו לשיחה עם דני (המסתורי) על משחק המציאות החלופית הישראלי הראשון ותדעו יותר… אולי.

בהמשך תוכלו לשמוע על כנס GameIS שהתקיים לאחרונה במחוזותינו, על העתיד הוורדרד של ישראל במשחקים (או לפחות, חברות ישראליות בחו"ל) ועל הזוכים בפרסי הכנס לשנת 2009.

ניר גם הפיק וערך סרטון מעולה המציג את המועמדים, כולל קישורים, אם אתם רוצים לדעת יותר.

להאזנה, לחצו כאן

עם התגית: , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
19 תגובות ב“פרק 53: GameIS 2009 ומשחקי מציאות חלופית
  1. Sabre Runner הגיב:

    אם כבר ARG, ספר של קורי דוקטורוב: Little Brother. מומלץ. ניתן להורדה חינם באתר שלו. בקרוב בעברית.

  2. יובל בירב הגיב:

    למרות שעדיין מדובר בשלב מוקדם של משחק "הארכיטקט", אני הולך להמר: מדובר בפרוייקט של עיריית תל-אביב (או גוף קשור) לרגל חגיגות 100 שנה לתל-אביב, שיחלו באפריל השנה, והמשחק נועד לגרום לשחקנים להתעניין ולחקור בהיסטוריה של העיר.

    זהו, עכשיו ההימור שלי רשום שחור על גבי בלוג. תחזרו עוד שלושה שבועות ונראה אם צדקתי 🙂

    • Amitloaf הגיב:

      כבר לא כזה מוקדם במשחק ההימור הכולל של אנשים בפורום הוא כמו שלך 🙂 הרי כבר הודיעו רשמית שזה לא קידום של שום דבר שיווקי ומסחרי, אז זה חייב להיות זה.

    • Avishee הגיב:

      תאכלס, סופר הגיוני.

  3. יובל בירב הגיב:

    באמת, הודיעו? אני לא ממש עוקב 🙂
    עוד אופציה קצת פחות מעופפת היא משהו שקשור יותר למורשת הטמפלרים בישראל- אבל אני לא יודע על שום אירוע / יוזמה בעניין הזה.

  4. יובל בירב הגיב:

    ועוד כמה דברים:
    נראה שהמשחק לא ממש מצליח להתרומם. ממעקב אחר הפורום והתגובות בבלוג של יוני אני לא חושב שיש יותר מ- 20 איש לכל היותר (לא כולל המריצים) שמשתפים פעולה. מצער, אבל צפוי. ARG זה קצת יותר מדי cutting-edge בשביל הישראלים השמרנים. אבל אני אמשיך לעקוב, זה מעניין אותי מאוד.
    אגב, אני מבין שהחבר'ה שמריצים את זה הם בוגרי החוג לתקשורת בבין-תחומי בהרצליה. מגניב, אני מכיר שם כמה אנשים… אחלה מחלקה.

  5. הפאפט מאסטר האמיתי הגיב:

    על מה אתה מדבר ?ֿ
    הפורום מפוצץ… וכל יום עולה כתבה אחרת !!

    • יובל בירב הגיב:

      הלו?
      עולות כתבות כי זה נושא מעניין, אבל אין אנשים שמשחקים…
      הפורום מפוצץ? כנראה שאתה צריך לראות מה זה פורום מפוצץ באמת.
      בפורום "מפוצץ" כל העמוד הראשון מלא בהודעות מאותו יום, לא מלפני שבוע.

      אי אפשר להתווכח על כך שמול העניין הרב שעוררו ההכנות והטיזרים למשחק, המשחק עצמו זוכה למעט מאוד התעניינות. דווקא בפורים, כשכל הילדים בחופש, בקושי היתה תנועה.

      אני חושב שנעשתה טעות בפניה ל"גיימר" כבסיס למשחק. זה פורום קטן למדי (הנתונים שלו עצמו מעידים על ירידה של 70% בתעבורה בשנה האחרונה) שרוב אוכלוסייתו הם גיימרים צעירים. היה עדיף לפנות לפורום בעל בסיס רחב בקרב אנשים יותר מבוגרים- ויותר מכך, בפניה לרשת חברתית לצעירים. תפוז או מקושרים, למשל.

      http://trends.google.com/websites?q=gamer.co.il,+mekusharim.co.il,+tapuz.co.il&geo=all&date=all&sort=0

      • Amitloaf הגיב:

        העניין הוא שלפעמים אין מה עוד להוסיף וכל אחד עסוק בלנסות להבין את הרמזים בעצמו. כבר יותר מ10 אנשים הלכו פיזית לשכונת שרונה לחקור שם, אז זה כבר מראה משהו. וחוץ מהפורום יש את הפורומבלוג ועוד הרבה באז סביב זה. כן, יש כמה אנשים ש"מובילים" את העניין והכי פעילים, אבל הרבה אנשים מאוד עוזרים.

  6. יובל בירב הגיב:

    מעניין- החבר'ה שמריצים את המשחק מצלמים את הסרטונים שלהם (לפחות חלקם) בבין תחומי בהרצליה. יכול להיות שלא מדובר בבוגרים אלא בסטודנטים? זה אפילו יותר מגניב!

  7. הפאפט מאסטר האמיתי הגיב:

    מאיפה אתה יודע שזה הבינתחומי בהרצליה ??? אני מניאק אם אתה לא מקדם את עצמך….

  8. יובל בירב הגיב:

    אח שלי, לפני שאתה מגיב- תבדוק.
    ביקרתי מספיק פעמים בבין-תחומי כדי לזהות את המבנה, זה ממש לא כזה מסובך.
    חוץ מזה, תעשה קצת תחקיר על המריצים של המשחק (פרופילים בפייסבוק זה תמיד טוב) ותראה בעצמך שיש להם קשר לבין-תחומי.

  9. Namos הגיב:

    נחמד לראות את המשחקיה חוזרת לעצמה. הראיון עם חיים שפיר (שיפר? עכשיו גם אני מבולבל) היה קצת יותר מדי "מדעי" לטעמי. הכוונה במדעי היא שהדיון הוא מבחוץ פנימה – בעוד שאני מעדיף גישה יותר "תרבותית" – של מבט מבפנים, המשקף את האהבה של המשחקן למשחקים.

    דרך אגב, אני חושב שכל הדיון על כיצד יש לקרוא לגיימר היה מעניין מאוד. אולי הגיע הזמן לפינה חדשה, של עברות מלים לועזיות שאנו משתמשים בהן? כל שבוע ניתן להציג מילה ולבקש תרגומים אפשריים. היי, אם זה עובד בעבור מו"ד בעברית, למה לא להרחיב את זה? זה עדיף על פני לחכות עד שהאקדמיה תבצע בנו את זממה…

  10. איתי ברנר הגיב:

    בקשר למשחק שחדר לך לתוך החיים – אני בטוח שקראתי עליו פעם בפריק, אני אנסה למצוא את הכתבה, אני בטוח גם שהיה פעם משחק חידות דומה לMyst שמי שפיתח אותו ראשון זכה בפרס מאוד מכובד.

  11. איתמר – ה- Single Player ARG שהיה לך בראש היה Majestic:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Majestic_(video_game)

  12. דודידוב הגיב:

    גבר, על מה אתה מדבר???

    כנס לפורום. אי אפשר לגהק שם בלי שיהיו 50 צפיות וחמש תגובות תוך חמש דקות.

    בקיצור, שחור על גבי לבן, אתה טועה.

להשאיר תגובה

