מדוע לא יצא עדיין פרק חדש לאור, או- רן Vs. הוירוס

למי ששואל את עצמו למה לא הופיע פרק מס' עשרים עדיין, אז העניין הוא כזה.

המחשב שלי נחטף, ואני בעיצומן של ניסיונות הירואים לשחרר אותו.

הנה הסיפור.

יום ראשון, 2200:

מול המחשב. באמצע עריכה של פרק מס' עשרים. עוד שעה עבודה, כולל להכניס את ה'ביפ' בפספוסים של הסוף, וגמרנו.

2220:

מתחיל להיות עייף. צריך קפה. קשה להתרכז בשעה כזו. העיניים משוטטות על המסך.

רגע, מה זה האייקון הכחול הזה בפינה? זה לא היה שם קודם.

מסתבר שזה אייקון של תוכנת האנטי וירוס, avast. מעניין, אף פעם לא ראיתי את התוכנה מציגה

אייקון כזה.

מקש ימני. 'סורק דואר יוצא'. אה, זה רק דואר.

2221:

רגע, מה דואר!?! אני לא שלחתי שום דואר לאף אחד. אני אף פעם לא שולח דואר מהמחשב, מקסימום דרך Gmail.

לחיצה כפולה על האייקון. אלף וחמש מאות מיילים?! WTF?

אני בודק את השמות- לא מכיר אף אחד. קורא את הכותרות, תופס את הראש בידיים- המחשב שלי שולח

החוצה אלפי מיילים של ספאם.

2225:

בדיקה ב-Task Manager, לראות אם יש משהו חריג. על מי אני עובד, הכל נראה שם כמו ג'יבריש.

אינעל ראבאק, לא יכלו לתת שמות נורמלים לכל התהליכים שרצים ברקע. למשל: 'לא וירוס', או 'וואחד וירוס אחו שילינג'?

2230:

המחשב ממשיך לשלוח ספאם החוצה כמו מטורף. מה זה אומר, שאני ספאמר? אני חלאת אדם? אני קצת מתחת

לאמבה במדרג האבולוציוני?

אני מרגיש שהוירוס מתחיל להשפיע עלי…חייב להתנגד לו….חייב….

קנו ויאגרה, אנשים, קנו וי…

לא!! לא!! חייב להתנגד. להחזיק מעמד.

מזל טוב, זכיתם בלוטו הניגרי, ואתם זכאים לשני מיליארד דולר וארבעים וחמש סנט!!!

לא!!!! אלוהים לא!!!

**בום**

זו הייתה סטירה במקום. עכשיו הכל בסדר. הוירוס רוצה מלחמה? הוא יקבל מלחמה.

הוא לא יודע עם מי הוא מתעסק. אני מפרק מחשבים מאז שהייתי בן שלוש. לפני שנה אפילו

הצלחתי להרכיב חלק מהם. אני מהנדס אלקטרוניקה, למען השם, אני בונה את הדברים

האלה בעבודה כל יום. אני אראה לו מאיפה מוציא המאוורר את האוויר החם.

2240:

לאיפה נעלם כונן E? הוא היה שם אתמול, מאה ועשרים גיג'ה של משחקים וסרטים- ועכשיו אין שם כלום,

אפילו מגהבייט מסכן.

זיעה קרה.

2242:

בן זונה, תחזיר לי את E!! תחזיר אותו!! אני קניתי אותו לפני חודשיים, עלה לי איזה מאתיים שקל,

הוא שלי!! שלי!! גולום…גולום… My Prescious!!

2300:

לא מצאתי את E. אני חושב שהוירוס אכל אותו. גם ה- BIOS שכח שהוא קיים. בחיים לא ראיתי וירוס

עושה את זה.

אני גמור מעייפות, הקפה ששתיתי לא משפיע. עוד שלוק מהקפה, לחפש מה קרה לשלוק הקודם. גם ממנו אין תשובה. אני חושב שהוא נרדם בקיבה ומתכרבל מתחת לתריסריון.

גם קר פה רצח. מי חשב לבנות את חיפה על הר, אלוהים אדירים? בחוץ מינוס שלושים מעלות לפחות, העצים מתחבקים אחד עם השני כדי להתחמם.

הגיע הזמן להביא את התותחים הכבדים.  ניתן לאנטי וירוס של trend Micro לתפוס את המאנייק.

2310:

איזה אנטי וירוס עצלן. הוא אומר שיקח לו עוד שעתיים לסרוק את כל המחשב.

אני הולך לישון, נקווה שהוא יודע מה הוא עושה.

יום שני, 2100:

מדליק את המחשב, מחפש את E. E הלך לבלי שוב, והמחשב שולח ספאם החוצה כמו מטורף.

קיבינימט על Trend Micro האלה, לא מסוגלים לתפוס וירוס קטן אחד?

ננסה עם Kasparsky, אולי הרוסי יודע מה לעשות. הרוסים האלה טובים במחשבים. לכל מחלקת ה-IT אצלי

בחברה קוראים יבגני בהטיות שונות.

(המלחמה נמשכת, עדכונים בזמן אמת. הישארו בהאזנה, רן).

יום שני, 2320:

הרוסים האלה, הם יודעים את העבודה. קספרסקי סרק את המחשב, גילה לי מיליון קבצים חשודים, חשודים מאוד, אולטרא חשודים- אבל

לא עשה איתם כלום. לא מחק, לא שינה, לא עידכן. באמת, תודה רבה.

החדשות הטובות- מצאתי את כונן E. פתחתי את המכסה של המחשב, כונן E עדיין היה שם, פיזית, שזה

כבר מעודד.

