פרק 39: זוהי הכרזת מלחמה!

ריסק

הפעם רן ואיתמר מכריזים מלחמה!

על מי? אף אחד לא יודע… אבל אתם מוזמנים להציע.

בין פגז לקטיושה, דנים הפעם במקור למשחקי המלחמה בסיבה שבגללה מלחמת העולם השניה כל כך פופולרית, בשאלה האם בנות אינטילגנטיות אוהבות משחקי בנים וביתרון של משחקי מלחמה ממוחשבים לאלה שמשתמשים בלוח.

בתחום הסודי ביותר שני האמיצים שלנו תשמעו גם על איך צבאות בעולם משתמשים במשחקים ,האם העתיד צופן רובוטים שנוהגים בבני אדם ומי הם הפולנים של גולני.

בנוסף: כמה תגובות ממאזינים, וגביע המשחקים (מעורר המחלוקת)!

הצלילים בתכנית באדיבות The Free Sound Project.

[audio:http://pod.icast.co.il/31b93d4a-8e29-4816-9252-e72a57e8a1d5.icast.mp3%5D
עם התגית: , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
11 תגובות ב“פרק 39: זוהי הכרזת מלחמה!
  1. zipdrive הגיב:

    הקישור תוקן, תודה.
    קישור לפרק הוסף, אבל לא לאשכוח שיש קישור זמין בצד שמאל למעלה- "בפרקים האחרונים".

  2. לאחרונה "הופצה" גרסה אלקטרונית של המשחק קריגשפיל, והיא זמינה גם ל-PC וגם ל- MAC:

    http://r-s-g.org/kriegspiel

  3. ננסק הגיב:

    אתה תהיה בג'ן קון?!!

  4. אחלה פרק. המשיכו כך!
    אני אהבתי לראות סרטי מלחמה, במיוחד על WW2, ושכראיתי את להציל את טוראי ראיין – רק רציתי עוד ועוד. אחד מהסרטים הטובים בכל הזמנים. במיוחד אהבתי את סצינת הפתיחה באומהה (ולא, אני לא אחד שצוחק מגופות כמו פסיכי, אני פשוט מתעניין בכל הנושא). גם את 'אחים לנשק' (Band of Brothers), המיני-סדרה על Easy Company, אהבתי וראיתי 3 פעמים בערך. ובכלל, אני ממש אוהב 'משחקי מלחמה' – במיוחד בWWII (לא, אני לא חושב שהנושא חרוש – כתבתי לא מזמן מאמר בנושא (http://blogs.vgames.co.il/bia/?p=9).

  5. MisterFF הגיב:

    לדעתי הם צריכים להילחם על משהו שטותי, ככה שזה יהיה מצחיק 🙂
    אבל בכל מיקרה, אחלה בלוג! תמשיכו!
    אני לא יודע מה איתכם, אבל אני ממש אהבתי את COD4 ואת Crysis, זה לא מפתיע
    שCS ניצח אותו, אבל בכל מיקרה אני מעדיף Crysis, ממזמן לא שיחקתי CS, גם הפסקתי
    לשחק בCOD4, עכשיו אני משחק רזיסטנס.

    אגב! אני ממליץ לו לקנות פלייסטיישן 3 עם גיטר הירו 3, זה שורף שעות של משחקיות!

  6. skatman הגיב:

    יש לי את המשחק!!!! צרוב!! חחחח
    משחק חביב אבל משעמם כעבור כמה זמן

  7. ארנון רייכמן הגיב:

    טוב, אז ככה…

    1. הגנרל האמריקאי שציטטתם הוא ג'ורג' ס. פאטון, מי שהוביל את הארמיה ה3 לניצחונות במלחמת העולם השניה (כולל הנחיתה בנורמנדי והפריצה של המצור הגרמני בבאסטון).

    2. לגבי המעבר של משחקי מלחמה למחשב, הסיבה שהזכרתם (צמצום החישובים הלוגיסטיים שצריך לעשות במשחקי לוח כדי להקנות אמינות למשחק) הזכירה לי משפט של האקדמיה הצבאית ברוסיה (ולא, לא הייתי שם, אבל שמעתי עליו 😛 ): "חובבים מתעסקים באסטרטגיה, מקצוענים לומדים לוגיסטיקה"

    3. לגבי סימולטורים צבאיים, דווקא יש סימולטורים לטנקים- וסיבה מרכזית לשימוש בסימולטורים (חוץ מהסיבה של הקניית נסיון בלי טעויות קטלניות), היא תקציב- יותר זול להפעיל שעה של סימולטור מאשר המחיר של שעת טיסה מבצעית ומטווח. מערכת הלייזר שהזכרתם היא MILES Multypurpose Integrated Laser Emulation System והיופי שבה הוא שאפשר להרכיב את אותם המודולים על כל דבר, חיילי חיר, רכבים, טנקים, וכן הלאה.

    4. חוץ מAmerica's Army שווה להזכיר את סימולטור הטיסה "כוכב כחול" שחיל האוויר עבד עם מפתחי המשחק מתוך כוונת יח"צ ברורה, והמשחק Steel Beasts (סימולטור טנקים) שנבנה ע"י יוצאי חיל השריון האמריקאי, ומדיוק בצורה יוצאת מן הכלל- עד הרעשים שהמערכות השונות בטנק עושות.

    5. הבעיה עם מערכות שליטה מרחוק, חוץ מבעיות תקשורת (ולגים- Legs הרבה יותר גרועים מהסכנה של השתלטות האויב כרגע), היא המוגבלות של השליטה מרחוק מבחינת קבלת החלטות בשטח, ערפל הקרב. מצד שני, אני לא חושב שהחיילים יהיו בעלי רגישות נמוכה יותר. מדובר במערכות נשק שיראו בצורה מדויקת את הנזק שיגרם לאויב (ברמה דומה לכוונת הטנק או הכוונת של הצלף). אחרי הכל, המעבר לנשק חם וירי מרחוק לא הפך את החיילים לחסרי רגישות יותר מימי הביניים. אם כבר, הרגישות גברה בגלל חוסר המגע היומיומי עם מוות…

  8. נעם הגיב:

    הקשר בין טקטיקו ו-סטרטגו הוא פשוט כמו הקשר בין משחק הדמים ורמבו. או בעברית פשוטה – תרגום קלוקל. המשחק נקרא סטרטגו. כשהביאו אותו בהתחלה לארץ, כנראה חשבו שהמילה קשה או שאסטרטגיה היא מילה לא מובנת: היא מציינת חשיבה ותיכנון לזמן ארוך… ולכן השם שונה ל-טקטיקו! פשוט, קל, הגיוני ואולי פותר גם כמה בעיות של זכויות יוצרים.

להשאיר תגובה

