פרק 38: 640 על 480?!!


פרק חדש יצא לאור, וניתן להאזין לו כאן (מקש ימני, Save Target As).

בפרק הנוכחי אנחנו דנים בעניינים שברומו של עולם, נושאים של חיים ומוות, פילוסופיה אלוהית- ותוך עשרים שניות נמאס לנו ואנחנו חוזרים לקשקש את השטויות הרגילות:

על הפתיחה הרשמית של 'גביע המשחקים', ולמה "נייר" היא לא טקטיקה טובה ב'אבן נייר ומספריים'.

– על DnD מהדורה רביעית: מסתבר שהיא מתאימה בדיוק לרן. בוידיאו למעלה תוכלו לראות קמצוץ מהכיף שהיה לנו…

– בליזארד ומלחמתה ברובוטים. ניאו, מאחוריך!!

על גיימרים פוליטיקאים, למה לא תהיה קונסולה מאוחדת ומה איתמר עושה בשרותים, לכל הרוחות?

כל זאת, וגם-

-האם רן הוא זונת גרפיקה או נערת ליווי עיצובית?

– האם יוביסופט החליטה להעזר בפיראטים?

-אפליה מינית תלויית אנימציה?

-ולמה כדאי להתחמק מהקנדי החמישי שתפגשו ברשת….

האזנה נפלאה!

עם התגית: , , , , , ,
פורסם ב-פרק חדש
21 תגובות ב“פרק 38: 640 על 480?!!
  1. כרמל יערי הגיב:

    היי שוב אני!
    פרק נהדר, אהבתי את הסרטון שלכם משחקים מוד 4, חח זה מוזר להגיד מוד '4' .

    בקשר להייותך זונת גרפיקה, אני חייב לשתפך במצבי,הנני פרוצת גרפיקה, מהסוג הגרוע ביותר,
    אבל אין לי תקציב לרכוש מכונה חדשה ואני מדשד בין ה LOW ל SUPER LOW לבין ה SUKY SUKY SUKY LOW….. וזה כואב

    חחח אבל די לתלונותהיה אחלה פרק!

  2. כרמל יערי הגיב:

    נ.ב

    אני שמח לעדכנכם שאתם כבר לא משתמשים בקוצר רסס כאם בקוצר סמפ (סינדיקציה ממש פשוטה)
    תהנו

    • zipdrive הגיב:

      כרמל, למה אתה עוצר בחצי תרגום? איך אומרים סינדיקציה בעברית? 🙂

  3. ננסק הגיב:

    בוא נגיד, 'הפצה'. אבל אני מעדיף רסס על המפ any day. =)

  4. […] העלו פרק חדש, עם כמה היילייטס. כן, שוב פעם בולטים, אני אוהב […]

  5. NME הגיב:

    לגבי planescape – הנה מוד שמגדיל את רזולוצית המשחק (לפי האתר הוא אמור גם לעבוד על baldur's gate, לא בדקתי) :
    http://www.gibberlings3.net/widescreen
    ממליץ בחום.

    ובכל מקרה אני מציע למי שרוצה לשחק משחק-ישן-אבל-טוב-עם-רזולציה-נמוכה לשחק אותו ב-window mode. זה עוזר.

    • zipdrive הגיב:

      תודה על הטיפ; אני מיד אכריח את רן לנסות את זה 🙂
      לפי הכתובת שנתת אי אפשר לשחק את P:T בחלון (וגם לא את BG:TotSC).
      זה מזכיר לי שיש לי עותק שלא הופעל מעולם של Discworld Noir שפשוט מסרב לעבוד על XP למרות שעל הקופסא כתוב שהוא אמור.

  6. רן לוי הגיב:

    עזבו אתכם מ PT בחלון קטן….אני עסוק עכשיו בלשרוף אנשים ב- team fortress 2. תמצאו אותי שם בתור H@rpoon….אני מבטיח לכם מוות מהיר… מו הה הה ההה…. 🙂

  7. אמנון הגיב:

    משום מה הקובץ לא יורד כמו שצריך. ניסיתי לשמור אותו כמה פעמים בשמות שונים אבל הוא לא מצליח לרדת וגם כשלוחצים על הלינק הוא מוביל לדף שגיאה. אולי זה משהו במחשב שלי? (כמו שאומרים, זה לא את, זה אני?)

    • zipdrive הגיב:

      נראה שזה אתה, כי אצלי זה עובד.
      אמנון, באמת, ממך הייתי מצפה שתהיה מחובר לרסס לעדכונים אוטומטיים…

  8. ארנון רייכמן הגיב:

    לגבי הקטע בתוכנית על קונסולה שתשלב את כל הקונסולות הקיימות:
    צריך לזכור שהחומרה בקונסולות שונה מהותית בכל אחת ואחת. המעבד של "תחנת המשחקים 3" שונה מהמכשיר של חברת "קט-רך" (אקסבוקס). בעוד באחת המעבד נקרא "תא" (cell), הוא בנוי אחרת לגמרי מהמעבד בשניה (מעבד של אינטל, בדומה למחשבים). זה קצת דומה לעובדה שפעם משחקים היו יוצאים בגרסה למק ובגרסה לPC, פשוט היו צריכים להתאים את התוכנה לחומרה שונה. היום, שמחשבי המק עובדים עם מעבדי אינטל, באמת יש משחקים שמתאימים גם למק וגם לPC (אותו הדיסק).