בקיצור, אני עדיין שולח אליכם ספאם. קבלו התנצלותי. אבל אם מישהו בכל זאת רוצה ויאגרה, אז

אתם יודעים למי לפנ..

(המשך יבוא)

יום שלישי, 2040:

חזרתי מהעבודה, ומייד הטלתי את עצמי לשדה הקרב.

זאת אומרת, חזרתי מהעבודה, שיחקתי עם הילדה, עשיתי לה אמבטיה, ראיתי חדשות,

אכלתי ואחרי שעה אזרתי את האומץ לגעת במחשב. עם מקל.

פתחתי את ה-Fire Wall של חלונות, ואמרתי לו למנוע מכל תוכנה שרוצה לצאת החוצה מהמחשב

להוציא את הראש שלה דרך השקע של הרשת. אולי ככה הוירוס יפסיק לשלוח ספאם.

(חמש דקות מאוחר יותר)

טוב, אני לא יכול לגלוש באינטרנט, האנטי וירוס צועק שהוא צריך משהו מההורים שלו

ב-Avast, הביטורננט מת, אפילו notepad הפסיק לעבוד. אבל הוירוס שולח ספאם כמו

גדול. אולי אפילו קצת יותר, עכשיו שאף אחד לא מפריע לו.

2100:

חזרתי לאינטרנט. פתחתי את ה-Task Monitor, וניסיתי שוב לחפש תהליכים

עם שמות חשודים. נראה לי שתפסתי משהו: Spollvv.exe. גוגל אומר שזה אולי

וירוס…

עשיתי חיפוש, מחקתי כל דבר ברגיסטרי שקשור לSpollvv. נראה לי שהשמדתי את

הבן-ז***. E עדיין לא עונה.

(המשך יבוא. עכשיו אני הולך לערוך את פרק עשרים סוף סוף.)

2250:

סיימתי לערוך את פרק עשרים. עין אחת פוזלת לכיוון האייקון של האנטי וירוס,

ואני חושב שהיא נתקעה ככה כמו שאמא תמיד הזהירה אותי.

בינתיים הוירוס לא מרים את הראש, אולי גמרתי אותו באמת. מצד שני, אי

אפשר לדעת. נשאר רק לגלות לאיפה הלך E.

(המשך יבוא)

יום חמישי, 2140:

המלחמה נסתיימה, והפינים נצחו.

הסתבר שהאנטי-וירוס היחיד שיכול היה לעשות משהו היה זה של F-Secure מפינלד: הוא זיהה שמדובר ב- Zehlatin, וידע

איך להפטר ממנו כמו שצריך. מתוחכם, הג'לטין הזה- פרט לזה שהוא שולח את עצמו במייל (מי שקיבל ממני, קבל התנצלותי הכנה)

הוא גם רוט-קיט, שזה אומר שהוא מתחפר כל כך עמוק בתוך חלונות שאפילו אמא שלו לא תמצא אותו בין כל הבאגים.

אה, והוא גם פותח רשת שיתוף קבצים קטנה משל עצמו, מיני אי-מיול שכזה, כדי לדבר עם שאר הוירוסים ולספר

להם איזה להיט אצלי במחשב, איזה הכנסת אורחים, תראו כמה פורנו הוא מחזיק יא-סאלאם! וכו' וכו'.

אחרי חיסול המזיק, פתחתי את הקופסא של המחשב, ואחרי שעננת האבק דעכה והשכנים הפסיקו להשתעל,

שלפתי את כבל ה-SATA של כונן E, תקעתי אותו בעדינות אך בנחישות בתקע אחר. הכונן התחיל לעבוד.

לא יודע איך זה קשור לוירוס. אולי סתם ביש מזל, מין יום כזה שגם הכונן החליט לשחק איתי משחקים וגם

הוירוס צץ לי? אל דאגה, וירוסים יקרים שלי, אני עוד אתנקם בכם.

איך אומרים, כל יום בא כלב.

תם ונשלם, עד הפעם הבאה.

רן.

פורסם ב-כללי
5 תגובות ב“מדוע לא יצא עדיין פרק חדש לאור, או- רן Vs. הוירוס
  1. zipdrive הגיב:

    רגע, רן, אז הויאגרה הזאת, זה עובד?

    אבל למה לשלוח לי פעמיים?
    אני מבין שאתה מתלהב אבל, לא צר… רגע, עוד פעם? ועוד אחת?

    רן, נראה לי שהמחשב שלך שולח מיילים עצמאית – הוא רדוף!
    תביא מהר את השום והצלב, ותשים מתחת לכרטיס הגרפי, אולי זה יעזור.

    אה, אם אתה כבר מביא שום, אתה יכול להביא גם נקניק ולחם? נהייתי רעב.

    אז מה, יש סיכוי לראות את פרק 20 מתישהו?

  2. ננסק הגיב:

    תנחומי הכנים – אני מקווה שאחרי איזה אתחול או שניים E בכל זאת הופיע מחדש….

  3. גל הגיב:

    מצטרף לתנחומים של ערן. בהצלחה עם המחשב.
    אגב, איך הצלחת לכתוב בצורה הומוריסטית בזמן שהמחשב שלך נדפק לגמרי?

  4. […] חבלי לידה קשים במיוחד, פרק עשרים יוצא לאוויר העולם כשהוא צורח ובועט. נתנו לו […]

  5. שניר דוד הגיב:

    כל זה לא היה קורה אם היית משתמש במחשב אמיתי ואיכותי.
    לא כמו הוינדוס הדפקה הזה P:
    Buy a mac

להשאיר תגובה