    • zipdrive הגיב:

      ארנון, רק כדי להבהיר: לא התכוונו שברוב תצא קונסולה שתהיה תואמת ל -PS3 ול-XBOX360 אלא שאולי בדור הבא של הקונסולות (או זה שאחריו), הן יהיו תואמות אחת לשניה כי הן יתוכננו כך – בדיוק כמו המק היום, או נגני דיוידי.
      תיקון קטן: אמנם ל"קופסקס" המקורית היה מעבד של אינטל, אבל ב-360 פועם מעבד של IBM.

  9. אלי הגיב:

    לגבי Planescape- הפעם הראשונה ששיחקתי בו היית לפני כשנה ואני חייב להגיד שזה פשוט אחד המשחקים שלא מתיישנים. הלוואי שהיו מיצרים מאז יותר משחקים כאלה, ולא הצלילה ברמה שהתחילה בBG ונגמרה NWN.

  10. * בנוגע לטלוויזיה: לא חוכמה להגיד שאין בלגן מסביב לתוכניות בטלוויזיה – כשהטלוויזיה האמריקאית כבר מזמן נכנעה לתכתיבים מלמעלה. אלימות אולי יש שם, אבל פטמה חשופה? אין סיכוי. בהתאם, גם במשחקי המחשב אלימות עושה פחות ופחות רעש עם הזמן, בעוד שפרשיות Hot Coffee (או סקס עם חייזריות כחולות) למיניהן מתפוצצות למפיצות המשחקים בפרצוף.
    * בנוגע לקונסולה האחודה: הבעיה היא שהיום חברות הקונסולות עושות את רוב הכסף שלהן ע"י קבלת אחוזים ממחירי המשחקים. לעשות כסף על מכירת חומרה זה כסף קטן, בהשוואה.

    • zipdrive הגיב:

      עידן, אני שמח שאתה מסכים איתי. רן, אתה רואה? 🙂
      לגבי הכסף, הבעיה היא שעם קונסולה אחודה שכזו יהיה קשה מאוד להוציא אחוזים ממפתחות המשחקים.

  11. רן לוי הגיב:

    רגע, רגע! עידן מסכים איתי!! זה בדיוק מה שאני אמרתי גם- שהאלימות במחשבים
    הולכת ועושה פחות רעש עם הזמן.
    או שאולי אמרתי משהו אחר? קיבינימט, אני כבר סנילי לגמרי. מספיק עם הסמים. או שאולי
    צריך דווקא לקחת מנות גדולות יותר? מי יודע.

  12. Ronen Attias הגיב:

    אחלה של פרק…בכל מקרה, לגבי השאלה, מה אנחנו מעדיפים-
    גרפיקה מצויינת ומשחק לא משהו, או משחק מעולה עם חרא גרפיקה,
    אין ספק שהייתי הולך על האפשרות השניה. אני מעדיף בהרבה משחקיות על גרפיקה.
    אבל יש מצבים שזה פשוט לא יכול לפעול- במשחקי אימה למשל. איך לעזזל הפיקסלים
    המהלכים בDOOM הראשון אמורים להפחיד מישהו לעזזל?! אני מניח שהבנתם את הדוגמא שלי..

    • zipdrive הגיב:

      תראה, מכיוון שאימה (כמו גם דברים אחרים) היא בעיקר בראש (עיין ערך פרק האימה שלנו), אז אין קשר הכרחי בין אימה לגרםיקה. הרבה פעמים מה שמפחיד זה מה שלא רואים.

      • Sabre Runner הגיב:

        בדיוק. ב-Doom כמו ב-Dark Forces ו-System Shock ומשחקים אחרים בזמנו, זה לא היה מה שראית שהיה מפחיד, זה היה מה ששמעת אבל לא ראית.

  13. Namos הגיב:

    לא תהיה "קונסולה" אחידה מבחינת משתמש הקצה… אבל רעיון שנתקלתי בו לאחרונה הוא שברגע שיהיה פס רחב מספיק, המשתמש לא יזדקק לחומרה מפוצצת. כל העיבוד (גרפי, פיסיקאלי, וכו') יעשה בשרתים ייעודיים, ואז המידע פשוט יוזרם למשתמש הקצה. אז אולי יהיה לך שירות מנוי שונה לחברות שונות, אבל אפקטיבית, תהיה לך "קונסולה" אחת.

    אני חושב שנתקלתי בזה בהקשר של GRID (של CERN, לא משחק הנהיגה).

    בנוגע לגרפיקה – ברור שמשחקיות עדיף. Geometry Wars, למשל.
    דוגמא במחיר מלא היא דיסגיאה 3 (Disgaea), משחק לפס3 שנראה כאילו הוא מתאים בפס2 או בפספ. אבל תאמינו לי, יש אנשים שעבורם המשחק הזה הוא הסיבה לקנות פס3 (גם אני, למען האמת, אם היה לי התקציב).
    אולי יש הבדל מסוים בין סוגות משחקים? נראה לי שחובבי משחקי תפקידים מוכנים לקבל גרפיקה גרועה יותר בקלות מאשר, למשל, שחקני ימ"ר. דבר לגיטימי, אני מניח, מכיוון שימ"ר תמיד הייתה הסוגה שדחפה קדימה את הגריפקה.

    • zipdrive הגיב:

      האמת שיש מוצר של חברה ששכחתי את שמה שמטרתו לאפשר לך לשחק על הטלויזיה שלך, או במחשב נייד וכו משחקים כבדים, אשר למעשה רצים על המחשב האישי שלך בחדר אחר או ממש שרתים חיצוניים (זה בדור הבא לדעתי). אני אנסה למצוא את הקישור לזה.

כתיבת תגובה

